Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Minerva F105 225/45-17?

  1. #1

    Minerva F105 225/45-17?

    Någon som har erfarenhet av dessa däck
    ?
    2500kr för fyra däck med rätt last index, vore intressant att prova....

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    421

    Re: Minerva F105 225/45-17?

    Dom funkar säkert, men du får alltid vad du betalar för

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 425
    Medlem#
    9481

    Re: Minerva F105 225/45-17?

    med tanke på vad dem kostar så är det ju verkligen i det lägre prissegmentet, knappt Linglong kan erbjuda ett billigare kinadäck..

    Personligen hade jag nog iaf gått upp ett par prisklasser, man behöver ju inte ta det absolut billigaste.

    Går du upp tex 300kr/st i pris så finns det ju en hel del märkesdäck för runt 1000lappen som helt klart är bättre.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 926

    Re: Minerva F105 225/45-17?

    Citat Ursprungligen postat av crillez
    Någon som har erfarenhet av dessa däck
    ?
    2500kr för fyra däck med rätt last index, vore intressant att prova....
    Utan att veta ett dugg om dom däcken säger jag som övriga. Dom är så pass billiga att det garanterat är riktiga skitdäck!

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    15

    Re: Minerva F105 225/45-17?

    Jag kör med precis detta däck/dimension, men jag har inte haft några problem med dem ännu. Kört runt 800 mil och har fortfarande inte sett minsta spår av nötning. Bilen rullar som vardagsbil och är ingen tävlingsbil.

  6. #6
    Steg 6 kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    6 970
    Medlem#
    6220

    Re: Minerva F105 225/45-17?

    Citat Ursprungligen postat av Rx_37
    Jag kör med precis detta däck/dimension, men jag har inte haft några problem med dem ännu. Kört runt 800 mil och har fortfarande inte sett minsta spår av nötning. Bilen rullar som vardagsbil och är ingen tävlingsbil.
    Visst däcken funkar säkert kalas till vanlig vardags körning men saken är det när det kommer till att behöva panik bromsa i vått väglag det kan bli som att glida på IS.

    Undvik budget däck dom kan vara livsfarliga rent ut sagt..

    Sen förstår ja inte riktigt varför man ska snåla in på något som däck som har så mkt med just säkerheten att göra, det kan ju vara skillnad mellan liv och död. Så om ett märkes däck kostar 500kr mer än ett budget är VÄLDIGT lite i det sammanhanget.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  7. #7
    Grundladd smedsgardens avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    344
    Medlem#
    8005

    Re: Minerva F105 225/45-17?

    Har haft billiga Kina-däck, Kingstar, och de var precis stenhårda. Åkte på tvären med min gamla 740 GL så fort asfalten var det minsta fuktig, hurdan bromssträckan var vill jag inte ens tänka på... Bland lågprisdäcken så gillar jag Hankook, visserligen inte så slitstarka, men de jag haft har varit problemfria. Köpte däremot Nokian däck på nätet, och de fick parkeringsplattor efter bara några timmar, helt värdelösa...

    Mvh

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533

    Re: Minerva F105 225/45-17?

    Citat Ursprungligen postat av Rx_37
    Kört runt 800 mil och har fortfarande inte sett minsta spår av nötning.
    Det där är väl ett tecken på att de är stenhårda?
    Man kan väl i princip köra med vilket däck som helst så länge det är torrt. Det är när det är fuktig vägbana som man märker den stora skillnaden. Jag hade billiga skräpdäck på förra bilen (förra ägaren som köpt in skräpet). De funkade bra när det var torrt, men efter en körning i regn beställde jag nya däck direkt. Skräpdäcket hade fint mönster, men gick inte att köra med i regn och då talar jag om en fuktig vägbana, inget spöregn.

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    15

    Re: Minerva F105 225/45-17?

    Citat Ursprungligen postat av Fairlane
    Citat Ursprungligen postat av Rx_37
    Kört runt 800 mil och har fortfarande inte sett minsta spår av nötning.
    Det där är väl ett tecken på att de är stenhårda?
    Man kan väl i princip köra med vilket däck som helst så länge det är torrt. Det är när det är fuktig vägbana som man märker den stora skillnaden. Jag hade billiga skräpdäck på förra bilen (förra ägaren som köpt in skräpet). De funkade bra när det var torrt, men efter en körning i regn beställde jag nya däck direkt. Skräpdäcket hade fint mönster, men gick inte att köra med i regn och då talar jag om en fuktig vägbana, inget spöregn.
    Okej. Jag har förstås också kört i regn med mina men det har inte varit några problem heller. Aldrig haft ens en vink av att släppa greppet fast det har varit helt vått underlag. Men jag har väl aldrig egentligen testat hur mycket man kan pressa dem på vått väglag heller. Som sagt, jag kör med huvudet, inte som en idiot.

    Har även kört med dessa samma däck på en långfärd då det spöregnade så utav helvete att det inte gick att köra om en lastbil ens och inte tänkte jag alls på däcken just då för det fanns ingen anledning till det. Det var ju mest rak landsväg jag körde på då också men ändå...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •