Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Golffråga, någon som spelar med Titleist AP2 eller TM burner

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055

    Golffråga, någon som spelar med Titleist AP2 eller TM burner

    Sitter och kikar på ett nytt sett med järnklubbor då mina är ganska slitna och gamla!

    Har inte testat Ap2:an utan bara äldre modeller av titleist och de har verkligen varit sköna! har sökt lite och Ap2:an verkar vara helt ok, förlåtande men ställer krav på sin spelare!

    Taylor made Burner är ett mer förlåtande set, har bara slagit ett fåtal ggr och den var rätt skön, bra bollträff och som sagt ganska förlåtande.

    Spelar på 13,8 i hcp och håller mig där!
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    314
    Medlem#
    7504

    Golffråga, någon som spelar med Titleist AP2 eller TM burner

    Tjenare! Skoj med fler golfare på forumet! Har dock en tillägsfråga.

    Värderar du högst att ha en klubba som nästan alltid går relativt rakt eller en klubba där du kan kontrollera bollen lite bättre? Typ skruv runt träd, experiment med spinn osv?

    Dock är en sådan klubba svårare att hitta känslan med. Själv valde jag det sistnämnda, ångrar det inte! Beror somsagt lite på tiden man vill lägga också

    btw, varför just dessa 2 klubborna?
    Sommarglidaren og9-3 turbo -00 Aero optik och 3000 mil på mätaren! http://www.garaget.org/?car=334451
    Projekttråden http://www.garaget.org/forum/viewtop...88825#p3988825

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055

    Re: Golffråga, någon som spelar med Titleist AP2 eller TM bu

    Ja kul att vi är flera som dela intresset!!

    Önskar en klubba som ställer lite krav på mig, inte så mkt som en bladklubba skulle! Men ändå ge viss stabilitet/vara förlåtande.

    Finns det något roligare än att få de läge när man måste drawa bollen eller spela runt något som du säger När man lyckas med vad man tänkt iaf!
    Vore himlla trist att ha en klubba som alltid går rakt och inte ställer några vidare krav på mig som golfare!

    Spelar väl ca 1 ggr i veckan om man räknar sommarmånaderna! Dock så hoppas jag att det kommer bli mer denna sommarn!

    Ang klubborna så är de de somjag har testat, har inge vidare erfarenhet av de andra märkena som finns.
    Spelar iof med en Cobra driver som jag är nöjd med
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  4. #4
    Grundladd Wrooms avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    166

    Re: Golffråga, någon som spelar med Titleist AP2 eller TM bu

    Tja.
    Det bästa är att åka till en golfbutik eller liknande som har club-fitting.
    Där får du fram exakt vilken klubba du ska ha, rätt lie osv osv.

    Sen har ju utseendet faktiskt en stor del i det. Har du två märken som är intressanta så är det ju faktiskt till syvende och sist utseendet som vinner.

    Svinga lungt.

    //Micke

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055

    Re: Golffråga, någon som spelar med Titleist AP2 eller TM bu

    Visst är det de, shoppen på klubben är stängd och den andra butiken i staden som säljer golfutrustning har "testhörnan" utomhus!

    Så tyvärr blir det lite svårt ju nu!
    Ska förbi intersport för att kolla och känna lite på grejerna till helgen så får vi se hur de känns!

    Någon mer måste det väl finnas som lirar vet ju om två tre av er iaf
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  6. #6
    Grundladd Wrooms avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    166

    Re: Golffråga, någon som spelar med Titleist AP2 eller TM bu

    Det kanske är för fult att säga att man spelar "moderatbandy" här på forumet

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871

    Re: Golffråga, någon som spelar med Titleist AP2 eller TM bu

    Citat Ursprungligen postat av Wroom
    Det kanske är för fult att säga att man spelar "moderatbandy" här på forumet
    Då är det betydligt fulare att inte ha koll på signaturreglerna.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327

    Re: Golffråga, någon som spelar med Titleist AP2 eller TM bu

    splear själv med AP2orna sen 2 säsonger tillbaks. Tycker det är en riktigt trevlig klubba som absolut ställer kvar på sin spelare. Jag har 3,7 i hcp, och det är tyvär på väg åt fel håll då jag inte alls spelar lika mycket som tidigare (5-10 rundor / år), men bollträffen finns så klubborna funkar för mig. Det är mer längdkänslan och närspelet som blir lidande...

    Spelade innan med första generationens CB & MB. MBn funkade klockrent när jag var som bäst/spelade som mest... Men när det blev mindre och mindre åkte dessa in i garderoben och MBn kom in mer i spel. Jag lirade dock med första generationen som vart lite mindre i huvudet och lite mer svårspelad. Tycker att AP2an saknar lite av den känsla som fanns i CBn, men inte långt ifrån samtidigt som den är mer lättspelad.

    Tror dock att de kan vara lite i svåraste laget för din del, självklart beroende på vila dina starka resp svaga sidor är. Jag har (haft) ett grymt långt spel med extrem längd (runt 270-280m drivar, och ca 120m med PWn, samtidigt som mitt puttande tyvär alltid har varit under all kritik... Detta har ställt höga krav på känsla i de kortare järnklubborna, och mer möjlighet att jobba med bollen (mkt pga att jag varit såpass bra i det långa spelet att jag kunnat... Men är det så att du är 50/50 lika bra i ditt långa som korta spel skulle jag nog satsa på en lite mer förlåtande klubba... Tanken med golf är ju endå att scora så bra som möjligt, och de flesta klubbor på marknaden som är bättre och med lite mer förlåtenhet är fortfarande tillräckligt trevliga för att ge dig en trevlig upplevelse känslomässigt såväl som estetiskt, samtidigt som du säkerligen kommer spara något/några slag per runda.

    TM har jag aldriv varit särskilt förtjust i då jag tycker deras klubber (historiskt sett) varit rätt avtrubbade och okänsliga. Förlåtande, men ingen direkt känsla i bollträff och därmed även problemet att inte kunna jobba med bollflykten. KAn ha ändrats då jag de senaste 6-7 åren lirat med Titleist "bättre" klubbor...

    Har även lirat en del med Callaway's senare X-serier Pro versioner och tycker faktiskt de är rätt så trevliga. Helt ok känsla, hyfsat enkla att jobba med samtidigt som de ser ut som klassiska klubbor i stansen med en tunn topline, men samtidigt är lite mer förlåtande och i mitt fall med rifle skaften la på några meter extra rakt igenom (i mitt fall ett problem då jag inte hade någon klubba under 130m vid full sving). Skaften är dock väldigt individuellt, och bör testas fram för att vara på den säkra sidan... Men för de flesta så brukar det ju funka med ett std Dynamic Golf el liknande i R/S beroende på svinghastighet.

    Prova dig fram, och känn på många olika klubbor. Det är mitt enda tips till dig, men om du prompt vill köpa utan att känna allt för mkt så är jag mkt nöjd med mina AP2or, men jag tippar på att jag ligger/låg på en annan nivå än du gör i och med ditt hcp. (fick jag bara till mitt puttande ngt sånär så sköt jag runt 69-70 med lite exprimenterande och villt chansande ute på banan) när jag spelade som mest...
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    40

    Re: Golffråga, någon som spelar med Titleist AP2 eller TM bu

    Här är en till golfare

    Jag spelade Med taylor made förut och var riktigt nöjd med dem. Nu spelar jag dock Callaway. Trivs riktigt bra med dem. Gjorde custom fitting så de passar mig som handen i handsken

    Spelar med x-forged irons 09 från järn 4 till järn 6 och järn 7 till pitch kör jag x-prototype irons. Dock kanske jag inte ska rekommendera dessa till dig med 13 i handicap eftersom prototype är bladklubbor och forged är snäppet mer lättspelade. Men vill man ha känsla i klubborna så är de grymma Det ska kännas när man inte träffar helt rätt Och det ska kännas riktigt bra när man väl gör det..


    Men det jag försöker komma fram till är att jag gärna rekommenderar Callaway oavsett modell.

    Men ta god tid på dig under köpet och åk gärna till en klubb eller typ Dormy och testa klubborna. Du kommer tjäna på det

    Lycka till med köpet
    Saab 93 Aero -01 Såld
    Mitsubishi Evo 9 -07 Såld
    Saab 93 Aero Biopower -09 Såld
    Saab 93 Aero V6 XWD -08 Nuvarande

  10. #10
    acoupleunderpar
    Guest

    Re: Golffråga, någon som spelar med Titleist AP2 eller TM bu

    Har du provat Mizunos MP-serier? Dom har ett par riktigt vassa bladklubbor och några lite mer förlåtande varianter.
    Som hcp5-spelare ställer jag krav på att kunna arbeta med bollen men det är samtidigt skönt att bara kunna skicka iväg bollen och vara nöjd med ett ok slag utan att få en hjärnskakning vid en liten halvmiss.
    Sen ska du absolut köra en club-fitting för att få rätt skaft. Nästan viktigare än själva huvudet.

    Lycka till i sommar!

Liknande ämnen

  1. Spelar stiften någon roll?
    Av traskalle i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-03-31, 12:16
  2. Någon som spelar World war? (iphone)
    Av Ekan i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 23:06
  3. Någon här som spelar gitarr?
    Av /J i forum Off Topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-05-21, 11:30
  4. Spelar färgen någon roll vid färsäljnig?
    Av Ekan i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 00:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •