Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Tips vid vav storlek och märke på WG?

  1. #1
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893

    Tips vid vav storlek och märke på WG?

    Dags att slänga ut den otroligt värdelösa HKS Kina-style WG:en i 60mm som suttit på förra året och orsakat för många timmar med problem.

    Nu har jag suttit och letat och letat efter alternativ, lusläst forum men inte kommit fram till något vettigt förutom att Tial verkar vara det vettigaste valet.

    Men; Kör idag med HX40 #14 med planer på uppgradering till #16 i framtiden tillsammans med E85 och nu undrar jag ifall det inte skulle fungera fint med att gå på Tial nya 44mm WG istället för att krångla vidare med vad jag förstår är en onödigt stor.

    Olde/Vigge verkar ha kört Tial 44 + HX40 #16 tidigare så det bör ju fungera, men här handlar det snarare om att jag har fritt fram att välja och vad bör jag gå på?

    Någon som testat andra alternativ? Tänker då främst på Precision som verkar ha enormt bra priser men svårt att hitta tester.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  2. #2
    Helt original GULSAABs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lindsdal
    Inlägg
    968

    Re: Tips vid vav storlek och märke på WG?

    Jag kör Tial 44 och jag är nöjd med min. Höll laddet fint med dryga 125 N2O hk extra och det är ju ett gott betyg tycker jag (totalt mellan 600-650hk).
    Men jag tror att det beror mycket på hur grenröret är byggt också. Wastegaten och storleken på den måste ju funka ihop med resten också.

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893

    Re: Tips vid vav storlek och märke på WG?

    Låter gott!

    Hur grenröret är utformat kan skådas lite vagt på bilderna på garaget.
    http://www.garaget.org/?car=161071

    I år har jag haft stora problem med att Kina-skiten inte vill hålla tätt, småfix med loctite och annat.

    Har du hört om någon som testat Precision 46mm? Nu är prisskillnaden nästan minimal så jag tror ändå jag kommer köra på det säkra före det osäkra och gå på Tial.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

Liknande ämnen

  1. Hjälp med tips av däck storlek!!
    Av yeahman i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-27, 21:47
  2. märke av kontaker
    Av leuffve i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 11:56
  3. Vinterdäck märke och storlek i 9-5?
    Av Trooper_75 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 11:25
  4. 2.3T märke....
    Av S900023T i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 08:22
  5. Märke på bl.a turbotrycksmätare?
    Av nejo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-19, 20:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •