Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: "Det A säger om B säger mer om A än om B."

  1. #1
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 878

    "Det A säger om B säger mer om A än om B."

    http://allehanda.se/start/1.2610929--norrlanningajavel-

    Lyssna på ljudfilen och hör ett intressant exempel på hur man knappast bör behandla någon, inte heller någon journalist vars artiklar man inte gillar.

    Varför inte bara lugnt svara "Inga kommentarer." och sedan lägga på luren?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    448

    Re: "Det A säger om B säger mer om A än om B."

    Citat Ursprungligen postat av LM
    http://allehanda.se/start/1.2610929--norrlanningajavel-

    Lyssna på ljudfilen och hör ett intressant exempel på hur man knappast bör behandla någon, inte heller någon journalist vars artiklar man inte gillar.

    Varför inte bara lugnt svara "Inga kommentarer." och sedan lägga på luren?
    Haha... Det är märklig böjning i skåne, apajävel och norlänningajävel... Det är ju skoj i sig...
    9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: "Det A säger om B säger mer om A än om B."

    Arg han var...
    Saablös dåre

  4. #4
    Grundladd Beeoss avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    307
    Medlem#
    7606

    Re: "Det A säger om B säger mer om A än om B."

    "Va vuill dau???"

  5. #5
    Grundladd Trekmeisters avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    334
    Medlem#
    7502

    Re: "Det A säger om B säger mer om A än om B."

    Haha jävla norrlänningajävlar!

    Å andra sidan vet man ju inte vad som journalisten sagt till honom innan inspelningen börjar. Fast en journalist som provocerat lite hade faktiskt varit en trevlig förändring mot hur jag uppfattar journalister idag.

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 878

    Re: "Det A säger om B säger mer om A än om B."

    Citat Ursprungligen postat av Trekmeister
    Haha jävla norrlänningajävlar!

    Å andra sidan vet man ju inte vad som journalisten sagt till honom innan inspelningen börjar. Fast en journalist som provocerat lite hade faktiskt varit en trevlig förändring mot hur jag uppfattar journalister idag.
    Även om han blivit "provocerad" , eller kanske särskilt då, hade det väl varit så mycket enklare att bara lägga på istället för att i 5-6 minuter bara tramsa?

    Nä, nu ska jag lämna tangentbordet och ge mig ut och jaga björn som den "norrlänningajävel" jag är.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  7. #7
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: "Det A säger om B säger mer om A än om B."

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Nä, nu ska jag lämna tangentbordet och ge mig ut och jaga björn som den "norrlänningajävel" jag är.
    Ja... det är ju det enda ni gör... samt k****ar horor

    Gillar ordet "bajstolle" också, det hörde jag första gången när jag var ihop med en tjej från Svalöv som ligger mellan Malmö & Helsingborg! Ett ord som jag aldrig hört igen sen det tog slut mellan oss 1993!

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 269

    Re: "Det A säger om B säger mer om A än om B."

    Han måste ha blivit bedragen av en Norrlänning!
    Vilket hat han hade!
    Garvade som fasen när jag hörde att repportern tar det med ro och garvar och försöker hålla masken!

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    553

    Re: "Det A säger om B säger mer om A än om B."

    Det är krig mellan nord och syd

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 878

    Re: "Det A säger om B säger mer om A än om B."

    Citat Ursprungligen postat av Dippen
    Det är krig mellan nord och syd
    Och det vet vi ju hur det brukar sluta: amerikanska inbördeskriget, Nord- och Sydvietnam mm.

    Gräv ner er sörlänningar, snart kommer vi.

    (Fastän så sävliga som vi är i den här landsänden behöver ni inte oroa er än på 100 år. )
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    337

    Re: "Det A säger om B säger mer om A än om B."

    Det finns en förening som både de som inte gillar skåne och skåningar som inte gillar övriga sverige kan gå med i. Den heter "gräv bort skåne". Enligt vad jag har hört så träffas de då och då och gräver.
    Saab 9000 2.0t Classic - 98

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 878

    Re: "Det A säger om B säger mer om A än om B."

    Citat Ursprungligen postat av Mussla
    Det finns en förening som både de som inte gillar skåne och skåningar som inte gillar övriga sverige kan gå med i. Den heter "gräv bort skåne". Enligt vad jag har hört så träffas de då och då och gräver.
    Låter som en bra början på finska marinens muddringsplaner för Östersjön som nu läckt ut på Wikileaks:

    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Trollhättan / Västerås
    Inlägg
    553

    Re: "Det A säger om B säger mer om A än om B."

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Dippen
    Det är krig mellan nord och syd
    Och det vet vi ju hur det brukar sluta: amerikanska inbördeskriget, Nord- och Sydvietnam mm.

    Gräv ner er sörlänningar, snart kommer vi.

    (Fastän så sävliga som vi är i den här landsänden behöver ni inte oroa er än på 100 år. )

    The south will rise again!,,eller va säger man?




    Citat Ursprungligen postat av Mussla
    Det finns en förening som både de som inte gillar skåne och skåningar som inte gillar övriga sverige kan gå med i. Den heter "gräv bort skåne". Enligt vad jag har hört så träffas de då och då och gräver.
    Japp,det stämmer , något jag har hört är att Spettekaka är något som kom till genom den föreningen ,om det stämmer eller ej vet jag inte.

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892

    Re: "Det A säger om B säger mer om A än om B."

    Citat Ursprungligen postat av Mussla
    Det finns en förening som både de som inte gillar skåne och skåningar som inte gillar övriga sverige kan gå med i. Den heter "gräv bort skåne". Enligt vad jag har hört så träffas de då och då och gräver.

    "Spettets Vänner" är det du söker efter... Jag är själv medlem där.
    http://www.facebook.com/group.php?gid=49298524092
    EDIT: Den gruppen var fasligt dåligt modererad såg jag nu...

    Mvh Johan

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 816
    Medlem#
    10069

    Re: "Det A säger om B säger mer om A än om B."

    han vet inte riktigt var norrland ligger? eftersom han ska komma upp till skåne så ska dem snacka?
    1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: "Det A säger om B säger mer om A än om B."


    Hutlöst roligt. Det är lätt att förstå varför många journalister har svårt att få ihop vettiga artiklar om de bemöts på detta charmanta sätt.
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

  17. #17
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 878

    Re: "Det A säger om B säger mer om A än om B."

    Citat Ursprungligen postat av Rodder76

    Hutlöst roligt. Det är lätt att förstå varför många journalister har svårt att få ihop vettiga artiklar om de bemöts på detta charmanta sätt.
    I fallet med Olsgårdens verksamhet finns det i stort sett obegränsade mängder missnöjda hyresgäster, anställda och till och med affärskontakter att intervjua så någon brist på underlag för artiklar saknas inte.

    Hans sätt att bedriva affärsverksamhet verkar tyvärr avspeglas alltför väl av sättet på vilket han kommunicerar med journalisten i det här fallet så någon "provokation" eller enstaka olycksfall i arbetet på grund av en dålig dag är det knappast fråga om utan helt enkelt en skitstövel som nu fångats när han ännu en gång beter sig som en sådan.

    Antagligen har han en betydligt trevligare fasad att visa uppför ta kunna fortsätta vara aktiv i fastighetsbranschen men ljudinspelningen har tagit oss bakom denna.

    (Och ja, jag är medveten om att det jag nu säger om Olsgården även säger en del om mig. )
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    242

    Re: "Det A säger om B säger mer om A än om B."

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Rodder76

    Hutlöst roligt. Det är lätt att förstå varför många journalister har svårt att få ihop vettiga artiklar om de bemöts på detta charmanta sätt.
    I fallet med Olsgårdens verksamhet finns det i stort sett obegränsade mängder missnöjda hyresgäster, anställda och till och med affärskontakter att intervjua så någon brist på underlag för artiklar saknas inte.

    Hans sätt att bedriva affärsverksamhet verkar tyvärr avspeglas alltför väl av sättet på vilket han kommunicerar med journalisten i det här fallet så någon "provokation" eller enstaka olycksfall i arbetet på grund av en dålig dag är det knappast fråga om utan helt enkelt en skitstövel som nu fångats när han ännu en gång beter sig som en sådan.

    Antagligen har han en betydligt trevligare fasad att visa uppför ta kunna fortsätta vara aktiv i fastighetsbranschen men ljudinspelningen har tagit oss bakom denna.

    (Och ja, jag är medveten om att det jag nu säger om Olsgården även säger en del om mig. )

    Du har nog helt rätt i din bedömning av denna människa, han verkar vara en stor skitstövel och en som inte har varken samvete eller någon hut i kroppen.
    Tror inte han var helt nykter under intervju dagen för är man till sina sinnen beter sig inte så.

    /Aeroman
    The first car:SAAB.
    The last car:SAAB.

Liknande ämnen

  1. Blinkers fram "krackelerade"/matta - Vad säger Bilprovningen
    Av SAAB_AERO1 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 23:37
  2. Snabb hjälp, sid säger "vänta.." 93SS, PROBLEM LÖST!
    Av Phed i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-02-27, 21:14
  3. Jaa vad säger man ???
    Av Peppli i forum Tidsfördriv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 02:09
  4. Jadu , vad säger man?
    Av Turbo_Danne i forum Off Topic
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 10:43
  5. Vad säger bilprovningen om tänd "check engine"-lam
    Av BIGMike i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 20:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •