Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 39 av 39

Ämne: Falck assistansavtal

  1. #21
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    829

    Re: Falck assistansavtal

    Tror de brukar kampanja med 430kr, jag betalade också det första gången.

    Det man ska tänka på är att hyrbilskostnaden inte får överstiga 2 000kr, då få man pynta mellanskillnaden själv.
    Så är ni ute på semester med 9-5an fullpackad med packning och familj och har några mil hem eller vill fortsätta semestern som det står i "reklamen" att man får göra så kommer man inte allt för många mil / dagar med en bil av liknande storlek innan de pengarna är uppätna.

    Jag har nyttjat försäkringen några ggr och jag är mest förvånad att de fortfarande vill ha kvar mig som kund.
    V70 II Dieseltraktor 205hk/450nm "Duger att frakta barnvagnen i"
    Fd. Saab 9-5 2.0T & Saab 9000 CSE 2.3T

  2. #22
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 879

    Re: Falck assistansavtal

    har haft försäkringen i 2år lite mer kanske första året kosta den 430 sen blev den 100kr dyrare.... har aldrig haft andväningen för den men en arbetskamrat har haft nytta av den 2 gånger. en gång vi bärning och en gång när batteri ladda ur helt så kom dom med ett nytt och byte på plats. skickade en räkning för själva batteriet arbetet och utkörningen ingick i försäkringen.

    tidigare hade jag solid försäkring som fungera på samma sätt och vid ett tillfälle så behövde jag hjälp då multiremmen gick av samt ett remhjul. tyvärr så så hade dom stäng kl 06 på morgonen så den föräkringen gav jag upp lika fort blev till att byta remhjul och rem i -6 grader i vägrenen på E6an i rusnings trafik ( tack RonnyO för att du kom bort med rem och remhjul)

  3. #23
    Helt original Ukys avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Onsala
    Inlägg
    715

    Re: Falck assistansavtal

    MX-5 skriver att de har denna försäkring på jobbets bilar.

    Det är knappast några problem, då kostnaden förmodligen är avdragsgill
    emedan ett stillestånd tar pengar direkt ur rörelsen.

    Jag har behövt anlita bärgare två gånger i min bilkarriär som startade 1977.
    Första gången var 1997 när multiremmen gick av på min NG900, den andra nu i höstas då jag blev stående med min 9-5'a efter att vevaxelgivaren lagt av.

    Att hävda att det inte behövs någon Falck-försäkring är att utmana ödet, men för mig har det varit billigare att ta smällarna när dom kom.

    När jag åker utomlands däremot brukar jag ta en specialförsäkring på några veckor som omfattar bärgning, ersättningsbil och hotellrum, men hittills (peppar-peppar) har jag inte behövt använda den...

    fd. STCS 262

    99GL, 900EMS, 2 x 900 T8, 2 x 9000 T16, NG 900T, 9-5 2.3t, 9-5 Aero, 9-5 3.0 V6 + diverse annat.

  4. #24
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 465
    Medlem#
    11937

    Re: Falck assistansavtal

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Vadå 430? Jag betalar 540 för Falk. Kan det ha att göra med Stockholm att det är dyrare?
    Jag tecknade Falk förra veckan, fick då 430:- som erbjudande (och jag bor i centrala Stockholm).

  5. #25
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Falck assistansavtal

    Nytecknad försäkring 430 sedan blir det 540. gammal som jag är har jag glömt det
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  6. #26
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Nära Gbg
    Inlägg
    212

    Re: Falck assistansavtal

    Teckna via nätet så kostar det 564 kr. Vilken deal...
    http://falck.info/saab/index.htm

  7. #27

    Re: Falck assistansavtal

    Jag valde Solid istället för Falck, Jag betalde 397kr för hela Europa det skulle kosta 540 på Falck med smma vilkor.
    ~ 9-5 AERO SC ~

  8. #28
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 879

    Re: Falck assistansavtal

    Citat Ursprungligen postat av Tjurnacke
    Jag valde Solid istället för Falck, Jag betalde 397kr för hela Europa det skulle kosta 540 på Falck med smma vilkor.

    jag hade solid innan och ringde dom i samband med ett multirems haveri kl 06 på morgonen...... dom öppnade kl 08 svarade en telefonsvarare.... känndes så där kul

  9. #29

    Re: Falck assistansavtal

    jag hade solid innan och ringde dom i samband med ett multirems haveri kl 06 på morgonen...... dom öppnade kl 08 svarade en telefonsvarare.... känndes så där kul[/quote]

    Det var inte kul att höra, enligt hemsidan så kan man ringa och få hjälp dygnet i hela Europa.
    ~ 9-5 AERO SC ~

  10. #30
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 879

    Re: Falck assistansavtal

    Citat Ursprungligen postat av Tjurnacke
    jag hade solid innan och ringde dom i samband med ett multirems haveri kl 06 på morgonen...... dom öppnade kl 08 svarade en telefonsvarare.... känndes så där kul
    Det var inte kul att höra, enligt hemsidan så kan man ringa och få hjälp dygnet i hela Europa.[/quote]


    jo jag vet det kom till en telefonsvarare..... man skall komma till en som har jouren i det länet man befiner sig eller nått liknade...... hade säkert fått fel nr av dom.

    jag gick inte vidare med det hela för i slut ändan var det smidigare att fixa det själv vid vägkanten

  11. #31
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Falck assistansavtal

    Citat Ursprungligen postat av Tjurnacke
    Jag valde Solid istället för Falck, Jag betalde 397kr för hela Europa det skulle kosta 540 på Falck med smma vilkor.

    Falcks 430 kronors gäller ju också i Europa...

    Fick erbjudande från Solid på Opeln idag. 430 där med. Det står ju 365dagar 24timmar om dygnet så telefonsvarare och öppet från 8 låter som en avvikelse från villkoret.
    Vilket villkor tillkommer i 540 kronorsvarianten?
    Fredrik J

  12. #32
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 021

    Re: Falck assistansavtal

    Hade Falck på min gamla SAAB 9000 och det fungerade perfekt:
    -Bärgning vid ett tillfälle (soppatorsk pga av felmoterad bränslepump visade det sig)
    -Starthjälp vid ett tillfälle (batteriet urladdat efter längre semester)

    Kostade inte en spänn. Var kanonnöjd med den försäkringen och kan instämma i att det inte fanns någon hake. De har antagligen ett hyfsat TB på den där verksamheten då de vanligen har ett överskott på bärgare i standbyläge.

    Mvh
    9-3 SC 2,0T Aero XWD MapTun Steg 1+
    9-3 Cab 2,0t Biopower Aero TX Hirsch
    9-3 Cab 2,8T Aero Hirsch

  13. #33
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Falck assistansavtal

    540 kr gäller efter 1 års försäkring 430 är introdutionspris.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  14. #34
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Falck assistansavtal

    Jasså. När Saaben var bruksbil betalade jag 430kr/år. Jag sa upp det när jag köpte ny bil och har nu fått talong på 430 två år i rad. Någon längre upp spekulerade i att 540kr skulle vara storstadspriset. Kostar en villa 4-5 miljoner kanske tjänsterna är lite dyrare också...
    Fredrik J

  15. #35
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Falck assistansavtal

    Enligt Falck själva så är det 430 kr första året. Sen 540.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  16. #36
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Falck assistansavtal

    Troligtvis är det då så numera även om jag hade försäkringen i två år för 430/år och att man även skickade ut en inbetalningsavi på 430 för år tre som jag struntade i. Fick sedan ett erbjudande till i år med 430.
    Men det är klart, höjer man priset är det ju bekvämare att vara lite otydlig.
    Fredrik J

  17. #37
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 037

    Re: Falck assistansavtal

    En kanonförsäkring är det. Fick min Honda bärgad pga borttappad nyckel.
    Gone country....

  18. #38
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    27

    Re: Falck assistansavtal

    Jag tecknade falck när min9-5 fyllde 9,5år. Jag har använt den två gånger. En gång när lådan rasat, en gång när det rann bensin ur bilen - vilket visat sig vara ett sönderrostat bränslefilter. Hade en golf i tre dygn ena gången, o en audi a4 i två andra. Bärgningen gick smidigt. Har även kört med "vanlig" bärgning vid ett turboras på E6an, men det var krångligt o kostade självrisk. Ingen hyrbil heller.

    Prisvärt på gamla bilar tycker jag, om man inte har den överförsäkrad.
    Saab 9-5 2,3 kombi-99. 29 000 mil metallic SE- o Pilotpaket
    Bytt: Kat, Turbo, Vevhusvent, Växellåda-renov, Koppling, Huvudcylinder, Hjullager, knakstag. Nytt chassi + powerflex bak. Krängbussningar fram, vattenpump, rem m.m.

  19. #39
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    93

    Re: Falck assistansavtal

    Tycker ni det är värt att ha en assistansförsäkring på en 2007a (9-5a)?

    Dum fråga kanske men jag tycker inte man borde behöva det på en såpass ny bil. Samtidigt, dagen man står där och den inte startar av någon anledning...

Liknande ämnen

  1. FALCK
    Av Sundance Kid i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 20:43
  2. Falck´s väghjälp eller Motormännen + vägassistans?
    Av Brandten i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 21:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •