Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Har jeg blitt lurt av en i sverige?

  1. #1

    Har jeg blitt lurt av en i sverige?

    Hei

    Er nå veldig sikker på at jeg har blitt lurt av en i sverige... Skulle kjøpe et 3'' JT avgassystem av han, overførte penger og etter det har jeg ikke hørt noe. Er nå 13 dager siden jeg overførte penger.

    Er det noen andre her som har vært borti noe lignende, og hva kan eventuelt jeg gjøre for og få taki pengene mine igjen?

    Det værste er også det at banken hadde en feil på nettbanken, som resulterte i at penger ble sendt tre ganger.. Så nå er jeg 7.500,- i minus, istede for 2.500,-.

    Jeg har jo svensk kontonr og mailadresse, så noe kan jeg vel få gjort?

    Jeg bor i norge, bare så det er sagt. :-P

    Mvh
    Martin
    M95 9000CSE 2.3t
    M84 OG900 T16

  2. #2
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Har jeg blitt lurt av en i sverige?

    Citat Ursprungligen postat av Rambraut
    Det værste er også det at banken hadde en feil på nettbanken, som resulterte i at penger ble sendt tre ganger.. Så nå er jeg 7.500,- i minus, istede for 2.500,-
    Detta borde väl din bank kunna rätta till

    Sen är det inte ok enligt reglerna på forumet att hänga ut folk, så vill du inte att tråden ska försvinna så är det bäst att ta bort namn osv!

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871

    Re: Har jeg blitt lurt av en i sverige?

    Förstår att man blir besviken om man tror sig lurad men jag tycker detta sagts tydlig fler än en gång så jag citerar:

    Citat Ursprungligen postat av root
    Hej,

    Den som hänger ut någon annan användare på detta forum kommer att bli avstängd omedelbart under minimum 60 dagar då detta är förtal och vi som driver forumet riskerar påföljder om vi inte agerar på detta.

    Enligt svensk lag så kan sådana här saker inte diskuteras på forumet då det i praktiken handlar om förtal tills dess att personen i fråga har blivit dömd i domstol och den brottsliga handlingen har lagförts - och inte ens då kan vi nämna det då det handlar om personuppgifter, och då lyder vi under PUL. Om vi inte agerar på det så kan vi få en polisanmälan och bli ålagda av domstol att förhandsgranska alla inlägg - till exempel. Det finns ett antal exempel på forum som har fått detta problem och i andra EU-länder så lägger flera stora diskussionssiter ned verksamheten helt och hållet på grund av en hårdare lagstiftning och diverse domstolsbeslut.

    Mer information finns här:

    viewtopic.php?t=189461

    Jag förstår fullt och fast att det finns ett "intresse" av att hänga ut någon som blåser andra användare på forumet men om vi skulle tillåta det så skulle jag enkelt kunna påstå att någon här blåst mig på 5000 spänn för en turbo som han skulle ha skickat - eller påstå att samme person har våldtagit någon.

    Man kan lätt föreställa sig det problematiska i att hitta rätt i vår härliga gemenskap efter att ha blivit utsatt för den typen av påståenden även om det inte finns den minsta uns sanning i det hela.

    Slutligen - ALL handel på forumet sker på egen risk. Forumet ska inte blandas in i uppgörelsen om affären eller vid eventuella tvister. Använd Internetgirot, och använd helst insidan av huvudet när ni handlar. Bedragare finns överallt.

    viewtopic.php?t=136599
    viewtopic.php?t=183679
    Därför raderade jag angivna namn- och adressuppgifter i tråden.


    Gör en polisanmälan, i det här fallet på den ort i Sverige där du tror bedragaren bor.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296

    Re: Har jeg blitt lurt av en i sverige?

    Kan det finnas nått samband med detta?

    viewtopic.php?f=15&t=292422&p=2015190#p2015190
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481

    Re: Har jeg blitt lurt av en i sverige?

    Citat Ursprungligen postat av SaabAero
    Kan det finnas nått samband med detta?

    viewtopic.php?f=15&t=292422&p=2015190#p2015190

    Det var ju en spännande tråd men som synes verkar olöst?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  6. #6

    Re: Har jeg blitt lurt av en i sverige?

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Därför raderade jag angivna namn- och adressuppgifter i tråden.

    Beklager det med navn og adresse, legger meg flat der.

    Ja, det med pengene og banken ordner seg nok. Nå er det helst det at jeg vil få tak i han som skulle selge med avgassystemet.

    Hvis noen tror de kan ha opplysninger så kan dere bare sende en PM.

    Kan også legge til at han som skulle selge dette også hadde et 3'' avgassystem til NG900, Aero packet til 9000 og Viggen packet til NG900/OG9-3. Også noen andre deler, men husker ikke hva det var, annonsen var ute på Blocket, men er nå slettet derfra.


    Mvh
    Martin
    M95 9000CSE 2.3t
    M84 OG900 T16

Liknande ämnen

  1. SID har blitt galen?! right main beam failure
    Av slasherkill i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 19:23
  2. Köpare från England, har för mig att det kunde va nåt lurt
    Av Frogfoot i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 20:20
  3. Nu har man blitt saab ägare :)
    Av CPBBK84 i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-10-14, 17:29
  4. Lossa oljeplugg som blitt rund?
    Av Booster i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-05-13, 14:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •