Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Vilket tangentbord?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bromölla NÖ Skåne
    Inlägg
    669
    Medlem#
    2681

    Vilket tangentbord?

    Halloj!

    Vad ska man ha för tangentbord? Det jag har nu börjar strula, hjälper inte med dammsugning och torkning, tryckluft, mm, mm. Ska passa både för gaming och valigt skrivande. Några speciella knappar för snabbkommando etc är inte nödvändigt och absolut inte något kompakttrams. En sak till, alla trådlösa varianter går också bort.

    Mvh
    9-3 Aero -01, 9-5 2,3 -99, NG 9-5 turbo4 bp xwd -11

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    461
    Medlem#
    10088

    Re: Vilket tangentbord?

    När det gäller tangentbord så finns det bara ett Keytronic. Har kört med dessa i många år. Dom brukar hålla i 7 - 10 år. Vet inte varför, men det är det enda tgb som funkar i längden för mig. Dock så är dom så gamla att dom inte finns med USB

    http://www.pricerunner.se/pl/111-105402 ... S-2-priser
    Claes Myhrman
    Assumption is the mother of all fuckups

  3. #3
    Grundladd Trekmeisters avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    339
    Medlem#
    7502

    Re: Vilket tangentbord?

    Jag kör med Logitech UltraX, väldigt prisvärt tangentbord tycker jag. Det är tunnt, bekväma knappar och det är tyst att skriva på. Inget onödigt fluff och det är inte trådlöst heller eftersom det var ett krav.

  4. #4
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182

    Re: Vilket tangentbord?

    Citat Ursprungligen postat av Trekmeister
    Jag kör med Logitech UltraX, väldigt prisvärt tangentbord tycker jag. Det är tunnt, bekväma knappar och det är tyst att skriva på. Inget onödigt fluff och det är inte trådlöst heller eftersom det var ett krav.
    Även jag har samma tangentbord, trivs med det riktigt bra. Har dock lyckas slita ut ett (tog ca 3-4år) men med tanke på att det kostar ca 250kr så får det anses som godkänd livslängd... Kan säga att det används väldigt flitigt också så att det är inte så konstigt.

    MVH

  5. #5
    Grundladd Trekmeisters avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    339
    Medlem#
    7502

    Re: Vilket tangentbord?

    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Citat Ursprungligen postat av Trekmeister
    Jag kör med Logitech UltraX, väldigt prisvärt tangentbord tycker jag. Det är tunnt, bekväma knappar och det är tyst att skriva på. Inget onödigt fluff och det är inte trådlöst heller eftersom det var ett krav.
    Även jag har samma tangentbord, trivs med det riktigt bra. Har dock lyckas slita ut ett (tog ca 3-4år) men med tanke på att det kostar ca 250kr så får det anses som godkänd livslängd... Kan säga att det används väldigt flitigt också så att det är inte så konstigt.

    MVH
    Är helt på samma spår som du och har också haft ungefär samma livslängd på mina (både jobb och hemma) och som programmerare använder jag dem ganska flitigt på båda ställena. Men med priset så är det helt klart överkomligt ändå, det är lätt att betala flera gånger mer för ett tangentbord i vad jag uppfattar som betydligt sämre kvalité. Man borde kanske bunkra upp med några stycken om Logitech skulle få för sig att ta dem ur produktion.

  6. #6
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182

    Re: Vilket tangentbord?

    Citat Ursprungligen postat av Trekmeister
    Man borde kanske bunkra upp med några stycken om Logitech skulle få för sig att ta dem ur produktion.
    ....jag har ett extra liggandes, ungefär med det i åtanke.

    MVH

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Bredäng, Jämjö
    Inlägg
    98

    Re: Vilket tangentbord?

    Även jag (och frugan) kör med UltraX tangentbord, helt underbara att skriva på och som sagts tidigare, väldigt tysta. Fick farsan att köpa ett för ett tag sedan men han tyckte inte om det utan gick tillbaka till sitt gamla microsoft tangentbord med skrivmaskinsknappar. Får nästan rysningar av att använda det när man är och hälsar på.
    Har haft mina 2 ex i minst 5 år och inte haft några problem med något av dem. Kanske borde bunkra upp med ett par i reserv?

    /Samuel
    9000 2.3ltt -96 med taklucka!
    9000 2.3ltt -97 A50 Steg 2 T7MV by T5suite
    Aktivt arbetssökande lastbilschaufför. Pm:a om ni har tips i Blekinge med omnejd.

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bromölla NÖ Skåne
    Inlägg
    669
    Medlem#
    2681

    Re: Vilket tangentbord?

    Verkar som UltraX är en bra gemensam nämnare bland er som svarat. Ska ta och kolla lite mer ingående på det.

    Är det någon som har erfarenhet av bakgrundsbelyst tangentbord? Hade suttit bra här i "skumma datorvrån" när jag tänker efter.

    Tackar för input så långt.

    Mvh
    9-3 Aero -01, 9-5 2,3 -99, NG 9-5 turbo4 bp xwd -11

  9. #9
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    5 006

    Re: Vilket tangentbord?

    Bara av ren nyfikenhet, varför vill man inte ha ett trådlöst

    Själv tycker jag det är skönt att slippa sladden!

  10. #10
    Grundladd Trekmeisters avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    339
    Medlem#
    7502

    Re: Vilket tangentbord?

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Bara av ren nyfikenhet, varför vill man inte ha ett trådlöst

    Själv tycker jag det är skönt att slippa sladden!
    Tangentbord tycker inte jag det spelar någon roll, mitt tangentbord står mest på ett och samma ställe ändå. Mus däremot skulle jag aldrig vilja gå tillbaka till trådbunden.

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    166

    Re: Vilket tangentbord?

    Kör ett Razor Tarantulla hemma. Det är ett gaming tangentbord med extra inbyggda uttag för lurar, mic etc. Knapparna är fullt programerbara och du har ett antal extraknappar du kan leka med. Saknar dock upplysta knappar på kvällen så jag tycker du ska välja detta om du ändå ska köpa ett som du ska ha i några år.

    Anledningen till att man inte kör trådlöst är för att det ger en viss fördröjning vid tangenttrycken när man spelar plus att batterierna tar slut när man behöver dem som mest. Det är helt värdelöst om man spelar t.ex. CSS.
    Johan B. Kör en 9-5 Aero 2001. Mnr.5833
    http://www.garaget.org/?car=8208

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    58

    Re: Vilket tangentbord?

    Jag kör med en Logitech UltraX som många andra ovanstående.. Och vad ska man säga? Helt fantastiskt bra tangentbord.. Jag har nog bytt dator 4-5 gånger, men tangentbordet är fortfarande det samma sen typ 6 år tillbaka.. Mellanslag tangenten har blivit lite sliten efter otrolig mycket gaming så den svarar inte lika bra längre på den vänstra sidan... Så det börjar nog bli dags att skaffa sig en ny snart
    Life is a lesson, you learn it when you're through.

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bromölla NÖ Skåne
    Inlägg
    669
    Medlem#
    2681

    Re: Vilket tangentbord?

    Nu har det trillat in lite till ser jag. Ett tag sedan jag var inne här nu.

    UltraX får visst ytterligare poäng också. Synd att det inte är upplyst. Får kanske klara mig utan lyse. Trots allt så har man klarat sig utan det så här långt.

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Bara av ren nyfikenhet, varför vill man inte ha ett trådlöst
    Anledningen är just den som "43R0" lägger upp.

    Mvh
    9-3 Aero -01, 9-5 2,3 -99, NG 9-5 turbo4 bp xwd -11

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    102

    Re: Vilket tangentbord?

    http://accessories.euro.dell.com/sna/pr ... e_irrank=6

    Bra, vanligt, stabilt tangentbord.

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    773

    Re: Vilket tangentbord?

    Antingen använder ni datorerna väldigt mycket eller så gör jag det väldigt lite. Har orginaltangetbord på alla mina datorer och den älsta av dem är väl 15år gammal. Samtliga fungerar klanderfritt. Men sedan är det Apple tangentbord också
    9-5 Vector -02 "Hector" SÅLD
    Mazda 6 2.5 Sport - i väntan på att ng9-5 ska komma ner i pris
    Ducati 944 ST2 "Isabelle"

Liknande ämnen

  1. Vilket stift är vilket på lågnivåkabeln? *Löst*
    Av Nirre74 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-30, 22:23
  2. Svar: 34
    Senaste inlägg: 2011-01-07, 22:56
  3. PS3, tangentbord.
    Av Falcy i forum Off Topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-14, 14:15
  4. byte av länkarms bussning og9-3 vilket är upp och vilket är
    Av M frändberg i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 13:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •