Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 54

Ämne: Tips på trådlöst inbrottslarm

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Markaryd
    Inlägg
    185

    Tips på trådlöst inbrottslarm

    Ett inbrott till i närheten för någon dag sedan så nu är det väl dags att investera i ett inbrottslarm till villan... Någon här som är duktigt på vad som är bra/inte bra. Mitt krav är att det ska vara trådlöst och ha ett rimligt pris. Tips?
    SAAB 9-5 SE 2.0t -99, Toyota MR2 GTi -95, Buggy -66
    SAAB 9000 2.3i under renovering
    http://www.garaget.org/Markus_MR2

  2. #2
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 036
    Medlem#
    6220

    Re: Tips på trådlöst inbrottslarm

    Hej!

    Ja skulle vilja tipsa om Sector Alarm mor å far köpte det för inte så länge sen och är hel nöja.. det är helt trådlöst och funkar kanon.

    Personlig kontakt dygnet runt
    Startpaket med kamera och rökvarnare
    Direktkopplat till SOS Alarm
    Snabb och säker överföring av larmsignal
    Lokal närvaro
    Fria utryckningar
    Nyckelservice och inre kontroll
    Brandlarm *
    Inbrottslarm med bildverifiering
    Trygghetslarm


    Har för mig dom betalar runt 400:- i månaden för sitt.

    Mer info har du här.
    http://www.sectoralarm.com/se/start/

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Markaryd
    Inlägg
    185

    Re: Tips på trådlöst inbrottslarm

    Den bästa garanterade tiden hit är drygt 20 minuter med de bolag jag har varit i kontakt med och jag tycker inte att det är värt den månadspengen eftersom tjuvarna säkert hunnit en bra bit från huset innan väktarna kommer. Så är mer ute efter ett larm som grannarna kan höra/se och givetvis med GSM lösning så man kan ta lagen i "egna händer" utifall att.....

    Sammanfattningsvis kan man säga att kraven är: trådlöst, friköpt och med GSM. Har kollat på vikinglarm, kan det vara något?
    SAAB 9-5 SE 2.0t -99, Toyota MR2 GTi -95, Buggy -66
    SAAB 9000 2.3i under renovering
    http://www.garaget.org/Markus_MR2

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Tips på trådlöst inbrottslarm

    Jag har ett friköpt larm från här: http://www.gb-trading.se/.

    Mitt är 6år gammalt nu och fungerar bra.
    Farsan har ett larm från länsförsäkringar och det är samma grejor...

    Trådlöst sätter man ju dessutom upp själv utan problem.
    Fredrik J

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    838

    Re: Tips på trådlöst inbrottslarm

    Ett larm har man ju inte primärt för att "ta fast tjuven", anser jag. Även om det naturligtvis är positivt om det kan ske.
    Det är ju den avskräckande effekten man vill åt och det får man med larmdekalerna från kända firmor som placeras på samtliga fönster samt en större dekal på t.ex infart/garage/entre.

    Jag lägger min röst på Securitas Direct.


    Vill man ha en "privat"lösning med GSM-uppringning och siren etc så kan man ju lätt bygga ihop detta själv.
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Tips på trådlöst inbrottslarm

    Citat Ursprungligen postat av Falcy
    Ett larm har man ju inte primärt för att "ta fast tjuven", anser jag. Även om det naturligtvis är positivt om det kan ske.
    Det är ju den avskräckande effekten man vill åt
    Jag har mitt larm för kunna känna trygghet i vetskapen om att det inte varit någon inne när man kommer hem.
    Står larmet och tjuter och blinkar är ju risken att grannarna missuppfattar "flyttgubbarna".
    Rädslan för inbrott är ju dessutom kraftigt överdriven.

    Citat Ursprungligen postat av Falcy
    Vill man ha en "privat"lösning med GSM-uppringning och siren etc så kan man ju lätt bygga ihop detta själv.
    Är du skojig nu?
    Fredrik J

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    838

    Re: Tips på trådlöst inbrottslarm

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Citat Ursprungligen postat av Falcy
    Vill man ha en "privat"lösning med GSM-uppringning och siren etc så kan man ju lätt bygga ihop detta själv.
    Är du skojig nu?
    Nä, varför det?
    Vill man inte ha sitt larm kopplat till någon berömd larmcentral, går det alldeles utmärkt att installera magnetkontakter, siren(ute/inne), blinkljus och en centralenhet etc med uppringning mot t.ex valda GSM-nummer.
    Inget konstigt alls, det som kostar per / månad är ju anslutningen till en larmcentral.
    Mr. Blu-Ray
    "Fluffmatta"
    9-5 2.3t -01 TD04 E85 Mackanized.

  8. #8
    Helt original Kippys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Södra Skåne
    Inlägg
    591

    Re: Tips på trådlöst inbrottslarm

    Citat Ursprungligen postat av _oxygene_
    Hej!

    Ja skulle vilja tipsa om Sector Alarm mor å far köpte det för inte så länge sen och är hel nöja.. det är helt trådlöst och funkar kanon.

    Personlig kontakt dygnet runt
    Startpaket med kamera och rökvarnare
    Direktkopplat till SOS Alarm
    Snabb och säker överföring av larmsignal
    Lokal närvaro
    Fria utryckningar
    Nyckelservice och inre kontroll
    Brandlarm *
    Inbrottslarm med bildverifiering
    Trygghetslarm


    Har för mig dom betalar runt 400:- i månaden för sitt.

    Mer info har du här.
    http://www.sectoralarm.com/se/start/

    Mvh
    +1 på denna!

    Trygghetslarmet är underskattat.
    Vi hade sector innan vi flyttade och var helnöjda med det!

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Tips på trådlöst inbrottslarm

    Citat Ursprungligen postat av SAAB_Markus
    Den bästa garanterade tiden hit är drygt 20 minuter med de bolag jag har varit i kontakt med och jag tycker inte att det är värt den månadspengen eftersom tjuvarna säkert hunnit en bra bit från huset innan väktarna kommer. Så är mer ute efter ett larm som grannarna kan höra/se och givetvis med GSM lösning så man kan ta lagen i "egna händer" utifall att.....

    Sammanfattningsvis kan man säga att kraven är: trådlöst, friköpt och med GSM. Har kollat på vikinglarm, kan det vara något?

    Dock så har man ju inte larm för att ta fast tjuvar utan i första hand att avskräcka att dem går in alls, det är ju tämligen mer intressant att ta ett hus som inte har larm än att gå in i huset som har larm..

    Många jag känner kör med securitas hemvariant här i stan och det funkar bevisligen för det är alltid hos dem som INTE har larm som inbrotten sker, nu är det kanske inte så kul att skrämma över buset till grannens hus, dock så verkar det vara bästa metoden, inbrottstjuvar angiriper ju gärna de objekteten där den löper minst risk att åka dit eller få problem.

    Man kan ju alltid göra div biltema larm och prylar om man nu vill det, men personligen föredrar jag nog ett larm där det finns lite mer, det är ju lagom roligt att få ett sms från sitt hemmalarm att dem är där och tömmer, det är ju inget du kan göra då alls, ska du åka hem och bonka skiten ut dem eller?

    Installationen av larmet är ju inget problem, det sköter ju firman du köper larmet av.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Tips på trådlöst inbrottslarm

    Citat Ursprungligen postat av Falcy
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Är du skojig nu?
    Nä, varför det?
    Vill man inte ha sitt larm kopplat till någon berömd larmcentral, går det alldeles utmärkt att installera magnetkontakter, siren(ute/inne), blinkljus och en centralenhet etc med uppringning mot t.ex valda GSM-nummer.
    Inget konstigt alls, det som kostar per / månad är ju anslutningen till en larmcentral.
    Jaja. Jag trodde du menade att det bara var att ta fram lödkolven och bygga ett eget larm.
    Fredrik J

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Tips på trådlöst inbrottslarm

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Installationen av larmet är ju inget problem, det sköter ju firman du köper larmet av.
    Som att be TV-handlaren att komma med hem och programera kanalerna...
    Fredrik J

  12. #12
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Tips på trådlöst inbrottslarm

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Installationen av larmet är ju inget problem, det sköter ju firman du köper larmet av.
    Som att be TV-handlaren att komma med hem och programera kanalerna...
    Jag vet inte men köper man securitas paket så ingår monteringen och de kommer och ordnar allt.

    vad det har med tvhandlaren att göra vet jag inte, du får säkert installera larmet själv med om du vill men varför ska man hålla på med sånt när det ingår i tjänsten.

    Det är alltså inget man betalar extra för.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  13. #13
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Tips på trådlöst inbrottslarm

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Jag vet inte men köper man securitas paket så ingår monteringen och de kommer och ordnar allt.

    vad det har med tvhandlaren att göra vet jag inte, du får säkert installera larmet själv med om du vill men varför ska man hålla på med sånt när det ingår i tjänsten.

    Det är alltså inget man betalar extra för.
    Nej du betalar inget extra över de tusenlappar man vill ha år efter år.

    Jag köpte också mitt larm av en firma men monterade det själv. Jag betalade definitivt inget extra och har inte gjort det sedan dess.
    Fredrik J

  14. #14
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Tips på trådlöst inbrottslarm

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Jag vet inte men köper man securitas paket så ingår monteringen och de kommer och ordnar allt.

    vad det har med tvhandlaren att göra vet jag inte, du får säkert installera larmet själv med om du vill men varför ska man hålla på med sånt när det ingår i tjänsten.

    Det är alltså inget man betalar extra för.
    Nej du betalar inget extra över de tusenlappar man vill ha år efter år.

    Jag köpte också mitt larm av en firma men monterade det själv. Jag betalade definitivt inget extra och har inte gjort det sedan dess.
    Vad gör du då när polackerna bär ut tvn då?
    Åker hem från jobbet och tittar på eller vad har du för säkerhet utöver att det piper i byxfickan och att det ev med lite tur är någon granne hemma som hör larmet?
    När tjuven har släckt ditt larm efter 10 sekunder och ingen bryr sig mer?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    547

    Re: Tips på trådlöst inbrottslarm

    Kör securitas direct både i huset och garaget,det funkar bra och jag sover fan lite bättre när jag vet att garaget är larmat.
    Mvh
    jag har kramat Lill-Babs...

  16. #16
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Tips på trådlöst inbrottslarm

    Citat Ursprungligen postat av andreas2251
    Kör securitas direct både i huset och garaget,det funkar bra och jag sover fan lite bättre när jag vet att garaget är larmat.
    Mvh
    Så kör vi i min familj med, frånsett att vi inte har garage externt.

    Vad ska man liksom göra, kommer det ett sms att nu har larmet gått, iaf i min jobbsituvation så kan jag inte bara dra hem så, vad ska man sedan göra om man väl lyckas åka hem?
    Jag vill ju iaf personligen inte riskera att möta 3st 120kg polacker i dörren med min tv.

    Vad händer om de går in och pajar larmcentralen, grannarna tror att det var flaskt larm och skiter i det, det enda som hänt var att man fick ett sms i fickan.

    Så blir det ju inte om larmet går med securitas, jag har själv råkat få igång larmet 2 gånger när jag inte varit tillräckligt snabb att larma av och det är inte många sekunder du har på dig innan de hör av sig.

    jag är iaf ypperligt nöjd och så farligt dyrt är det ändå inte, min mobilräkning är klart högre och den klagar jag ju inte över..
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bromölla NÖ Skåne
    Inlägg
    669
    Medlem#
    2681

    Re: Tips på trådlöst inbrottslarm

    Kör också med securitas och är helnöjd. Jag skulle även vilja säga att det inte enbart är ett inbrottslarm. De flesta erbjuder även brandlarm, vilket jag t.o.m tycker smäller högre. Om brandlarmet går ringer de upp och kollar så det inte är falsklarm, kollar eventuella bilder från kamera, sedan kontaktar dem SOS. Snabbare larmat blir det nog inte, om man inte är hemma förståss.

    Skulle tro att risken för brand är större än risken för inbrott. Jädrar med elprylar man har igentligen.

    Mvh
    9-3 Aero -01, 9-5 2,3 -99, NG 9-5 turbo4 bp xwd -11

  18. #18
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Tips på trådlöst inbrottslarm

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Vad gör du då när polackerna bär ut tvn då?
    Åker hem från jobbet och tittar på eller vad har du för säkerhet utöver att det piper i byxfickan och att det ev med lite tur är någon granne hemma som hör larmet?
    När tjuven har släckt ditt larm efter 10 sekunder och ingen bryr sig mer?
    Jag gör det som väktaren också gör. Ringer polisen. Väktaren brottas inte heller med polackerna.


    Om tjuven lyckas släcka ditt larm på 10 sekunder så behöver du sannolikt hjälp att montera det på ett bättre sätt. Du bör då anlita en installatör.

    Som jag skrev så har jag mitt larm för att kunna sitta där på jobbet och veta att inget pip i fickan = ingen har brutit sig in hemma.
    Mitt larm ringer dessutom upp tre telefonnummer varav det ena går till min bror som arbetar som väktare...
    Fredrik J

  19. #19
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Tips på trådlöst inbrottslarm

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Jag vill ju iaf personligen inte riskera att möta 3st 120kg polacker i dörren med min tv.

    Vad händer om de går in och pajar larmcentralen, grannarna tror att det var flaskt larm och skiter i det, det enda som hänt var att man fick ett sms i fickan.

    Så blir det ju inte om larmet går med securitas, jag har själv råkat få igång larmet 2 gånger när jag inte varit tillräckligt snabb att larma av och det är inte många sekunder du har på dig innan de hör av sig.

    jag är iaf ypperligt nöjd och så farligt dyrt är det ändå inte, min mobilräkning är klart högre och den klagar jag ju inte över..
    Om du nu är så förtvivlat rädd för dessa stora polacker som inte är det minsta rädda för dig, varför är du inte orolig att de knackar på när du är hemma?
    För att paja larmcentralen måste man först hitta larmcentralen...
    Fredrik J

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    387

    Re: Tips på trådlöst inbrottslarm

    Jag hade först Sector alarm. Funkade helt Ok. Tyckte dock att de var lite jobbiga. Bland annat tappade de bort min nyckel.

    Anledningen till att man vill ha det kopplat till ett väktarbolag är ju inte primärt att de skall komma och fånga tjuven. Att de kan komma och tillfälligt laga fönster eller dörrar, kontakta någon annan om man är bortrest etc.

    Nu har jag istället valt Trygga Hems larm med lite olika tillbehör, som ringer upp mig och lite andra nummer.
    Kolla deras hemsida. Larmen kanske ser dyra ut, men räkna på hur dyrt det blir med de som har väktarabbonemang så är det rätt billigt.
    Samma grejer som många av de abbonemangsbundna har.

    Installera självtycker jag är bättre, dels lär man sig och så kan man ställa in det som man vill.

Liknande ämnen

  1. Trådlöst internet sämre pga el??
    Av Spawn i forum Off Topic
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-05-17, 22:23
  2. Asus med trådlöst nätverkproblem
    Av MattA i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 14:39
  3. Problem med trådlöst nätverk.
    Av Spawn i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 10:52
  4. Ni som kan trådlöst internet..
    Av niohundra i forum Off Topic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-12, 22:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •