Ja då får jag lägga upp mitt projekt, efter lite påtryckning
Tänkte gå "lite" mot strömmen med detta projekt, och strunta i turbon.
Visst är det skönt med turbokick, men en ylande 16 ventilers sugmotor slår allt det gurglande turboljudet.
Har i några år nu planerat att bygga en SAAB räser, och i höstas blev trycket för stort då en polare köpte en X7:a...
Dröjde kanske två veckor innan jag hittat ett objekt, som skulle passa mig.
Åkte dit och kikade och det var inte mycket rost på den. Speciellt om man jämför med bruks 99:an.
Så någon dag senare var den inköpt.
'
Och på matrasten dagen efter inköp såg det ut så här.
Till nästa dag hade den el som brunnit fixats, och bilen fick en välbehövlig tvätt.
Efter en vecka hade man köpt skrapa, börjar skrapa. Och börjat rycka ännu mer inredning.
Sedan hade jag fått ett par schyssta fälgar av farbrorn, och de skoddes med nya däck. Här har jag fått dit kapade biltema fjädrarna också.
Sedan var jag tvungen att putsa upp den.
Baken.
Sedan i Malmö, där en SAAB frontspoiler hämtades.
Och här är vi nu, motorn har lyfts ur och kommade vecka ska jag ägna åt motorrums uppfräschning.
Lite godis
Tanken i år är att lätta så mycket som det går, och fila lite på 2,1:an. Hittills har det försvunnit över hundra kg.
Sedan ska det gasas, och åka på så många STCS träffar som möjligt i sommar
Så nu har jag en deadline - Knutstorp. Någon som vet när det kommer ske?
Tills dess ska 2,1:an i, bygga extraktor och avgassystem i rostfritt, svetsa rosten, fixa insida och lätta lite mer genom huv, bagage och rutor i plast.
Någon som vet hur man höjer varvtalsbegränsningen på en 2,1:a?
Over and out