Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 33 av 33

Ämne: Köpa Saab 93 cab

  1. #21
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Öresund
    Inlägg
    36

    Re: Köpa Saab 93 cab

    Jag anser att og9-3 är en trevligare cab än ng900. Framförallt så är takfällningen angenämare på 9-3an.
    Min 900 V6 -95 har strulat en hel del med taket de senaste 2 åren.
    Den har även gått som året runt bil, i runda slängar 10 år, och förutom takfällningen skött sig galant.
    Vi har även haft en og900 ombyggd till aero i familjen, och det är inget som slår og900 aerons klassiska avgasljud i kombination med nedcabbat.

  2. #22

    Re: Köpa Saab 93 cab

    Det är alltså en OG900 jag ska ha :-) Såg den här på Blocket och fick lite nostalgirus, har haft en likadan fast med plåttak. http://www.blocket.se/stockholm/Saab_90 ... w=3&last=1

    Känns lite mycket för bilen? Sprucken ruta och trasig inredning. Nja..

  3. #23
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128

    Re: Köpa Saab 93 cab

    Den där har varit till salu i ett år, något måste vara rejält fel på den för annars hade den inte varit kvar så länge.

  4. #24
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875

    Re: Köpa Saab 93 cab

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Den där har varit till salu i ett år, något måste vara rejält fel på den för annars hade den inte varit kvar så länge.
    Trots eller kanske på grund av säljarens namn?

    Nä, jag håller med om att det verkar lurt att han inte fått den såld men det kanske är så enkelt att skicket inte motsvarar det begärda priset?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #25

    Re: Köpa Saab 93 cab

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Den där har varit till salu i ett år, något måste vara rejält fel på den för annars hade den inte varit kvar så länge.
    Trots eller kanske på grund av säljarens namn?

    Nä, jag håller med om att det verkar lurt att han inte fått den såld men det kanske är så enkelt att skicket inte motsvarar det begärda priset?
    Skicket verkade väl så där? På den otroligt "spännande" filmen såg man att rutan var sprucken samt att inredningen satt lös. På youtube där han lagt upp filmen begärdes 14.000 Dollar, vilket är ungefär 90.000.

  6. #26
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169

    Re: Köpa Saab 93 cab

    Jag har en komplett sats hydraulikkolvar och hydraulpump till og9-3 cab
    Suttit på en bil som gått 2mil
    Har dock norpat en kolv till 5:te bågen men de andra fyra är med.

    Mycket bra pris!

  7. #27
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    134

    Re: Köpa Saab 93 cab

    Hej!

    Intressant att läsa om hur ni uppfattar "cabkänslan" i bilarna då jag själv funderar lite på en cab till nästa sommar!

    Lutar väl mest åt og 9-3cab -99 eller 01-03 då jag väldigt gärna vill undvika att låna pengar till bil!

    Är som många andra svag för aero/viggen paketet och självklart stolarna som sitter i dessa! Samtidigt blir man lite avskräckt när man läser om t7 bilarna och oilslugde mm!

    Har ju en stund på mig att fundera då ett köp tidigast sker i vinter i så fall!
    Tanken är även att använda bilen året runt

    mvh jonte
    Saab 9-3SE nordic steg2-såld, Saab 9-3 aero-01-såld, Saab 900 T8 Special-såld
    Saab 9-3SE -98 Maptun steg3.

  8. #28
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 951

    Re: Köpa Saab 93 cab

    Jag ska köpa cab nästa sommar. Ska åka ner till Tyskland och hämta hem en OG900 cab hade jag tänkt. Men jag börjar vackla lite.

    Börjar titta mer och mer på OG9-3 än OG900.
    Med anledning av att jag börjar bli osäker hur det är med reservdelar.
    Och då menar jag cab specifika delar. OG900 delar över lag är inga problem.

    Men jag menar t.ex, om hydralpumpen lägger av.
    Sitter man då där med en cab som det inte går att fälla taket på?
    Eller går de köpa nytt? Renovera det man har?

  9. #29
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 628

    Köpa Saab 93 cab

    Sitter och är lite småsugen på att byta ut min pendlarbil till en og9-3 cab, vilket år var sista med t5 motorer? Och hur ser man skillnad på dom

    Gärna tips på vad man bör kolla på en og9-3 generellt och hur man kollar cabben

  10. #30
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 628

    Köpa Saab 93 cab

    Var och tittade på en og9-3 cab idag, 99a 200hk och 16500 mil, usch så besviken jag blev på känslan i bilen, kändes väldigt gammal. Det blev inget köp såklart och tappade suget lite på og9-3or lite granna men hoppas att det bara var ett misskött exemplar?
    Ska försöka provköra någon mer men alla är ju så långt bort

  11. #31
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169

    Re: Köpa Saab 93 cab

    Är det pengarna som styr?
    En ng9-3 cab är en bra mycket bättre bil, och nu är de riktigt billiga att köpa.

    Jag har tidigare gillat og9-3 cab för de varit snyggare, men har börjat gilla ng9-3 cab mer och mer.

    Ett exempel. Har bättre väghållning original i ng9-3 cabben än jag hade i og9-3cabben efter att ha bytt dämpare fjädrar, alla bussningar, och styrväxelstag och ARB 25. Det skvallrar lite om konstruktionen.

    Lycka till!

  12. #32

    Re: Köpa Saab 93 cab

    Jimel bra gjort. Håller till fullo med Rickard. Chassiet i nya 9-3 är otroligt mkt bättre än gamla 9-3. Gamla 9-3 känns ålderstigen nu.

  13. #33
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 628

    Köpa Saab 93 cab

    Ja pengar styr såklart, tänkte byta ut min pendlarbil, clio -01 med dryga 20000 mil på mätaren men fasen om inte den kändes mer rejäl än caben jag tittade på
    Ca 50000 hade jag tänkt lägga och skulle ju vääääldigt gärna ta en ng cab men för dom pengarna får man knappt en med plåttak

    Finns en till cab i Uppsala som jag är sugen på men känns sådär att åka ca 20mil t&r när man tror att man skall bli besviken

    Shit va konstigt det kändes att köra cab föresten har åkt med som passagerare förut men aldrig kört, helskum känsla men efter en stund vande man sig å det va härligt

Liknande ämnen

  1. Köpa Saab 93
    Av Ado86 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 17:58
  2. Köpa saab 9-5
    Av Indian i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 22:03
  3. Köpa Saab 900 2,0t
    Av heller i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-23, 12:48
  4. Köpa Saab?
    Av ErikR i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-09-15, 09:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •