Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Hur mp3 -> ipod shuffle 4? MediaMonkey?

  1. #1
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt

    Hur mp3 -> ipod shuffle 4? MediaMonkey?

    Hur för man över låtar till en ipod shuffle generation 4 egentligen? Itunes går bort då jag inte lyckas installera (försökt några gånger) det på min gamla bärbara dator med win xp på.

    Provat lite olika alternativ men efter att shufflen sagt att jag ska föra över låtar, till att inte göra något alls, till att be mig använda itunes och allmänt krångla hela dagen så undrar jag nu hur jag ska göra. Provat ishuffle och sharepod med riktigt dåligt resultat. Spelaren blev tvärtyst. Lade in mediamonkey och gjorde en synkning med åtta låtar. Den rabblade då igenom hela shufflens talfiler i nära en timme. Efter det bad shufflen mig använda itunes för att föra över låtar.

    Några idéer?
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893

    Re: Hur mp3 -> ipod shuffle 4? MediaMonkey?

    Tycker nog att du ska ge dig på varför du inte kan installera iTunes. iTunes är ett utmärkt verktyg och smidigt ifall du vill uppdatera firmware och annat i din shuffle.

    Vad får du för felmeddelanden? Har du besökt windowsupdate.microsoft.com för att tanka ner alla uppdateringar som finns?

    Mvh

    Sebastian
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  3. #3
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt

    Re: Hur mp3 -> ipod shuffle 4? MediaMonkey?

    Var något med att itunes inte kunde installera quicktime.

    Shufflen dyker upp i enhetshanteraren som en enhet. Frågan är varför apple inte kan tillåta att man helt enkelt bara kan dra över de filerna man vill spela till enheten, som jag kan på min gamla mp3-spelare från stenåldern. Ibland känns det som utvecklingen bara är inveckling...
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  4. #4
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893

    Re: Hur mp3 -> ipod shuffle 4? MediaMonkey?

    Tanken är att det ska bli lättare, så pass lätt att du slipper hålla reda på vart dina filer ligger och vad de ska döpas till osv. (Sedan är ju oftast inget problemfritt)

    Här är en bra guide att starta med:

    http://support.apple.com/kb/ht1926

    Och här en tråd med lite tips!
    http://discussions.info.apple.com/threa ... ID=2583773
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  5. #5
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129

    Re: Hur mp3 -> ipod shuffle 4? MediaMonkey?

    Vi kan ju säga som så att ingen iTunes, ingen musik i ipodden.
    Jag kan skriva väldigt mycket om varför man måste ha iTunes, men den största anledningen är kopieringsskydd. Det är inte för inte som apple fått till avtal med så många skivbolag och som första onlinestore kan erbjuda Beatles.
    Vill man absolut inte använda iTunes, välj en annan spelare, det finns massor att välja på. Vill man absolut ha en iPod, ja, då är man hänvisad till iTunes, så är det bara.

  6. #6
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt

    Re: Hur mp3 -> ipod shuffle 4? MediaMonkey?

    Fick ingen ordning på den bärbara så jag har fått igång en stationär med win xp. Fanns version 9-någonting av itunes på men 10 krävdes för att ipod skulle fungera. (Kan slå vad om att en iPhone inte kommer att gilla den uppdateringen, men vad gör man inte för att få ordning på en present.) Kan se shufflen som en enhet i utforskaren men itunes vill inte synka den. Kör jag anslutningstestet i itunes så hittar den ipod under "portar" men vid nästa test, synkroniseringen, så hittas den inte. Läst att ipodden ska gå att återställa, men då måste den först hittas i itunes. Då anledningen till att jag vill återställa den är att den inte kan kommunicera med itunes så verkar återställning genom itunes vara ett dåligt alternativ.

    Finns den någon "original filstruktur" till shufflen att ladda ner någonstans? Kanske kan vara så att mina icke-itunes-försök ställt till det.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  7. #7
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt

    Re: Hur mp3 -> ipod shuffle 4? MediaMonkey?

    PROBLEMET LÖST Slängde apple-spelaren i papperskorgen och köpte en annan spelare av annat märke för halva priset som fungerar dubbelt så bra. Skojar bara...

    Då ipodden var 100% fylld och inte gick att skriva till så letade jag igenom den och hittade katalogen \iPod_Control\Speakable\Tracks som var ca 1.7Gb stor och fylld med wav-filer. Tog bort katalogen (efter att ha gjort en manuell backup av hela spelaren) och ersatte den med en tom katalog med samma namn. Drog ur spelaren ur usb-uttaget, pluggade in den igen och vips så hittade itunes shufflen. Lät itunes återställa den och laddade över lite musik. Fungerar nu som tänkt, om än två dagar för sent.

    Min lärdom av detta är att om itunes inte går att installera på din bärbara dator, köp inga apple-produkter. (Kommande lärdom kommer troligen handla om hur man gör för att synkronisera en iPhone mot itunes 10 efter uppgraderingen från version 9. )
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  8. #8
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Re: Hur mp3 -> ipod shuffle 4? MediaMonkey?

    Jag har ANAPOD med gott resultat för min iPod..
    Såg dock att det nu bytt namn till Anapop.

    http://www.redchairsoftware.com/anapod/
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Hur mp3 -> ipod shuffle 4? MediaMonkey?

    Personligen ser jag föga nytta med att böka med nåt annat än iTunes, om man har en ixxxxx-produkt, då iTunes faktisk är lätt att använda och har en massa bra funktioner. Visst, 100% perfekt och felfritt är det inte, men vad är det?

    Men min erfarenhet är att folks klagomål på iTunes allt för ofta grundar sig på okunnighet och vägran att förstå ens de mest enkla saker.

    Samt att folk har en makalös förmåga att påstå saker om iTunes (att ditten och datten inte finns eller går att göra och att iTunes därför är dåligt) som ofta inte stämmer.

    Det är helt enkelt alldeles för mycket skitsnack om ett OK program.
    Sierra 2,3 Aero

Liknande ämnen

  1. iPod i 9-3 SC -08?
    Av Mattssi i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 17:14
  2. Ipod i 9-3 ss!?
    Av Ottafjun i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 18:30
  3. Ipod.
    Av Danve i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 19:08
  4. När kommer iPod-anslutning typ Volvos iPod Adapter till 9-5?
    Av Aero-Blue i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 16:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •