Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: min bil trivs på bilprovningen....

  1. #1
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 057

    min bil trivs på bilprovningen....

    Köpte i höstas en ng900 Turbo, biiiiligt, med en del 2or, för att ha i Halmstad där jag pluggar.
    Fixade dom, men fick inte riktigt till bromsverkan bak, så så blev det en ny besiktning, pga tidigare ombesiktningar som tidigare ägare gjort... Då hittade dom skadad bromsskivor...
    Så igår bytte jag bägge oken bak, och bägge skivor (och hela navet på en sida, då det visade sig att det satt nyare på ena sidan = större broms på en sida )

    Så idag var jag och besiktade, bromsarna gick igenom som en dans, men när han hissade upp för att kolla den skadade skivan, upptäckte han att det hängde lite bensindroppar på filtret = ny 2a
    Fort som faaan iväg till biltema och handla nytt soppafilter, bytte det på parkeringen utanför lägenheten. Provstartar, och det sprutar!
    Det visar sig att det inte var filtret som läkte, utan det har rostat hål i banjokopplingen på bränsleledningen!

    *suck*

    jaja, nu har jag iaf fått skriva av mig... Kanske borde ta lite whiskey istället

    //Konrad S.
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  2. #2

    Re: min bil trivs på bilprovningen....

    int' lönt å bli arg, he bli int' nå bätter för det


    Skämt åsido...rackarns oflyt ....men så är det med gamla bilar. Jag hade en bil för längesen som aldrig klarade bilprovningen (trots att jag bytt "allt" på den). Ett år stannade den på bromsprovrullarna och vi fick putta av den *suck*
    Saab 9-5 1998 2.0t , 11700 mil - gubbkörd.

Liknande ämnen

  1. Bilprovningen
    Av Anders021 i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-23, 05:41
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 08:30
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 22:11
  4. hur trivs en viggenbox i min aero?
    Av NocaL i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 11:25
  5. TCS vs Bilprovningen ?
    Av Lynx i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 13:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •