Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Originalstereo som inte spelar CD

  1. #1

    Originalstereo som inte spelar CD

    Hej, jag har en ng9-3 ss med originalstereo som vägrar spela från CD. Det enda som händer är att det står Track 1 eller nåt liknande innan den spottar ut skivan. Har provat med både brända och köpta skivor. För övrigt fungerar radion som den ska. Dock stör det mig att ljudet är så jävla fattigt. Det är bara diskantljud i hela bilen trots att jag vrider basreglaget till max. Hur många högtalare är det i en sån bil egentligen och hur gör jag för att återanvända mina två GAS 12-tummare som samlar damm i förrådet? Sen har jag knappar för telefoni på ratten utan att man kan välja telefoni i menyn eller hitta en simkortshållare i bagageutrymmet. Vad ska man med knapparna till isf och hur gör jag om jag vill använda telefonifunktionen?

    ETT STORT J*VLA TACK TILL DEN SOM KAN LÖSA MITT MYSTERI!

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458

    Re: Originalstereo som inte spelar CD

    Det är ju bra om du skriver vilken årsmodell det gäller. Ljusystemet byggdes om rätt ordentligt mellan -06 & -07 och är helt olika varandra.

    Vet du om du verkligen har telefonfunktioner? Att det finns på knapparna är ingen garanti för det, eftersom det gick att köpa till.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3

    Re: Originalstereo som inte spelar CD

    Det är en -03a med Linear-utrustningen. Om ljudsystemet byggdes om 05/06 har jag ju det äldre systemet. Mina problem är som sagt att den inte spelar CD, men har i princip bara diskantljud när jag lyssnar på radio eller använder FM-sändare och jag är förvirrad över att ha telefoniknappar på ratten utan någon vidare telefonifunktion.

    Jag kan köpa att man har knapparna på ratten som standard utan att egentligen ha fått med telefonifunktionen då den förste ägaren tydligen varit snål eller utan dessa behov. Men jag kan inte fatta att ett standard ljudsystem på en Saab -03 kan vara så pissdåligt. Är det fler som upplever det så eller är det bara jag som varit bortskämd tidigare? Hur går jag tillväga på enklaste sätt för att återanvända min låda med två 12" bashögtalare?

    Sen undrar ju jag om någon kan säga vad det kan vara för fel på min CD-spelare?

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    242

    Re: Originalstereo som inte spelar CD

    Citat Ursprungligen postat av Samvera
    Det är en -03a med Linear-utrustningen. Om ljudsystemet byggdes om 05/06 har jag ju det äldre systemet. Mina problem är som sagt att den inte spelar CD, men har i princip bara diskantljud när jag lyssnar på radio eller använder FM-sändare och jag är förvirrad över att ha telefoniknappar på ratten utan någon vidare telefonifunktion.

    Jag kan köpa att man har knapparna på ratten som standard utan att egentligen ha fått med telefonifunktionen då den förste ägaren tydligen varit snål eller utan dessa behov. Men jag kan inte fatta att ett standard ljudsystem på en Saab -03 kan vara så pissdåligt. Är det fler som upplever det så eller är det bara jag som varit bortskämd tidigare? Hur går jag tillväga på enklaste sätt för att återanvända min låda med två 12" bashögtalare?

    Sen undrar ju jag om någon kan säga vad det kan vara för fel på min CD-spelare?

    Hej !

    Jag tror att din mekanism i CD spelaren har gett upp har hänt på dom tidiga modellerna att dom har gjort det, är nog bara att köpa en bättre begagnad, har en helt ny i mitt garage som du kan få köpa för några hundringar om du vill....

    /Aeroman.
    The first car:SAAB.
    The last car:SAAB.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ånge
    Inlägg
    1 284

    Re: Originalstereo som inte spelar CD

    Du har troligen det enkaste systemet vilket innebär 4 st 3.5" högtalare... 2 fram och två bak.

    Finns en väldigt bra beskrivning hur man kan uppgraderar om du söker lite i FAQ.
    9-3 SS 2.0t Vector -03
    9-3 SC 2.0t Aero Biopower -09

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 075

    Re: Originalstereo som inte spelar CD

    Frugans -03 linearbussiness fick vi en ny CD på garantin. Bilen va bara 11 månader.

    Sen hade hennes bil ljudpaketet med bra högtalare och woofer i instrumentbrädan, men bara 2 fnutthögtalare bak. Finns det en sämre? Har ingen dokumentation på detta själv.
    En snik med automatlåda 1,8t va det.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

  7. #7

    Re: Originalstereo som inte spelar CD

    Citat Ursprungligen postat av Aeroman
    Citat Ursprungligen postat av Samvera
    Det är en -03a med Linear-utrustningen. Om ljudsystemet byggdes om 05/06 har jag ju det äldre systemet. Mina problem är som sagt att den inte spelar CD, men har i princip bara diskantljud när jag lyssnar på radio eller använder FM-sändare och jag är förvirrad över att ha telefoniknappar på ratten utan någon vidare telefonifunktion.

    Jag kan köpa att man har knapparna på ratten som standard utan att egentligen ha fått med telefonifunktionen då den förste ägaren tydligen varit snål eller utan dessa behov. Men jag kan inte fatta att ett standard ljudsystem på en Saab -03 kan vara så pissdåligt. Är det fler som upplever det så eller är det bara jag som varit bortskämd tidigare? Hur går jag tillväga på enklaste sätt för att återanvända min låda med två 12" bashögtalare?

    Sen undrar ju jag om någon kan säga vad det kan vara för fel på min CD-spelare?

    Hej !

    Jag tror att din mekanism i CD spelaren har gett upp har hänt på dom tidiga modellerna att dom har gjort det, är nog bara att köpa en bättre begagnad, har en helt ny i mitt garage som du kan få köpa för några hundringar om du vill....

    /Aeroman.
    Tack för svaret och erbjudandet men jag ska försöka använda en egen stereo.

  8. #8

    Re: Originalstereo som inte spelar CD

    Citat Ursprungligen postat av wikander
    Du har troligen det enkaste systemet vilket innebär 4 st 3.5" högtalare... 2 fram och två bak.

    Finns en väldigt bra beskrivning hur man kan uppgraderar om du söker lite i FAQ.
    Ja, det låter inte alls bra. Med "uppgradera" menar du hur jag kan använda min egen stereo med tillhörande basar? Du får gärna länka då jag är rätt ny och hittar lite dåligt med hjälp av sökfunktionen.

  9. #9

    Re: Originalstereo som inte spelar CD

    Citat Ursprungligen postat av turbosug
    Frugans -03 linearbussiness fick vi en ny CD på garantin. Bilen va bara 11 månader.

    Sen hade hennes bil ljudpaketet med bra högtalare och woofer i instrumentbrädan, men bara 2 fnutthögtalare bak. Finns det en sämre? Har ingen dokumentation på detta själv.
    En snik med automatlåda 1,8t va det.
    Tur för din fru. Men jag har ju lite sämre utgångsläge då bilen är 8 år gammal nu. Jag har absolut ingen woofer, varken i instrumentbrädan eller någon annanstans. Och skulle den finnas så är den jäkligt bra isolerad. Har nog sämre ljudpaket än din fru. Men ska se om jag hittar nåt sätt att installera egen stereo och lite basljud för att slippa huvudvärk från diskanthögtalarna. Tack ändå!

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 075

    Re: Originalstereo som inte spelar CD

    Jo men det va mest skrivet för att även vår CD pajjade.

    Tror att linear hade det minsta möjliga paketet medans Linear Bussiness fick ett steg bättre.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

Liknande ämnen

  1. SVT play på android, spelar inte allt innehåll
    Av risig9000 i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-12-29, 14:57
  2. AS3 spelar inte cd-skivor
    Av frazze i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 03:45
  3. Varför funkar inte ljudet? (Originalstereo)
    Av Fisherboy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 08:59
  4. Varför spelar inte min aktiva bas??
    Av Gixxerandy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-20, 13:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •