Sidan 1 av 8 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 145

Ämne: Vad hände på årsmötet ??

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Häggenås/Östersund
    Inlägg
    440

    Vad hände på årsmötet ??

    Vet någon vad som hände på årsmötet ? Länken till våra sektioner har helt plötsligt försvunnit , finns det inga sektioner efterårsmötet ? Är det kanske ointressant vad som händer ute i landet ?
    Kolla http://www.saab92h.se
    9-5 kombi Biopower -07, Saab TT -63.
    Har massor av nya delar på hyllan. Jämtland

  2. #2
    Lite märkligt att ingen har något att rapportera, faktiskt.....

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Rosersberg
    Inlägg
    1 131
    Hade en fin 9-5 Aero -06 :/

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg/olofstorp
    Inlägg
    2 143

    Re: Vad hände på årsmötet ??

    Citat Ursprungligen postat av SAAB-TOK
    Vet någon vad som hände på årsmötet ? Länken till våra sektioner har helt plötsligt försvunnit , finns det inga sektioner efterårsmötet ? Är det kanske ointressant vad som händer ute i landet ?
    Länkarna till sektionerna är borttagna pga. att det är en dum formulering i en klubb då en riktig sektion bör ha en egen styrelse osv. Det hela skall nog ses över. Det kommer säkert komma upp igen fast som "regioner" eller liknande och säkerligen med ngt. som förklarar att dett ainte är undersektioner. Detta var tydligen pga. juridiska skäl.
    Annars tog vi beslut om att höja medlemsavgiften till 300 kr. pga högre banhyror och det faktum att vi skall ha 3 st. egna träffar per säsong from. säsongen 2005 istället för 2 som tidigare.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 707
    Höjningen av medlemsavgiften ska även hjälpa till att betala vår nya tidtagningsutrustning som klarar 402 meter..

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Hörby
    Inlägg
    810
    Jag tycker att 300:- e inte mycket för det man får bara att vara på en banträff e värt minst 300:- i mina ögon
    /Andy
    SAAB 9000 Aero -95
    SAAB 9-3 SC Vector 2.0t BioPower -08
    SAAB 900 T16-90 (Delägare med farsan)

  7. #7
    Steg 4
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    4 955
    Medlem#
    4181
    Citat Ursprungligen postat av ICE T8
    Jag tycker att 300:- e inte mycket för det man får bara att vara på en banträff e värt minst 300:- i mina ögon
    /Andy
    Precis min mening, 300 kr för 3 egna banträffar är väldigt billigt.
    Gixxer 1000 @ 180 hk
    SAAB 9-5 2.0 lpt

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Häggenås/Östersund
    Inlägg
    440

    vad hände på årsmötet ?

    Då får vi väl hoppas att någon från styrelsen lyckas få tid över för att ta med sig klubbshoppen och behaga vara närvarande vid träffen på Midlanda så att även vi i Norrland får nytta av den höjda medlemsavgiften.
    Kolla http://www.saab92h.se
    9-5 kombi Biopower -07, Saab TT -63.
    Har massor av nya delar på hyllan. Jämtland

  9. #9
    Helt original GULSAABs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lindsdal
    Inlägg
    968

    Re: vad hände på årsmötet ?

    Citat Ursprungligen postat av SAAB-TOK
    Då får vi väl hoppas att någon från styrelsen lyckas få tid över för att ta med sig klubbshoppen och behaga vara närvarande vid träffen på Midlanda så att även vi i Norrland får nytta av den höjda medlemsavgiften.
    Ni i norrland är väl lika välkommna till alla träffar som arrangeras av STCS som alla andra. Eller är det något jag missat?

    Mats

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 805
    Medlem#
    5228
    De hade tydligen blivit något strul med just midlanda iår. folk va upptagan på annan ort å kunde därför inte närvara. Därför va inte clubshopen med där uppe. Men nästa år ska den vara de precis som tidigare år.
    Personligen tycker ja att de är bra att avgiften höjs! Känns som att de ger utrymme både för styrelsen att göra sitt jobb samtidigt som vi får mer tex en banträff till, ett nummer av turbotrycket till per år och mycket annat.
    Mvh Fredrik
    9-5 2.3T BioPower MapTun

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    1 731

    Re: vad hände på årsmötet ?

    Citat Ursprungligen postat av GULSAAB
    Citat Ursprungligen postat av SAAB-TOK
    Då får vi väl hoppas att någon från styrelsen lyckas få tid över för att ta med sig klubbshoppen och behaga vara närvarande vid träffen på Midlanda så att även vi i Norrland får nytta av den höjda medlemsavgiften.
    Ni i norrland är väl lika välkommna till alla träffar som arrangeras av STCS som alla andra. Eller är det något jag missat?

    Mats
    För många i Norrland kan det vara rätt svårt att ha möjligheten till att utnyttja alla träffar i södra Sverige... Prova vänd på det, hur många i södra Sverige skulle ha möjlighet att åka på flertalet träffar om avståndet till banorna var 60-90 mil, för vissa ännu längre?

    Det enda jag egentligen vill ha sagt är att träffen på Mittsverigebanan är väldigt uppskattad av oss som bor i "trakten" och att det känns lite trist att den hamnar så mycket i skymundan...

    Mvh

    /Martin

  12. #12
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 922

    Re: vad hände på årsmötet ?

    Citat Ursprungligen postat av Schlbuditz
    Citat Ursprungligen postat av GULSAAB
    Citat Ursprungligen postat av SAAB-TOK
    Då får vi väl hoppas att någon från styrelsen lyckas få tid över för att ta med sig klubbshoppen och behaga vara närvarande vid träffen på Midlanda så att även vi i Norrland får nytta av den höjda medlemsavgiften.
    Ni i norrland är väl lika välkommna till alla träffar som arrangeras av STCS som alla andra. Eller är det något jag missat?

    Mats
    För många i Norrland kan det vara rätt svårt att ha möjligheten till att utnyttja alla träffar i södra Sverige... Prova vänd på det, hur många i södra Sverige skulle ha möjlighet att åka på flertalet träffar om avståndet till banorna var 60-90 mil, för vissa ännu längre?

    Det enda jag egentligen vill ha sagt är att träffen på Mittsverigebanan är väldigt uppskattad av oss som bor i "trakten" och att det känns lite trist att den hamnar så mycket i skymundan...

    Mvh

    /Martin
    Håller med, fattar inte hur man BARA kan lägga styrelsemötet på "HEMMA" ort hela tiden, banträffar runt knuten för dom som bor i nedre delen av landet.

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Pukavik / Karlshamn
    Inlägg
    1 380
    Tjenare !

    Vad är nu detta för snack Pumpe 3 ?

    "Håller med, fattar inte hur man BARA kan lägga styrelsemötet på "HEMMA" ort hela tiden, banträffar runt knuten för dom som bor i nedre delen av landet."

    Jag har ca 15 mil till ring Knutstorp. Har ca 45 mil till Mantorp. Har ca 17 mil till Anderstorp. Ca 38 mil till Kinnekulle Ring. 55-60 mil till Rudskogen och ca 45-50 till Gelleråsen. Tor till Trollhättan i helgen blev ganska så exakt 80 mil.

    Känns inte riktig som att jag (som bokar alla banorna i klubben) lägger det runt knuten. Eller ? Enda banan som jag känner ligger runt "knuten" är i så fall Ring Knutstorp. Men så är det också vår MEST besökta träff. Vår MINST besökta träff är Midlanda och den har jag ca 120 mil till.
    Till Midlanda i år kom det ca 30 bilar. Denna träff har minskat varje år sedan den anordnades för första gången. Till Ring Knutstorp kom det ca 200 bilar. Trots dåligt väder.

    Att Årsmötet ligger i Trollhättan känns helt naturligt för min del. Känns som att det är där hjärtat för Saab ligger (än så länge i alla fall.).

    Att sedan sverige är ca 270 mil långt är inget jag kan ändra på. Det är inte så lätt att göra alla till lags. De flesta medlemmar bor här i södra Sverige. Det tycker jag man ska ta hänsyn till när man anordnar träffar. Skulle vi anordna fler träffar till de 30 som kommer till Midlanda eller vad menar ni ?

    Jag tar gärna emot förslag men som jag talade om på årsmötet så håller det på att hända lite mer i norra delarna genom ett samarbete med STCN. Dock så har deras Ordf hoppat av och de håller på att omstrukturera sig. Så vi avvaktar tills vidare.

    Mvh Johan S 264
    Saab 9-3 Aero Cab -05 Svart 19" http://www.garaget.org/?car=95402
    9-5 Vector sportkombi -02 http://www.garaget.org/?car=95765
    900:a Aero -89

  14. #14
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 955

    Re: Vad hände på årsmötet ??

    Citat Ursprungligen postat av SAAB-TOK
    Vet någon vad som hände på årsmötet ? Länken till våra sektioner har helt plötsligt försvunnit , finns det inga sektioner efterårsmötet ? Är det kanske ointressant vad som händer ute i landet ?

    Varför var du inte själv på årsmötet?
    Av alla här så var det knappt hundra som kom...

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 955
    Citat Ursprungligen postat av ICE T8
    Jag tycker att 300:- e inte mycket för det man får bara att vara på en banträff e värt minst 300:- i mina ögon
    /Andy

    300kr är kanonbilligt!
    Att åka på bara EN träff på t.ex Uråsa (i t.ex CRC regi) kostar ju mer...
    För 300kr så får man tre banträffar + alla rabatter!
    Tänk oxå på att banhyror har gått upp väldigt mycket!

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    960
    Vad fan är det ni alla gnäller om igentligen ???

    Först o främst 300 kr är oerhört billigt!!! Jag åker SportHoj också och åker 5-6 banträffar om året med hojen!
    Det kostar 500 -1000 kr för ett körtillfälle. Alltså för EN dag! samma sak med privata banträffar för bil.

    Vad är problemet med 300 kr för att få köra samtliga banträffar plus lite övriga aktiviteter???

    Angående placeringen av träffar så ligger ju banorna där dom ligger! Går ej att flytta på.
    Majoriteten av träffarna ska givetvis ligga i närhet av dom regioner där de flesta melämmar finns. Allts mellan Stockholm Göteborg Malmö. Träffar kostar mycke pengar och arrangera fler el extra träffar innom lämpligt avstånd för en minnoritet av stcs anhängare känns inte riktigt rätt mot övriga.
    Vist lite spridning får de ju va men inte 100%ig.

  17. #17
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469

    Re: vad hände på årsmötet ?

    Citat Ursprungligen postat av SAAB-TOK
    Då får vi väl hoppas att någon från styrelsen lyckas få tid över för att ta med sig klubbshoppen och behaga vara närvarande vid träffen på Midlanda så att även vi i Norrland får nytta av den höjda medlemsavgiften.
    Detta togs upp faktiskt. Ett år har de missat att få upp shopen. Ajdå.
    Det har varit sviktande intresse för träffarna på Midlanda. Färre för var år. De flesta medlemmarna finns i södra Sverige. Mer än dubbelt så många som besöker Knutstorp tex, och det är långt söder ut. Ang möten är klubben grundad i Trollhättan, Saab ligger (låg, har legat) i Trollhättan. Vill se när regeringen har samträde i Östersund...

    Ang medlemsavgiften är det fortfarande billigt. Jag är medlem i en annan klubb, det kostar oxå 300:-/år men då kostar det kosing var gång man ska in på en träff oxå...
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  18. #18
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 053
    Medlem#
    1540
    Okej, om man bortser från att de norrländska medlemmarna känner sig försummade...


    Vad hände mer på års-mötet?

    - Hur ser den nya styrelsen ut?
    - När och hur kommer ett protokoll? Via post?? Eller på våra medlemssidor?
    - Hur gick snacket runt besluten

    (jag vet att det var igår, men jag e nyfiken)


    Sist men inte minst vill jag ge de som tagit tag i klubben nu ett en eloge..
    Var mycket pajkastning i våras/somras, men nu fasen verkar nåt har rejält hänt:

    - Mötesprotokoll under "styrelsen informerar" (dock tycker jag dessa skall ligga under våra skyddade medlemssidor)
    - En otroligt schysst medlemstidning
    - Medlemshanteringen verkar ha kommit igång igen
    - Klubb-shopen på nätet är på gång.
    - Ordf är aktiv på forumet.
    Bra jobbat!!!


    Och som många säger, 300 spänn/år e ju ingenting för att få vara med i denna sammanslutning av kul människor..

    Skönt att Johan tog tag i styret igen, hoppas alla jobbar åt samma håll i fortsättningen. Och Johan, var rädd om dig.. du behövs här..



    ///Perr

    (som den mjukis man är lät sig bli firad av kidzen på sin födelsedag istället för att åka på årsmöte...)


    edit: Rättstavning
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  19. #19
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    2 860
    Väl talat perr, där fick du med allt.


    Grattis för övrigt. Ännu ett år närmare döden.
    B256R@1100kg. SwedishPerformance.
    Att trimma är silver, lätta är guld.

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 167

    Re: vad hände på årsmötet ?

    Citat Ursprungligen postat av Schlbuditz
    Citat Ursprungligen postat av GULSAAB
    Citat Ursprungligen postat av SAAB-TOK
    Då får vi väl hoppas att någon från styrelsen lyckas få tid över för att ta med sig klubbshoppen och behaga vara närvarande vid träffen på Midlanda så att även vi i Norrland får nytta av den höjda medlemsavgiften.

    Mats
    För många i Norrland kan det vara rätt svårt att ha möjligheten till att utnyttja alla träffar i södra Sverige... Prova vänd på det, hur många i södra Sverige skulle ha möjlighet att åka på flertalet träffar om avståndet till banorna var 60-90 mil, för vissa ännu längre?

    Det enda jag egentligen vill ha sagt är att träffen på Mittsverigebanan är väldigt uppskattad av oss som bor i "trakten" och att det känns lite trist att den hamnar så mycket i skymundan...

    Mvh

    /Martin
    Jag har bott i Norrland (Östersund) Jo jag vet att det bara är halvvägs upp till treriksröset.

    Frågan är hur många procent av STSC medlemmar besöker banträffarna?

    Vore det inte bättre att ta ut en avgift av dem som kör bana?

    Det känns som om ett stort antal "inaktiva" medlemmar kraftigt subventionerar aktiviteter för ett litet antal medlemmar i södra Sverige.

    Det bästa som skulle hända var att samtliga Saabklubbar slags samman till en stor. Tvåtaktare-sonett-turbo i en klubb.
    Jag har en bil för varje klubb och skulle då betala närmare 1000 SEK. Och då är alla mina bilar Saabar.

    Istället är jag medlem i ÖSK (Östgöta SportvagnsKlubb) detta ger mig:
    - SBF RacingLicens till låg kostnad
    - Möjlighet att teckna förmånlig MHRF försäkring
    - Mycket körning på Mantorp Park och inbjudningar till körningar på andra banor
    - Trevlig klubbtidning i färg mm.
    - Bra rabatter
    Allt detta för 225 SEK

Liknande ämnen

  1. Anmälan till Årsmötet?
    Av henrikg i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-15, 00:18
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-14, 20:27
  3. Årsmötet, sissta dag för motioner?
    Av RonnyO i forum Allmänt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 21:54
  4. Frågor inför årsmötet
    Av perr i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-14, 23:20
  5. När är årsmötet??
    Av HP i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 18:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •