Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Saab 9-5 sedan i trafik

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Landön Offerdal
    Inlägg
    240

    Saab 9-5 sedan i trafik

    Tänkte bara lufta av mig lite. Jag äger själv en Saab 9-5 2.3 -98 Sedan. Nu bor jag i Östersund där 95% av befolkningen kör kombi. Men de få Saab 9-5 sedan jag ser så höjer jag extra på ögonbrynen.

    Det jag vill säga är att jag tycker Saab 9-5 Sedan modellerna är snygga, snyggaste modellen av Saab 9-5 är dock Aero 04-05 Sedan modellen vilken jag inte ser många av alls. Men som sagt står jag utanför och tittar på en Saab 9-5 så är den snygg ibland och ibland inte beroende på från vilken vinkel jag iaktar den ifrån, men när den väl rullar och jag ser en ute på stan så tycker jag bilarna fortfarande står sig bra utseendemässigt gentemot nyare bilar av andra märken.

    Nu är det dock modellerna med aero kjolar. Kanske inte så konstigt att man reagerar lite extra när man ser en annan sedan då som sagt det går många Saab 9-5 kombi här i Östersund. Själv är jag dock ingen kombi fan alls rent utseendemässigt.

    Nu är det inte såklart alla Saab 9-5 sedan som man reagerar på, men en sänkt Saab 9-5 Sedan med kjolpaket ser inte så tokig ut
    /Magnus

  2. #2

    Re: Saab 9-5 sedan i trafik

    Jag tänkte på exakt det här idag när jag var ute och körde med pappas 9-5 kombi
    så såg jag en 04-05 Aero kombi och efter kom en nyare Passat och valet där mellan dem två är ju inte svårt sett till designen trots att Passaten ändå är designat i mitten av 2000-talet och 9-5an på mitten av 1990-talet

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2005
    Inlägg
    64

    Re: Saab 9-5 sedan i trafik

    Sedanen är ju (enlig mig) klart snyggare och ovanligare än kombin. Här i Umeå rullar det horder med 9-5 kombi men det är inte varje dag man ser en annan sedan, det blir nästan en känsla av förbrödring när man rullar upp bredvid en annan vid trafikljusen När man väl ser sedaner så är de nästan undantagslöst av de första årgångarna 98-02. Sedaner av "dame edna"-modellen är lika sällsynta som veganer på mcdonalds...
    9-3 Cab 2.0t -04
    9-3 SC 2.0t -08

  4. #4
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 451
    Medlem#
    6988

    Re: Saab 9-5 sedan i trafik

    Citat Ursprungligen postat av possum
    Sedanen är ju (enlig mig) klart snyggare och ovanligare än kombin. Här i Umeå rullar det horder med 9-5 kombi men det är inte varje dag man ser en annan sedan, det blir nästan en känsla av förbrödring när man rullar upp bredvid en annan vid trafikljusen När man väl ser sedaner så är de nästan undantagslöst av de första årgångarna 98-02. Sedaner av "dame edna"-modellen är lika sällsynta som veganer på mcdonalds...
    Det är bara för att 06+ är så j*kla fula.
    Vackraste skulle jag vilja ha till en 2005 års Aero-sedan med stora vingen, som min vinge. (gärna med 98:ans bak, tonade ljusen)
    Om man hade haft råd..

    Hittade en annan 9-5 sedan på motorvägen igår, naturligtvis lite rajs!
    Antar väl att kombin kommer med ungar..
    Men inte efter första, kanske andra, tredje. (för min del)

Liknande ämnen

  1. ng9-5 SC är nu godkänd för trafik i Sverige
    Av Roger #2378 i forum Allmänt
    Svar: 66
    Senaste inlägg: 2016-01-19, 13:49
  2. [LÖST] 1a registreringsdag = i trafik 1a gången i sverige?
    Av Kincop i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-01-25, 19:02
  3. Köpa imp. bil som inte är tagen i trafik ännu av kommanditbo
    Av Hondahoj i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 14:54
  4. Trafik försäkrings föreningen
    Av ¤Robban¤ i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 22:49
  5. I trafik vs årsmodell
    Av Treo i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 23:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •