Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Hur kopplar man ihop en X10 ericsson med 9-3 via bluetooth.

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    malmö
    Inlägg
    895

    Hur kopplar man ihop en X10 ericsson med 9-3 via bluetooth.

    Tjena köpe en 9-3 -06 aero för ett tag sedan vilket jag är grymt nöjd med för övrigt.

    Dock en sak som retar mig är att bilen har bluetooth men jag har inte lyckas få detta att funka med min X10 .

    Har lyckas så bilen hittar telefonen och tele hittar bilen men sen kommer jag inte längre.

    Nån villig och kunnig själ som har tålamod nog att förklara för mig hur jag ska gå till väga.
    jag försöker i alla fall få fart på min saab

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    1 731

    Re: Hur kopplar man ihop en X10 ericsson med 9-3 via bluetoo

    Tyvärr har jag för mig att bluetoothfunktionen i din bil endast är till för att använda en bluetoothhandsfree tillsammans med bilens telefon och inte för att använda din mobil med bilen som "handsfree".

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    malmö
    Inlägg
    895

    Re: Hur kopplar man ihop en X10 ericsson med 9-3 via bluetoo

    Hmm det är rätt kasst vet det finns plats för sim kort men kollade på telenors hemsida och dom har inga bra tvilling kort utan bara utgående trafik på tvilling kortet så man kan inte ta emot samtal.
    jag försöker i alla fall få fart på min saab

  4. #4

    Re: Hur kopplar man ihop en X10 ericsson med 9-3 via bluetoo

    Citat Ursprungligen postat av daniel900s
    Hmm det är rätt kasst vet det finns plats för sim kort men kollade på telenors hemsida och dom har inga bra tvilling kort utan bara utgående trafik på tvilling kortet så man kan inte ta emot samtal.
    Aningen OT, men ändå...
    Med Telenors tvillingkort styr du med en kod vilket av korten som ska ta emot inkommande samtal. Dvs du växlar själv på ett enkelt sätt. Båda fungerar att ringa utgående med.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    malmö
    Inlägg
    895

    Re: Hur kopplar man ihop en X10 ericsson med 9-3 via bluetoo

    Hmm låter intressant vad menar du med enkelt och hur gör man i så fall
    jag försöker i alla fall få fart på min saab

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    306

    Re: Hur kopplar man ihop en X10 ericsson med 9-3 via bluetoo

    Se till att du har uppdaterat luren till Android 2.1

    Visst skall det gå att använda extern telefon till detta - iaf enl instruktionsbok till min 07:a. Testa med annan, icke androidtelefon först.
    Vad är poängen med BT om man skall ha en fast installation för att det skall funka?
    //Sid
    [95 SC Vector -10 Hirsch]

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    112

    Re: Hur kopplar man ihop en X10 ericsson med 9-3 via bluetoo

    Jag kör annars med en Kensington Liquid AUX Bluetooth som funkar både med A2DP (BT Stereo för musik) och handsfree. Kopplat den till min AVIC via en av ingångarna och funkar klockrent. Den har tom noisecancelation i sin lilla enhet. Jag trodde ljudet skulle bli rätt dåligt från micen då den hamnar en bit bort, men ingen har klagat när jag snackat med dem. Ljudet när man lirar musik är det heller inget att anmärka på. Jag har även gjort så att min koppling finns tillgänglig om man har med sig något annat och vill plugga in det via 3.5mm jack.

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    1 731

    Re: Hur kopplar man ihop en X10 ericsson med 9-3 via bluetoo

    Citat Ursprungligen postat av Sid
    Se till att du har uppdaterat luren till Android 2.1

    Visst skall det gå att använda extern telefon till detta - iaf enl instruktionsbok till min 07:a. Testa med annan, icke androidtelefon först.
    Vad är poängen med BT om man skall ha en fast installation för att det skall funka?
    I en MY2007 är det en annan femma, ett annat system.
    Poängen i det tidigare systemet var att kunna använda en blåtandshandsfree ihop med bilens telefon (även fast jag inte förstår någon direkt mening med det).

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Tokstan
    Inlägg
    21

    Re: Hur kopplar man ihop en X10 ericsson med 9-3 via bluetoo

    Citat Ursprungligen postat av Sid
    Vad är poängen med BT om man skall ha en fast installation för att det skall funka?
    Orsaken till att du kan koppla in ett head-set till bilen egna mobiltelefon är nog för att du kanske vill kunna tala ostört med någon utan att alla passagerare hör vad ni exakt talar om. Vet inte om det stämmer men det ser jag som enda orsaken
    SAAB 9K (9000) CSE -95

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    malmö
    Inlägg
    895

    Re: Hur kopplar man ihop en X10 ericsson med 9-3 via bluetoo

    Satt och pillade idag.

    Som jag har förstått jag jag fått bilen att hitta min telefon och telefonen hittat bilen.

    Dock på telefonen står det att bilen ej är ansluten.

    Testade klicka där och inget hände och då testade jag klicka på par kopplingen till mina hörlurar och då försöker den ansluta direk dock utan resultat (hade ej lurarna i närheten)


    Finns det nån där ute i etern som har provat och lyckas få ihop sin telefon med bilen.
    jag försöker i alla fall få fart på min saab

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    533
    Medlem#
    4354

    Re: Hur kopplar man ihop en X10 ericsson med 9-3 via bluetoo

    Citat Ursprungligen postat av daniel900s
    Satt och pillade idag.

    Som jag har förstått jag jag fått bilen att hitta min telefon och telefonen hittat bilen.

    Dock på telefonen står det att bilen ej är ansluten.

    Testade klicka där och inget hände och då testade jag klicka på par kopplingen till mina hörlurar och då försöker den ansluta direk dock utan resultat (hade ej lurarna i närheten)


    Finns det nån där ute i etern som har provat och lyckas få ihop sin telefon med bilen.

    Hej Daniel!

    Har samma exakt samma problem som dig med X10 (Android 2.1) och blåtanden i min 9-3 -07. Har fått det att funka i en halv minut medan "bilen är synlig", sedan bryter det. Har funkat perfekt med andra telefoner jag har haft.

    Mvh
    H
    Roligaste bil: 9-3 SportSedan - V6 Aero Hirsch - 2007 http://www.garaget.org/?car=87430 Åker numera: Skoda Enyaq iV80. Fick tyvärr aldrig den 9-5 SportCombi Vector jag beställt då Saab gick i konkurs...

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    malmö
    Inlägg
    895

    Re: Hur kopplar man ihop en X10 ericsson med 9-3 via bluetoo

    Provade en X8 idag och samma sak som min X10 inget händer.
    jag försöker i alla fall få fart på min saab

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    1 731

    Re: Hur kopplar man ihop en X10 ericsson med 9-3 via bluetoo

    Ja, fast i en 2007 så är det ett annat system där det går att koppla telefonen till bilen.

    Daniel, har du läst mitt tidigare svar överhuvudtaget? Det går inte att göra det du vill, systemet är inte byggt för det.

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    malmö
    Inlägg
    895

    Re: Hur kopplar man ihop en X10 ericsson med 9-3 via bluetoo

    Citat Ursprungligen postat av Schlbuditz
    Ja, fast i en 2007 så är det ett annat system där det går att koppla telefonen till bilen.

    Daniel, har du läst mitt tidigare svar överhuvudtaget? Det går inte att göra det du vill, systemet är inte byggt för det.

    Jo jag läste det men som jag förstod inlägget hade du för dig att det inte gick.
    Vilket jag tolka som du inte var helt säker.
    Därav mina följdfrågor osv.


    Så du menar att det inte går att koppla ihop en telefon med bilen men vad är då meningen med bluetooth igentligen?
    jag försöker i alla fall få fart på min saab

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Nyköpingstrakten
    Inlägg
    438

    Re: Hur kopplar man ihop en X10 ericsson med 9-3 via bluetoo

    Meningen är att du kan koppla ihop ett bluetooth handsfree med bilens inbyggda telefon.

Liknande ämnen

  1. Sony Ericsson HCB-700!
    Av bridgeman i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 16:59
  2. Sony Ericsson Xperia i 9-5 '07?
    Av mange69 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 09:54
  3. 9-5 M99: Handfree Ericsson (original) > Nokia Bluetooth
    Av turbo4ever i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 23:44
  4. Ericsson Handsfree. Högtalare?
    Av GubbNicke i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-01, 03:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •