Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 39

Ämne: Falck assistansavtal

  1. #1
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Falck assistansavtal

    Jag har fått ett erbjudande från Falck assistans om att teckna en assistansförsäkring på Saaben. Tycker det låter fantastiskt att man erbjuder bärgning eller hjälp vid vägkanten, hotell eller hyrbil osv. för bara 430kr/år. Jag menar, bilen är ju 12år och gått 30000 mil. Finns det ingen åldersbegränsning på sina här erbjudande. Ingen självrisk är det heller. Eller extra avgifter. Vad är haken?
    Fredrik J

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    337

    Re: Falck assistansavtal

    Jag har ocskå fått det erbjudandet men har valt att avstå eftersom jag har liknande skydd genom halvförsäkringen på bilen. Om bärgning inte ingår i din bilförsäkring så kanske Falks erbjudande är intressant.
    Saab 9000 2.0t Classic - 98

  3. #3
    Tr1x0r
    Guest

    Re: Falck assistansavtal

    jag har denna försäkring o är väldigt nöjd. var tvungen att utnyttja den förra veckan, allt sköttes utmärkt. ringde faclk o dem skickade bärgarn och fixade hyrbil och det kostar inget xtra. På en vanlig bilförsäkring så har man ju oftast en självrisk vid behov av bärgning, för mig är den på 1200kr. Så tjänade direkt på det +att man fixk en hyrbil

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: Falck assistansavtal

    Citat Ursprungligen postat av Mussla
    Jag har ocskå fått det erbjudandet men har valt att avstå eftersom jag har liknande skydd genom halvförsäkringen på bilen. Om bärgning inte ingår i din bilförsäkring så kanske Falks erbjudande är intressant.
    Du har ju med all säkerhet en självrisk på din bilförsäkring som vida överstiger de 430kr som Falck vill ha.
    Fredrik J

  5. #5
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555

    Re: Falck assistansavtal

    Har oxå tecknat denna försäkringen men inte behövt utnyttja den ännu.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    150

    Re: Falck assistansavtal

    Det låter ju verkligen för bra för att vara sant, och så vitt jag kan se står inget om att man måste ha servat bilen enligt tillverkarens rekommendationer.

    Vad är kruxet? Jag lever enligt devisen "låter det för bra för att vara sant, är det också för bra för att vara sant".

    Ska nog hoppa på detta assistansavtal jag också.
    Gamla bilen: 2002 9-5 aero sc. Aut. Taklucka.
    Nya bilen: 2008 9-5 aero sc "extra allt" förutom taklucka

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    694
    Medlem#
    8122

    Re: Falck assistansavtal

    Även jag har det på min men som tur är inte behövt använda det än. Kul att höra att det fungerade för någon så att man inte behöver känna sig helt blåst.

    Mvh
    Magnus
    Trött och seg men ändå älskad Saab 9000 CC -92--Såld
    Röd 9-3 Aero -02
    Silver 9-5 Aero -09

  8. #8

    Re: Falck assistansavtal

    Den fungerar. Nu har jag iofs bärgning inkluderat i min ordinarie försäkring, men jag hade denna förut.
    Saab 9-5 1998 2.0t , 11700 mil - gubbkörd.

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: Falck assistansavtal

    Citat Ursprungligen postat av Davyp3
    Det låter ju verkligen för bra för att vara sant, och så vitt jag kan se står inget om att man måste ha servat bilen enligt tillverkarens rekommendationer.
    Assistans är något man ganska riskfritt kan erbjuda på nya bilar som osannolikt drabbas av problem. Som sagt, min bil är inte ny. Långt därifrån. Har Falck otur skulle dom ju bli tvungna att hjälpa mig ganska ofta...
    Fredrik J

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    621

    Re: Falck assistansavtal

    Får samma erbjudande varje år, står nånting i stil med "nu när din nybilsgaranti nyss gått ut". Bilen är ju från -97? Har trott det varit nåt felutskick.

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    1 730

    Re: Falck assistansavtal

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Citat Ursprungligen postat av Mussla
    Jag har ocskå fått det erbjudandet men har valt att avstå eftersom jag har liknande skydd genom halvförsäkringen på bilen. Om bärgning inte ingår i din bilförsäkring så kanske Falks erbjudande är intressant.
    Du har ju med all säkerhet en självrisk på din bilförsäkring som vida överstiger de 430kr som Falck vill ha.
    All säkerhet vet jag inte, jag betalar ingen självrisk vid bärgning av min bil via försäkringen, men det beror ju på vad man har tecknat.

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: Falck assistansavtal

    Citat Ursprungligen postat av Schlbuditz
    All säkerhet vet jag inte, jag betalar ingen självrisk vid bärgning av min bil via försäkringen, men det beror ju på vad man har tecknat.
    Vilket bolag har då? Jag har länsförsäkringar och har 1500 i självrisk på räddningen.
    Fredrik J

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    116

    Re: Falck assistansavtal

    Jag nappade också på detta. Det som är lite spännande är följande:

    Jag betalade i torsdags. Idag (lördag) hade jag problem att starta (-20° = trött batteri). En polare skulle komma förbi och startkabla mig, men han fick inte igång sin bil heller

    Då kom jag på -- FALCK!

    Ringde dom, de kunde inte se mig i systemet eftersom jag betalat så nyligen, så jag skulle få lägga ut starthjälps-kostnaden och få dessa pengar återbetalda. Det skulle inte vara några problem...

    Så det återstår väl att se nudå, ringer Falck på måndag och hör efter vart jag ska skicka in kvittot osv
    9-3 BioPower 2.0t Vector SS -08

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    1 730

    Re: Falck assistansavtal

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Citat Ursprungligen postat av Schlbuditz
    All säkerhet vet jag inte, jag betalar ingen självrisk vid bärgning av min bil via försäkringen, men det beror ju på vad man har tecknat.
    Vilket bolag har då? Jag har länsförsäkringar och har 1500 i självrisk på räddningen.
    If med BilXtra. I och för sig så kostar BilXtra mer än Falck assistans, men ersätter väldigt mycket mer än bara räddning också.

  15. #15
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555

    Re: Falck assistansavtal

    Citat Ursprungligen postat av Schlbuditz
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J

    Vilket bolag har då? Jag har länsförsäkringar och har 1500 i självrisk på räddningen.
    If med BilXtra. I och för sig så kostar BilXtra mer än Falck assistans, men ersätter väldigt mycket mer än bara räddning också.
    Kolla upp villkoren, vill minnas att jag gjorde det i somras och ändå tecknade Falcks.
    Har IF Saabförsäkring med tilläggen.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    1 730

    Re: Falck assistansavtal

    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Citat Ursprungligen postat av Schlbuditz

    If med BilXtra. I och för sig så kostar BilXtra mer än Falck assistans, men ersätter väldigt mycket mer än bara räddning också.
    Kolla upp villkoren, vill minnas att jag gjorde det i somras och ändå tecknade Falcks.
    Har IF Saabförsäkring med tilläggen.
    Vad ska jag kolla upp? Jag har använt bärgning en gång och det kostade mig ingenting.

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    351

    Re: Falck assistansavtal

    Jag har tecknat den här assistansförsäkringen från Falck, inga konstigheter. Uttnyttjat en gång på fem år, då funkade det klanderfritt. I call, they show så att säga
    Finns möjlighet till ersättning för hyrbil om det skulle krävas, gäller hela Europa gör den också..

  18. #18
    Helt original Ukys avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Onsala
    Inlägg
    715

    Re: Falck assistansavtal

    Falck-försäkringen kostar 430 kr per år = 1300 kr på 3 år.

    Vanliga bärgarsjälvrisken är mellan 1200 och 1500 kr.

    Det innebär att man går jämnt upp om man behöver utnyttja Falck en gång vart tredje år.

    Har Ni så mycket bärgarärenden att detta verkligen behövs?

    fd. STCS 262

    99GL, 900EMS, 2 x 900 T8, 2 x 9000 T16, NG 900T, 9-5 2.3t, 9-5 Aero, 9-5 3.0 V6 + diverse annat.

  19. #19
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    93

    Re: Falck assistansavtal

    Citat Ursprungligen postat av Uky
    Falck-försäkringen kostar 430 kr per år = 1300 kr på 3 år.

    Vanliga bärgarsjälvrisken är mellan 1200 och 1500 kr.

    Det innebär att man går jämnt upp om man behöver utnyttja Falck en gång vart tredje år.

    Har Ni så mycket bärgarärenden att detta verkligen behövs?


    Vi har denna på alla jobbets bilar. De rullar långt och då är 430kr / år en billig försäkring jämfört med vad det kostar om en bil med fyra bygg-gubbar blir stående.

    Falck täcker inte bara startproblem utan även självförvållade händelser som borttappad nyckel, dikeskörningar, punktering, soppatorsk, etc.

    Använd vid två tillfällen, ett motorelaterat problem en söndagkväll och en sprucken bakruta en helg. Bärgare och hyrbil utan problem.

    Jag skulle beskriva det som en Komma-Fram-Garanti.

    Värt för oss.

    /Niclas
    "Starka arbetare måste hafva godt öl om de skola uthärda, ty utaf vatten, thé och coffé bliva de utmärglade"

    - Carl von Linné

  20. #20
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Falck assistansavtal

    Vadå 430? Jag betalar 540 för Falk. Kan det ha att göra med Stockholm att det är dyrare?
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

Liknande ämnen

  1. FALCK
    Av Sundance Kid i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 20:43
  2. Falck´s väghjälp eller Motormännen + vägassistans?
    Av Brandten i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 21:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •