Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Delat ur "Vad innebär oilsludge? (OljeSludge)"

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Lenhovda, kronobergs län
    Inlägg
    90

    Delat ur "Vad innebär oilsludge? (OljeSludge)"

    Tack för det, skall kolla igenom hans sajt så kanske det klarnar i min klena hjärna.

    Torftiga, vad menar herrn med det och vad menar du med fortfarande?
    Fortfarande är väl lite magstarkt uttryck efter två inlägg och vad jag har sett inget tidigare påpekande om torftigheten i rubriken i det tidigare inlägget, eller?
    Hur skulle du formulera frågan annars: "Vad innebär oilsludge" I andra forum brukar det uppskattas att man är koncis och kortfattad så länge meningen kommer fram och det gör den väl.
    Jag beklagar om jag inte levde upp till dina förväntningar på rubriksättning men nästa gång jag gör ett inlägg skall jag vika ut mig en ekvilibristiks utläggning så torftigheten får sig en spark i baken.
    Saab 9-3 Aero Cab 2001

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Lenhovda, kronobergs län
    Inlägg
    90

    Re: Vad innebär oilsludge? (OljeSludge)

    Jag saknar fortfarande svar på mina berättigade frågor i föregående inlägg.

    Vad menar du (LM) med torftigt och vad menar du med fortfarande?

    Jag tycker det är ohyfsat, ignorant och snut på en smula oförskämd att påpeka fel utan att sedan stå för det.
    Har jag gjort fel så vill jag veta vad så jag kan göra bättre nästa gång, för det är väl inte så att Hr. LM är en smula bessevisser som bara måste påpeka något för påpekandets skull, det kan jag aldrig tro.

    Jag vill inte sprida osämja, men rätt skall vara rätt
    Saab 9-3 Aero Cab 2001

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 865

    Re: Vad innebär oilsludge? (OljeSludge)

    Hej!

    Jag har i vart fall tröttnat på alla som lägger inlägg i fel forum eller skriver dåliga rubriker. Skall det vara så hemskt att någon säger till?
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Lenhovda, kronobergs län
    Inlägg
    90

    Re: Vad innebär oilsludge? (OljeSludge)

    Absolut inte, det skall bara vara rättvist och inte någon ekvilibristisk längtan att framstå som bättre genom att såga någon annan.

    Men vi skiter i det nu, det här var egentligen dumt av mig att fortsätta tjata om, jag borde skickat ett PM till den det gäller istället.

    Happy thinking!
    Saab 9-3 Aero Cab 2001

  5. #5
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 006

    Re: Vad innebär oilsludge? (OljeSludge)

    Citat Ursprungligen postat av Macaholic
    genom att såga någon annan.
    Nu vet jag inte vad du skrev för rubrik... men LM är ju moderator på forumet & därför rättar han/säger till om det blir knasiga rubriker, tror inte han är ute efter att såga dig!

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Lenhovda, kronobergs län
    Inlägg
    90

    Re: Vad innebär oilsludge? (OljeSludge)

    Nej och det var just det som var min fråga vad gjorde jag för fel, jag har inget emot att folk påpekar ett fel man begått, det gör vi alla då och då, men då vill man ju gärna veta vad det är för fel, elelr hur?

    Vi skiter i det nu, diskussionen är över, sommaren är snart här och taket är snart nervevad.
    Saab 9-3 Aero Cab 2001

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Delat ur "Vad innebär oilsludge? (OljeSludge)"

    Håller med om att dte låter bryskt och detvar ett misstag från min sida.

    Förklaringen är att jag satt och skickade i stort sett samma PM till flera stycken som hade otillåtna signaturer (uppmärksammat av mig på grund av att deras trådar rapporterats pga otydliga trådrubriker) och till vissa påtalade jag även att förutom att uppfylal forumreglerna även själva skulle tjäna på att skriva tydliga rubriker.

    Nu när jag kollar mina skickade PM så ser jag att Macaholic INTE fick den uppmaningen i det PM jag skickat honom.
    Därav att jag lät brysk då jag tyckte att han inte följd en vänliga men tydliga uppmaningen från mig när jag justerade den andra av hans trådrubriker på kort tid men det handlade alltså om en uppmaning han aldrig fått.

    Tyvärr är det onödigt vanligt med otydliga rubriker fast i det här fallet var det inte alls helkasst och ursprunget står att läsa inom parentesen.

    Som sagt: Fjädern dvs den otydliga rubriken fanns förvisso där men jag gjorde om inte en höna så i alla fall en kyckling av densamma.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Lenhovda, kronobergs län
    Inlägg
    90

    Re: Delat ur "Vad innebär oilsludge? (OljeSludge)"

    Jag är helt enig, regler är till för att följas det tjänar vi alla på! För min del är denna sak ur världen by now!

    En sak jag faktiskt har lite problem med, och det gäller både rubriker och löptext, är särskrivningar. Om folk skriver vinter däck istället för vinterdäck så får man ingen sökträff alternativt får man en himla massa träffar som man inte vill ha, här kan vi nog skärpa till oss lit till mans. Jag inser att detta inte är ett forum för språkvård men om kontrollanterna håller ett öga på detta blir det faktiskt betydligt lättare att förstå vissa rubriker/texter.

    Länge leve dessa okuvliga moderaatorer eller heter det moderat tor
    Saab 9-3 Aero Cab 2001

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Delat ur "Vad innebär oilsludge? (OljeSludge)"

    Citat Ursprungligen postat av Macaholic
    En sak jag faktiskt har lite problem med, och det gäller både rubriker och löptext, är särskrivningar. Om folk skriver vinter däck istället för vinterdäck så får man ingen sökträff alternativt får man en himla massa träffar som man inte vill ha, här kan vi nog skärpa till oss lit till mans.
    En tråd som försöker belysa detta problem: Vanligt förekommande massuppfi... missuppfattningar

    Citat Ursprungligen postat av Macaholic
    För min del är denna sak ur världen by now!
    Själv har jag (onödigt?) svårt för såväl onödiga anglicismer som att blanda olika språk i samma mening, såvida det inte är direkta citat, något som jag berört i Språkpolistråden
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Lenhovda, kronobergs län
    Inlägg
    90

    Re: Delat ur "Vad innebär oilsludge? (OljeSludge)"

    Där fick jag så jag teg, jag böjer mig i stoft och aska och krälar med min slemmig buk i den småländska myllan, engelska inslag i svensk text är naturligtvis ett ofog och ett oskick.
    Ganska kul faktiskt att just du påpekar detta som rättade min rubrik från Oilsludge till Oljesludge vilket ju verkligen är en blanding av engelska och svenska Det borde väl heta Oilsludge eller Oljesörja. Jag känner lukten av stenar i glashus och det ena med det andra.

    Språktråden tog jag till mitt hjärta, den skall jag lägga i mina favorites för att citera ännu en engelsmann
    Saab 9-3 Aero Cab 2001

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Delat ur "Vad innebär oil sludge? (OljeSludge)"

    Citat Ursprungligen postat av Macaholic
    Ganska kul faktiskt att just du påpekar detta som rättade min rubrik från Oilsludge till Oljesludge vilket ju verkligen är en blanding av engelska och svenska Det borde väl heta Oilsludge eller Oljesörja.
    Fortsätt kräla, du skrev "OljeSludge" vilket jag korrigerade till "oil sludge" (eller faktiskt felaktigt det hopskrivna "olisludge" ser jag till min fasa först nu så jag krälar bredvid dig en liten stund), din alltför korta ursprungsrubrik finns kvar i sin helhet inom parentesen.

    Jag gillar i princip den isländska modellen att försöka undvika låneord i största möjliga mån istället översätta till inhemska ord men har i språkpolistråden dock ursäktat användandet av vissa tekniska ord och begrepp och till dessa räknar jag även "oil sludge".
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Vad innebär "oil sludge"? (OljeSludge)
    Av Macaholic i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 13:00
  2. Vad innebar egentligen "launch" på 9-5
    Av Jimmy2626 i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-03, 19:38
  3. Xenonljus eller inte? (Delat från "xenonlook på dimljus")
    Av Direkta i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2009-07-26, 15:58
  4. Delat avgasrör.. 2½"rör till 2st 2½"rör..... twin
    Av bullfisher i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 21:23
  5. Vad innebär "Service stöldlarm" på 9-5?
    Av WannabeeGBG i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 18:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •