Hej jag har en saab 95 2,3 t 02 med aero sw och turbo mm
Om man trycker plattan i botten på tex 4 vxl
Hur nära skall mair vara mreq hur mycket får det diffa alltså mellan dessa
Hej jag har en saab 95 2,3 t 02 med aero sw och turbo mm
Om man trycker plattan i botten på tex 4 vxl
Hur nära skall mair vara mreq hur mycket får det diffa alltså mellan dessa
Hej!
Lite diffar det hela tiden, men det är inte speciellt mkt.
Hur mkt diffar din? och åt vilket håll?
mreq = hur mkt den vill ha
mair = hur mkt den får
Mvh
Opel Astra J OPC 2012
What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?
Kanske 50 för lite m air
Svårt att få ner efekten i
backen nu så att säga ( halt satan)
Säg att den begär 1150 och ger1100
Undrar där den diffar upp till 50 mg/c för lite,kommer tändningen att bli högre för att uppfylla rätt effekt ?
Mvh
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Inte en aning
Men det finns säkert någon här som vet
Nej.Ursprungligen postat av Aero++
///Mackanized
Tillbaka
Hej!
Det kan vara läckage någonstans t.ex en sprucken vaccumslang då det inte diffar så mkt.
Mvh
Opel Astra J OPC 2012
What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?
Hej !
vad är det diff som är helt godkännt där det inte kan tyda på nån läckage ?
Mvh
Senast redigerat av Moderator den 2022-10-16 klockan 14:27. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Frågan är vart det diffar,vid direkt full gas tar det lite tid på lägre varv innan man kommer i begärdluft..Ursprungligen postat av sluggo74
Bäst att kolla efter 3000 rpm hur det ligger till,filma open sid och pausa och se hur mycket det är..
Mvh
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Ursprungligen postat av Aero++
+/- 20-30 anser ja som ok.
Men det är ju svårt att se exakt om man inte t.ex filmar SIDen när man kör lr kan få ut logg på det.
Min begär 1310 har ja för mig och ja har sätt peakar på 1400 men det är ju bara för någon millisekund.
Mvh
Senast redigerat av Moderator den 2022-10-16 klockan 14:28. Anledning: Lagat trasigt citat
Opel Astra J OPC 2012
What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?
Finns det någon tabell på luftmassan ni pratar om och effekt?? har för mig att 1100 i luft gav 250 kusar? kan det stämma?
VW golf 1,9tdi 110hk original AHF -99
Chevrolet K3500 4x4 -94
SM-släpet 2565 -13
Hej !Ursprungligen postat av _oxygene_
Dom peak förekommer kanske vid fullgas eller vid växling ?
Såg på min org 260 hk att det hade peak under kort stund på 1220 mg/c för att sen gå ner till begärda och till och med under begärda efter detta,ca 50-60 under hade för mig,för att sen rätta till sig..
Har du några underslängar på din ?
Mvh
Senast redigerat av Moderator den 2022-10-16 klockan 14:29. Anledning: Lagat trasigt citat
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
Ja det är ju precis då man slängt ner pedalen i mattan typ om du ska köra 100-150 på 3an och startar vid 80-90.
Underslängar har ja säkert men inget ja lagt mäkre till.
1165mg/c som max begär ett orginal 9-5 Aero -05 program.
Mvh
Opel Astra J OPC 2012
What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?
Ja om jag börjar på 3000 rpm på 4 och trycker plattan i mattan så ligger den ungefär 50 efter tills 5500 rpm då visar dom lika upp till 6200
när ja gasar upp bilen ganska sakta så följer dom sej åt rätt bra,
ger ja på fullgas så kan mreq ligga på 1100 och mair 600 för att efter ett tag bli rätt lika.
kan läckage vid o-ringen på kobran i anslutningen till turbon vara boven?
Saab 9-5 2.0t -99 250hk.
Saab 9-5 2.3t -03 Vector 310hk.
Saab 9-3 1.8t -07 Snart 265hk.
Orsaken är att turbon behöver lite tid på sig att komma igång. Helt normalt...
Precis... Även om luften begärs så kontrolleras wastegaten av boostcalregmap.
Senast redigerat av Moderator den 2022-10-16 klockan 14:30. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
Hej!
Vad kan detta fel bero på?
Det är en B205E med en GT1752s.
mReq ligger på ungefär omkring 950, medans mAir inte når längre än 750.
Fattas cirka 200 mg/c.
Jämför man MLow med Meng så rör det sig om cirka 50 Nm.
Tryck i insuget är omkring 1,4-1,5 bar (absolut tryck)
Tips på var man ska börja leta?
Har testat att rycka R-slangen från magnetventilen, men det hjälpte inte.
Magnetventilen är provbytt en gång.
Mor åt gröt, far åt helvete.
Vad ligger Pdif på ungefär?
Pdif? Är det differansen över spjället eller tryckskillnaden mellan atmosfär och insug?
Pinl passerade precis 1500, dvs nästan eller precis över 0,5 bar laddtryck eftersom Pair låg på 1020.
Senast redigerat av Moderator den 2022-10-16 klockan 14:30. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Mor åt gröt, far åt helvete.