Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: 9-3 TID 120HK 08 med BSR motoren stoppet

  1. #1

    9-3 TID 120HK 08 med BSR motoren stoppet

    Hei, fikk stopp her om dagen med alarm redusert effekt. Men bil stoppet egentlig
    men ble resatt når jeg slo av og på tenningen. Sjekket med SAAB verksted og de sa at det kunne skje når det var kaldt (det var ca -1. Dagen etter så kjørte jeg på jobbet (ca 5 mil) og alt ok. Men når jeg skulle hjem igjen skjedde det samme etter ca 4 mil. Er det noen som har en aning hva det kan være og hva en kan gjøre med dette?

    Hilsen Tore

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 816

    Re: 9-3 TID 120HK 08 med BSR motoren stoppet

    Hej!

    Det skall inte ge några problem med -18 grader C, hade det varit -48 C hade det varit en annan sak.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Inlägg
    1

    Re: 9-3 TID 120HK 08 med BSR motoren stoppet

    Hei, nei var jo kaldt men ingen unormal vintertemperatur. Men litt stress er det jo når man ligger i 120 på motorveien..vil det eventuelt ligge en feilkode inne nå eller vil den være borte? Trim kan ikke ha noe med dette å gjøre?

    Hilsen Tore
    TAA
    +4740039815/tore.aarvold@hoegh.no

  4. #4
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 108
    Medlem#
    6234

    Re: 9-3 TID 120HK 08 med BSR motoren stoppet

    Citat Ursprungligen postat av taa
    Hei, nei var jo kaldt men ingen unormal vintertemperatur. Men litt stress er det jo når man ligger i 120 på motorveien..vil det eventuelt ligge en feilkode inne nå eller vil den være borte? Trim kan ikke ha noe med dette å gjøre?

    Hilsen Tore
    Har bilen satt begränsad prestanda så skall det finnas en felkod i motorstyrdonet.

    Mvh Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  5. #5

    Re: 9-3 TID 120HK 08 med BSR motoren stoppet

    Hei det er feilkode på spreadere cylinder no.1 og no.4. Den stoppet flere ganger i dag på vei hjem. Kan det bare være dårlig elektrisk kontakt eller er detnoen som har noen ide? Har lastet inn originalprogrammet men fortsatt det samme.

    Har noen ide om hva det kan være?

    Hilsen Tore

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 480

    Re: 9-3 TID 120HK 08 med BSR motoren stoppet

    Dessa motorer alltså....
    Känns som man ska skippa allt Saab har i dieselväg innan TTid.
    F.d 9-5 Aero -00 och 99 Turbo -78

  7. #7
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 108
    Medlem#
    6234

    Re: 9-3 TID 120HK 08 med BSR motoren stoppet

    Citat Ursprungligen postat av aarvold
    Hei det er feilkode på spreadere cylinder no.1 og no.4. Den stoppet flere ganger i dag på vei hjem. Kan det bare være dårlig elektrisk kontakt eller er detnoen som har noen ide? Har lastet inn originalprogrammet men fortsatt det samme.

    Har noen ide om hva det kan være?

    Hilsen Tore
    Du har inte själva felkoden att dela med dig? Att skriva att den sätter felkod på spridare 1 & 4 ger inte så mycket info vilket bara leder till att det blir en massa gissningar tyvärr.

    Citat Ursprungligen postat av Flåklypa
    Dessa motorer alltså....
    Känns som man ska skippa allt Saab har i dieselväg innan TTid.
    Och vad tillför du denna tråden som hjälper trådskaparen?
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  8. #8

    Re: 9-3 TID 120HK 08 med BSR motoren stoppet

    Hei, fikk servicerapport fra verkstedet i dag og feilkode er EDC16 P0204.P0201 insprøytningsventil. Feilsøkte men fant ingen feil? Slettet feilkoder og lastet inn originalprogrammet pånytt.Tester bilen ca 5 mil ingen feil. Jeg var ikke fornøyd siden verkstedet ikke fant noen feil men hentet bilen i ettermiddag men kom ca 1 mil og fikk samme feil igjen dvs motorfeil redusert prestanda men motoren stopper og resetter ved å slå tenningen av og på men feil oppstår igjen. Etter 3 ganger så kan jeg kjøre videre og får parkert bilen hjemme. Hvor kan feilen ligge er det selve motorstyringen? Historien er at jeg kjøpte bilen for ca 6 uker siden og fikk beskjed fra selger at bilen var original og ikke var optimalisert av Hirsch etc. Jeg bestilte da BSR av lokal leverandør og det som skjeddde var at bilen ikke lot seg starte etterpå..BSR sier at det var Hirsch program fra før. Måtte da sende motorstyringen til BSR og da jeg fikk den tilbake så ble det lastet inn ny sw og det var også problemer med canbus som ble fixet. Jeg kjørte så bilen ca 5 mil og lastet så ned BSR. Alt fungerte ok men det begynte med at den fusket noen ganger før den begynte å stoppe som bekrevet over. Noen som kan si hva som er feil?

    Hilsen Tore

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    1 968

    Re: 9-3 TID 120HK 08 med BSR motoren stoppet

    Vet inte hur mycket BSR skriver över orginalprogrammet, men skriver dom över hela, är risken att dom skriver över spridarkoderna, och då måste dessa läggas in manuellt med en Tech 2 igen, annars kan motorn rycka, gå ojämnt och ryka, vet dock aldrig att man fått felkod, men som sagt, jag har aldrig kört så långt med fel spridarkoder.

  10. #10

    Re: 9-3 TID 120HK 08 med BSR motoren stoppet

    Hei og takk for tips! Det er nok tolig at du har rett for når jeg startet den her om dagen så fusket og gikk den ugjamt på tomgang og stoppet 2 ganger men gikk bedre når den ble varm. Jeg er på reise for tilfellet og skal levere bilen til Saab neste uke og informere dem det du sier.

    Hilsen Tore

Liknande ämnen

  1. Dieseltrim 9-3 1.9 tid 120hk -08
    Av Ank77 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-04-11, 19:34
  2. Bilen går till ladd stoppet
    Av Jossa i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 18:04
  3. motoren har skjært seg ! HJELP!!
    Av ae82turbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-13, 03:46
  4. 1,9 TiD 120hk och 150hk (ng9-3)
    Av petson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 84
    Senaste inlägg: 2005-08-17, 17:33
  5. Hur bra e B234 motoren?
    Av Sperstad i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 70
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 23:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •