Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: SAAB tillbaka i Rally igen... ??? AMS om Vladimir och WRC

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 167

    SAAB tillbaka i Rally igen... ??? AMS om Vladimir och WRC

    http://www.automotorsport.se/news/22309/saab-kör-rally-vm--nya-heta-rykten/
    Jag har kontaktat Vladimir och väntar på svar. Både ett WRC och ett Historiskt Saab rally Team......

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    541

    Re: SAAB tillbaka i Rally igen... ??? AMS om Vladimir och WR

    Citat Ursprungligen postat av Trued
    http://www.automotorsport.se/news/22309/saab-kör-rally-vm--nya-heta-rykten/
    Jag har kontaktat Vladimir och väntar på svar. Både ett WRC och ett Historiskt Saab rally Team......
    Hej igen Jörgen!
    Ja du kanske sitter på lite mer inside info ang. vår ryssvän... med tanke på att det var du som byggde hans senaste rallybil i form av replica på Stigs svarta 99 turbo comicoupé som han körde i 2010 års Midnatssolsrally! eller!!!!????....
    Hoppas att du får ett svar i rallyfart av antonov!!!!.....
    Fd. Svart 9000 Aero -94:a, Maptun Steg 3.
    Fd. Svart 9-5 Aero kombi -00:a. Nordic Steg 3.
    Fd. Svart 9-5 Aero sedan -00 Manick Power.
    Nu: Svart 9-5 Aero kombi -00 Maptun Steg 1/E85. Än så länge...

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 167

    Re: SAAB tillbaka i Rally igen... ??? AMS om Vladimir och WR

    Citat Ursprungligen postat av Perponken
    Citat Ursprungligen postat av Trued
    http://www.automotorsport.se/news/22309/saab-kör-rally-vm--nya-heta-rykten/
    Jag har kontaktat Vladimir och väntar på svar. Både ett WRC och ett Historiskt Saab rally Team......
    Hej igen Jörgen!
    Ja du kanske sitter på lite mer inside info ang. vår ryssvän... med tanke på att det var du som byggde hans senaste rallybil i form av replica på Stigs svarta 99 turbo comicoupé som han körde i 2010 års Midnatssolsrally! eller!!!!????....
    Hoppas att du får ett svar i rallyfart av antonov!!!!.....
    Nästan rätt... han körde den av mig byggda marmorvita bilen jag körde den svarta!

  4. #4
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: SAAB tillbaka i Rally igen... ??? AMS om Vladimir och WR

    Läste om detta med, riktigt roligt!
    Mini/BMW ger ju sig in i fighten redan senare den här säsongen.

    Får hoppas att nya S1600 reglementet lockar fler tillverkare att ansluta sig. Vore kul att få se lite andra bilar i skogen nu...Sitt-och-träng och Ford börjar bli tjatigt

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    541

    Re: SAAB tillbaka i Rally igen... ??? AMS om Vladimir och WR

    Citat Ursprungligen postat av Trued
    Citat Ursprungligen postat av Perponken
    Hej igen Jörgen!
    Ja du kanske sitter på lite mer inside info ang. vår ryssvän... med tanke på att det var du som byggde hans senaste rallybil i form av replica på Stigs svarta 99 turbo comicoupé som han körde i 2010 års Midnatssolsrally! eller!!!!????....
    Hoppas att du får ett svar i rallyfart av antonov!!!!.....
    Nästan rätt... han körde den av mig byggda marmorvita bilen jag körde den svarta!
    Så var det ja! du ser man kan inte va skärpt jämt haha men rätt ska ju vara rätt
    Fd. Svart 9000 Aero -94:a, Maptun Steg 3.
    Fd. Svart 9-5 Aero kombi -00:a. Nordic Steg 3.
    Fd. Svart 9-5 Aero sedan -00 Manick Power.
    Nu: Svart 9-5 Aero kombi -00 Maptun Steg 1/E85. Än så länge...

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    541

    Re: SAAB tillbaka i Rally igen... ??? AMS om Vladimir och WR

    Lite rallynostalgi med Ola Strömberg Nora MK och Bengt Ottosson SMK Hälsinge i sina SAAB 99 Turbo/220-230hk beroende på laddtrycket de körde med för tillfälllet! bilarna gick under det då sk grupp a klassen Rally SM samt backe i början på 80-talet!
    Båda sekvenserna/åken är tagna ur det då direktsända "Vårdkasloppet" i Härnösand -82 som också var det sista stora klassiska "Vårdkasloppet" därav TV-sädningen! Sen kördes det 10 år senare den då sk " Kumho-cupen" i backen under ett antal år!
    Undertecknad var då 8 år och pratade faktiskt med Ola Strömberg i depån den tävlingen på lördagen, då han just satt sej i servicebilen för att ringa till en kompis då han sa jag citerar fr minnet för jag stod brevid som lite parvel och tittade med stora ögon (och tyckte att Ola verkade vara en snäll förare till skillnad fr en del som blev rent griniga och otrevliga om man frågade något) och hörde hela samtalet då Ola var en av mina SAAB-idoler när Stig Blomqvist slutat och börjat att köra Audi Quattron han vann f ö denna tävling! : Hej! det är Ola! Hörru! kan du åka och hämta den andra motorn i garaget och åka upp med den hit tror du???..." kompisen kom upp under kvällen/natten med Olas reservmotor och återstående tiden innan söndagens båda Finalåk så hade de bytt ut motorn i Olas bil! så det filmade åket är åk 1 av 2 åk från Söndagens final i "Vårdkasloppet" som sagt kördes i Härnösand!
    Jag bodde,är uppväxt precis 800 meter fr backen i villaområdet som ligger i anslutning till Vårdkasbacken och sprang på denna tävling i flera års tid så därav att jag vet så mycket om just detta klipp! Hade lyckan att få fribiljetter enär grannens son var motorskribent på en av stans lokalblaskor på den tiden var enda ungen som sprang runt i depåområdet med pressaccreditering haha

    Extra kul var ju också att Ola och dåtidens Jan Svanlund som fö var kommentator för tv-sändningen, hade dirkektkontakt via Olas intercom i rallybilen under hela åket!
    http://www.garaget.org/video/lqlfcvfp2d8h

    http://www.garaget.org/video/eh9xst4c68o9

    -Well folks! enjoy the ride!!!!

    Ps.
    Kan tillägga att uppför den backen har jag plågat livet ur många Saab turbo ja ägt under åren....och körde så sent som julen 2010 uppför där med Aeron ett antal gånger i full fart hehehe... en del växer aldrig upp.... -SANT!!!!!....
    Men den värsta grejjjen var ändå när jag drog ut i stenröset i den backen med min förstabil en Opel manta GSI-82 i 120km/h....
    Ds.
    Fd. Svart 9000 Aero -94:a, Maptun Steg 3.
    Fd. Svart 9-5 Aero kombi -00:a. Nordic Steg 3.
    Fd. Svart 9-5 Aero sedan -00 Manick Power.
    Nu: Svart 9-5 Aero kombi -00 Maptun Steg 1/E85. Än så länge...

Liknande ämnen

  1. Då var jag tillbaka i Saabträsket igen
    Av mr_saab95 i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-07-30, 20:09
  2. STÖD VLADIMIR ANTONOV
    Av Founder i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 14:02
  3. SAAB tillbaka i Rally-VM?
    Av PQ i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-07, 19:40
  4. tillbaka i saabträsket igen
    Av cgo i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 22:23
  5. Tillbaka igen!
    Av joe i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-09-11, 10:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •