Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Skall flytta... Vad göra med abb hos Telia? Fiber etc..

  1. #1
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 568

    Skall flytta... Vad göra med abb hos Telia? Fiber etc..

    Tjenixen!

    Bor i lägenhet idag, men har köpt hus. I lägenheten är det fiber ingrävt, så det hoppade vi ju givetvis på.
    Vi tecknade alltså tv-internet-telefon... typ 580:- för allt vilket vi ansåg va OK.

    Nu vid flytten kommer vi endast kunna teckna ADSL 2mbit, dvs inget dyrt..
    Hur ska man göra för att bli av med innestående hos Telia? Tips?

    De säger sig kunna leverera internet till mitt nya place, och dödar alltså de övriga abbonomangen.. Men 2mbit kommer då kosta typ 400..

    Mvh
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    781

    Re: Skall flytta... Vad göra med abb hos Telia? Fiber etc..

    Du har alltså bindningstid kvar? Då är det svårt att krångla sig ur. Enda chansen är väl om de inte kan leverera alls till den nya adressen. Ta bort kablarna, kanske?

    Edit: förresten, då kanske de vill leverera mobilt bredband istället, du får sätta upp gunnebostängsel runt hela huset.

  3. #3
    Helt original Kippys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Södra Skåne
    Inlägg
    591

    Re: Skall flytta... Vad göra med abb hos Telia? Fiber etc..

    Om du lyckas (jag önskar dig all lycka och håller tummarna) bli av med Telia så för guds skull trippelkolla med kundtjänst via telefon så ALLT är borta.

    6 månader efter vi sagt upp våra grejer drog de pengar för div abonemangssaker,
    och vi hade ett helvete med att få dem att ta bort den stående överföringen.
    Det var en grej de "råkat missa" när de tog bort allt det andra... hmm

    De lovade men det var bara tomma ord, tog ca en månad med kontakt fram o tillbaka innan det löste sig.

    Telia är skojare i mina ögon

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    269

    Re: Skall flytta... Vad göra med abb hos Telia? Fiber etc..

    På kneget hade vi ett flertal tusen telia abb..

    Den enda saken som gjorde att man kunde säga upp ett avtal med bindningstid kvar var ett dödsfall. Tom. då var det krångel.

    Lycka till.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Österbybruk
    Inlägg
    347

    Re: Skall flytta... Vad göra med abb hos Telia? Fiber etc..

    Busenkelt att mygla sig bort från bindningstider.

    Leta upp en adress som du vet att dom inte kan leverera något bredband alls till och säg att du ska flytta dit, vips så har du 3mån uppsägningstid på hela skiten.

    Har gjort så vid ett flertal tillfällen.
    Peugeot 607 2.2 -06.

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918

    Re: Skall flytta... Vad göra med abb hos Telia? Fiber etc..

    vad är problemet? Förstår jag dig rätt så kan de bara leverera den hastighet du nämner och då är nog inte förutsättningarna bättre än så och då spelar det ingen roll om det är Telia eller nån annan om vi nu ser till ADSL.

    Det går ju liksom inte att vara ledsen över att du betalar ungefär lika mycket för en sämre tjänst och bara för att du har fiber i lägenheten innebär det ju inte att fibertjänsten flyttas med till ert nya ställe utan finns det bara teletrådar där då är det liksom klent med alternativ och är det långt till stationen så är ju hastigheterna därefter.
    Alternativet är ju annars mobilt bredband som har skapliga hastigheter idag men naturligtvis knappast jämförbart med fiber. Dock så får man ju räkna med uppsägningstider och annat som vanligt om du byter operatör. Och de ger oftast ingen hänsyn till att man flyttar utan det får man hålla reda på själv att säga upp sådant i god tid.

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    1 251

    Re: Skall flytta... Vad göra med abb hos Telia? Fiber etc..

    Citat Ursprungligen postat av Kippy
    De lovade men det var bara tomma ord, tog ca en månad med kontakt fram o tillbaka innan det löste sig.

    Telia är skojare i mina ögon
    Har samma erfarenhet, men när jag började spela in samtalen och gjorde dem upplysta om att jag faktiskt gjorde så, då jäklar hände det saker och det snabbt.
    Dessutom fick jag och frun omgående en sju gånger så hög ersättning som den Telia först erbjudit oss efter allt trassel (det första ersättningserbjudandet tackade vi nej till då det inte var skäligt för fem öre).
    Dodge Viper / Porsche 996 C4 Cab / Hummer / Volvo S60 2,4T / Volvo V60 D2
    Professionell räksmugglare

  8. #8
    Helt original Kippys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Södra Skåne
    Inlägg
    591

    Re: Skall flytta... Vad göra med abb hos Telia? Fiber etc..

    Citat Ursprungligen postat av Mr Dezent
    Citat Ursprungligen postat av Kippy
    De lovade men det var bara tomma ord, tog ca en månad med kontakt fram o tillbaka innan det löste sig.

    Telia är skojare i mina ögon
    Har samma erfarenhet, men när jag började spela in samtalen och gjorde dem upplysta om att jag faktiskt gjorde så, då jäklar hände det saker och det snabbt.
    Dessutom fick jag och frun omgående en sju gånger så hög ersättning som den Telia först erbjudit oss efter allt trassel (det första ersättningserbjudandet tackade vi nej till då det inte var skäligt för fem öre).
    Märkligt och lustigt du nämner det, vi fick ersättning idag (allt startade i augusti förra året) och av nån skum anledning fick vi tillbaka mångt mycket mer än vad vi skulle...märkligt hur fort det kan gå när man tar i lite

    Slut OT nu för min del, det är ju ingen "hata telia"-tråd vi skriver i tyvärr.
    madmax31's tips verkade ju funka för honom, kör på det kanske !

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Vindeln
    Inlägg
    470

    Re: Skall flytta... Vad göra med abb hos Telia? Fiber etc..

    Får väl ta och grattulera till husköp iaf !

    Bindningstider är ingen höjdare! vet själv när man flyttade från stan tillbakas till hembn å hadde kvar ca 8mån på bindningstiden på bbb´s internett... var bara att bita i det sura äpplet och ta ett mobilt bredband å ytterligare en bindning på 12 mån !

    nu har man hundra lina från T3 med 1 mån uppsägning @ 388 riksdaler i månaden!
    Hé jé int lätt då hé jer svårt!
    2x9-5 2,3 my00
    -85 t16 sportsedan

  10. #10
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 568

    Re: Skall flytta... Vad göra med abb hos Telia? Fiber etc..

    Har nu snackat med Telia.. De slopar allt, så tummen upp där för Telia!
    2mbit ADSL som de kan erbjuda är ju inte att jämnföra med fiber, speciellt inte för 395:-

    3mån, sen är jag fri.. Så nu finns en insp.digitalbox från dom som är 5mån om ngn är sugen!

    Mvh
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

Liknande ämnen

  1. Rostskydd under 9000 CS. Vad skall man göra? Kostnader?
    Av H-M i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 10:46
  2. Vet inte hur jag skall göra
    Av WannabeeGBG i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 00:35
  3. Carputer, hur skall jag göra?
    Av mort i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 15:30
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-28, 16:10
  5. Hur skall man göra för att få i en scc
    Av rgolsson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 16:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •