Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Saab 9-5 M07 Cd skiva fastnat

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    109

    Saab 9-5 M07 Cd skiva fastnat

    2 skivor verkar ha hamnat på samma plats i CD växlaren

    Nån som vet hur man får bort skivorna utan att sabba hela stereon el om det finns nån firma som reparerar Saab originalstereo

    Detta är ju den nyare modellen av stereo med inbyggd växlare i huvudenheten

  2. #2
    Grundladd Aero_Mikes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    332
    Medlem#
    8312

    Re: Saab 9-5 M07 Cd skiva fastnat

    Citat Ursprungligen postat av Nick99
    2 skivor verkar ha hamnat på samma plats i CD växlaren

    Nån som vet hur man får bort skivorna utan att sabba hela stereon el om det finns nån firma som reparerar Saab originalstereo

    Detta är ju den nyare modellen av stereo med inbyggd växlare i huvudenheten
    Hejsan!

    Saab kan ju ta ut stereon och skicka den på lagning. Hade själv min på lagning ett tag för någon vecka sedan. Dock kostar bara frakten 500kr.

    Men om de nu "bara" är två skivor som fastnat så tror jag en vanlig radioreparatör kan öppna och rätta till detta.
    Nackdelen är ju att han vill ha stereon löst, så då får du åka till Saab och plocka bort stereon först iallafall. Såvida du inte köper DIN verktygen för stereon där för en hundring och plockar bort den själv.

    Men det där med att plocka bort själv är jag ändå lite osäker på, har för mig att den måste vara avkodas först med ett tech 2 innan man kan plocka ut den.

    Hade dock haft i åtanke att om det inte bara var en tillfällighet att skivorna lade sig så, utan att de är något fel i självaste enheten kanske det lönar sig att Saab får skicka iväg?

    Mvh Mike Karlsson

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    109

    Re: Saab 9-5 M07 Cd skiva fastnat

    OK

    Stereon är ute ur bilen så det är inget problem... man behöver nog inte avkoda den om man ska sätta tillbaka den i samma bil (hoppas jag)

    Det var nån som sa att Saab inte skickar apparater på rep längre men jag kanske borde dubbelkolla detta iallafall...

    Tänkte mest om nån varit inne o pillat i en dylik apparat och hade ngn erfarenhet

  4. #4
    Grundladd Aero_Mikes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    332
    Medlem#
    8312

    Re: Saab 9-5 M07 Cd skiva fastnat

    Citat Ursprungligen postat av Nick99
    OK

    Stereon är ute ur bilen så det är inget problem... man behöver nog inte avkoda den om man ska sätta tillbaka den i samma bil (hoppas jag)

    Det var nån som sa att Saab inte skickar apparater på rep längre men jag kanske borde dubbelkolla detta iallafall...

    Tänkte mest om nån varit inne o pillat i en dylik apparat och hade ngn erfarenhet
    Ja så kan de vara, min var redan död när jag tog ut den med DIN verktygen, så det spelade ju ingen roll för mig. Dock när jag fick beskedet om att den inte hade gått och lagat så sa jag till Saab att jag ordnar en själv, och då sa de att den måste vara avkodad.
    Men som du säger så måste det vara för att den kommer från en annan bil.

    Vet inte var i Blekinge du bor, men här i Karlshamn gör de det iallafall!

    Japp okej, Lycka till!

    Mvh Mike Karlsson

Liknande ämnen

  1. Skiva till Saab Navi.
    Av fermer i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-02-19, 01:46
  2. Skiva fastnat i fronmatad 6vlx 93ss
    Av Böxx i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 12:17
  3. CD-skiva som fastnat
    Av znorc i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 12:42
  4. Värde på CD-skiva om Saab 95 Kombi?
    Av mikrolg i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 18:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •