Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: 9-5 aero problem med växellådan ??

  1. #1

    9-5 aero problem med växellådan ??

    Tja har en 04a aero 95. Dahlbäckracing trimm steg2. Bytte låda för cirka 5 månader sen. Nu har jag märkt att den börjar spöka lite. Det är så att när jag släpper gasen medans jag kör i växel eller utan växel i hugger ratten kraftigt åt höger samt att man hör ett metalliskt klonkande ljud. Och så rör växelspaken på sig kraftigt höger och vänster. Alltså hela bilen börjar vibrera. Har varit inne på verktstad och gjort en besiktning på framvagnen och allt såg bra ut. Motorfästen med mera. Så tror det är något med lådan som byttes ut på saab i göteborg som det är något fel på. Ska lämna in bilen igen på måndag men skulle uppskatta hjälp om någon vet vad det kan typ vara mvh Rey

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Stockholm / Haninge
    Inlägg
    173

    Re: 9-5 aero problem med växellådan ??

    Drivknut som är på väg att haverera?
    -Hade så på en bil innan knuten gick i bitar och kulorna ramlade ur..
    9-5 Aero Maptun kombi -02, ~400hp
    9-5 Aero Nordic sedan -00, ~300hp

  3. #3

    Re: 9-5 aero problem med växellådan ??

    ok kan nog vara det. men hur kommer det sig att det kommer och går ? märkte idag att problemet dök upp när jag pressade bilen hårt upp till höga farter ca 230

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 087

    Re: 9-5 aero problem med växellådan ??

    Citat Ursprungligen postat av mr_turbodude
    ok kan nog vara det. men hur kommer det sig att det kommer och går ? märkte idag att problemet dök upp när jag pressade bilen hårt upp till höga farter ca 230
    230 med ett problem du inte ahr koll på ????????

    bara att grattulera att du inte fått tokhaveri på drivknut eller låda som rasat resten av bilen

    det är ju förövrig ett kännt felsökningsknep, pressa bilen max, för att se om det händer nått, tror saab-mekarna kör samma metod-----------------not
    Mats Fhinn/3499/

  5. #5

    Re: 9-5 aero problem med växellådan ??

    Idiot är det första ordet som dyker upp i mitt huvud. Sluta riskera både ditt och andras liv och fixa felet innan du kör några 230.

    mvh
    Jesper
    Saab 9-5 1998 2.0t , 11700 mil - gubbkörd.

Liknande ämnen

  1. Problem med växellådan?
    Av Tobie i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 19:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •