Haha, ja det blev knasigt. mindre motorer har inget självändamål, blev lite fel..Ursprungligen postat av Fredrik J
Haha, ja det blev knasigt. mindre motorer har inget självändamål, blev lite fel..Ursprungligen postat av Fredrik J
Mor åt gröt, far åt helvete.
Det har du faktiskt rätt i... volymen är ju ointressant. Det är ju förbrukningen kontra prestanda som man ska jämföra. Inget annatUrsprungligen postat av CFATE2008
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Nja, fortfarande kan det väl kanske finnas marknader där slagvolym ligger till underlag för beskattning?Ursprungligen postat av Andreas Plars
9000 2.3t A50 -97
.."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."
Finns det såna länder kvar? Kanske det... men sist jag hörde hade iaf Italien och Frankrike tagit bort sina gränser men jag kan ha fel!Ursprungligen postat av LM
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
I princip håller väl GM redan på och fasar ut denna motorvariant som betecknas LP9 i 9-5/9-3 och LAU i 9-4X. GM ersätter sedan denna med LF1, en direktinsprutad 3 liters variant av high feature motorn utan överladdning på 265 hk, LFW, en flex fuel (E85/bensin) variant av LF1 samt kommande LF3, en turboladdad variant av LF1 med motoreffekt som ska göra den konkurranskraftig med Fords EcoBoost motor som ger upp till 365 hk/569 Nm.
Edit: Sedan har ju GM också LLT, 3,6 liter med direktinsprutning och upp till 312 hk/377 Nm. Alla dessa V6 motorer tillhör förstås samma motorfamilj.