Tjena har en saab 9000 2,0 turbo, chippad med steg 2
Köpte bilen inte för så länge sen men märkte de nu efteråt att när jag trycker full gas så känns det som att laddtrycket kommer å går.

Svårt att förklara men ska försöka.

När ja e ute å åker å gasar fullt så känns det som att laddtrycket kommer å går. När jag tittar på laddtrcksmätarn så pendlar de mellan 1,1 så går den ner mot 0,7 å så tillbaka å så håller den på hela tiden, lägger i tex 5an å gasar på så blir det samma sak. Laddet försvinner ju inte helt utan de bara känns som de rycker.

Sen idag så slet jag ur kontakten till magnetventilen å körde. då laddade den bara 0,3-0,4 men den gick ju inte å röck å hade sig utan den gick bra då. satte i kontakten igen å körde. helt plötsligt när jag gasade fullt så laddade den 1,5-1,6 men den gick bra då, inga ryck eller nåt. sen så åkte en bit å provade igen. då blev de samma sak laddade 1,1 å röck å ladd mätarn gick å pendlade.
Fel på magnetventilen eller va kan de va?


Börjar bli lite smått irriterad så finns det nån som vet vad de kan va för fel eller kanske kan ge nå förslag vad man kan testa med så skulle jag bli grymt tacksam!