Det började med att jag spolade bilen ordentligt efter att ha varit ute och kört med den på våra så fint saltade vägar. När jag sedan körde hem den från tvätten så kom det "ånga" från grillgallret vid SAAB emblemet på huven. Tänkte att det kanske var vatten som ångades bort. Jag märkte bara av detta fenomen två gånger innan det la av. Dock kan jag nu inte se någon kondens på rören till ACC i motor utrymmet och jag kan inte längre få någon direkt kyla.
Jag misstänker att kondensorn antagligen varit lite skadad från stenskott innan och att den "gick sönder" när jag tvättade pga av spänningarna i materialet från varmt till kallt när jag spolade av bilen.
Saken är då den, om jag nu kör med ECON vald, går fortfarande acc-pumpen runt då? eller är den helt frånkopplad! (jag vill tro at kylmediet har smörjande effekt och jag är rädd för att acc-pumpen pajar nu när det inte finns något kylmedium kvar i systemet). Därav vill jag veta om jag kan köra såhär fram till sommaren och byta kondensorn då när det är lite varmare ute pga ingen meklokal.
Eller går acc-pumpen runt oavsätt och till risk att den tar skada om jag inte fixar acc-systemet nu?