Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Kundbemötande!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    88

    Kundbemötande!

    Jag skulle beställa nya bakljus till mitt renoveringobjekt 9000 CD! Så jag ringer Svenska bil smista allè, Jag har köpt nya blinkers fram där för ca 1-1,5 månader sedan där. Då fick jag veta att det fanns kvar bakljus 13Hö och 28 vä. Klantigt nog köpte jag inte då, tänkte att dom går inte åt så fort! Så jag ringer till Svenska bil idag och får vänta i telefon i en kvart ungefär, och när personen som svarar märker jag att han inte tid för mig! Och han frågar mig vad jag vill och vad för bil och jag berättar! Det blir tyst i telefonen en stund "hör att det händer något annat än att hjälpa mig" och återkommer tyvärr har dom utgått. Jag som tänkte bära dit säckvis med pengar för att få tag fabriksnya delar till min renovering av min 9000 CD. Så jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mig med kolla om det finns, och vad som finns! Så ett bra kundbemötande är otroligt viktigt! Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med detta!
    Saab 9000 CDE T ordningställand till Nyskick
    Saab 9-5 Aero "Metodbilen"
    Saab 9-5 Aero "Övningsbilen"

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    733
    om du vill ha sprillans nytt så blir det nog tyvärr att ringa runt på alla sveriges återförsäljare med reservdelslager och hoppas på att det finns något kvar någonstans.
    Bilen: Saab 9000 CD 2.3T på garaget: http://www.garaget.org/?car=152851

  3. #3
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 561
    Medlem#
    8163

    Re: Kundbemötande!

    Om inte den socialt mest kompetente kundmottagaren har fått dig att "aldrig någonsin gå tillbaka till den firman" så skulle jag föreslå att ringa dit igen en anna dag, ev be att få prata med den killen som hjälpte dig första gången (alternativt "vem som helst förutom han som svarade i fredags...") och fråga igen om de har några sådana lampor hemma. Det låter som om den inte helt människovänlige mottagaren orkade gå och leta utan bara drog till med ett svar som han trodde skulle avsluta samtalet så fort som möjligt.
    /Johan

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 076

    Re: Kundbemötande!

    Den mörktonade modellen som satt på CD fram till 94 tror jag, har varit utgångna sen åtminstone 7-8 år tillbaka och att hitta nya av just den modellen är nog rätt svårt.

    Är det dom du är ute efter så blir det beg.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    890

    Re: Kundbemötande!

    Ring till en annan åf och fråga om han har tid att söka efter delen för det går att söka efter reservdelar hos andra åf i saabs system.

    Mvh. Mathias
    BMW 520d F10 -12, 900 Aero -88, Honda VFR750 -97
    http://www.garaget.org/T-PWR

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 077

    Re: Kundbemötande!

    Citat Ursprungligen postat av turbosug
    Den mörktonade modellen som satt på CD fram till 94 tror jag, har varit utgångna sen åtminstone 7-8 år tillbaka och att hitta nya av just den modellen är nog rätt svårt.

    Är det dom du är ute efter så blir det beg.
    Nu vet jag inget om just 9000 delar, men 2008 köpte jag en del till og900 som varit utgången i flera år.

    Folk har inte koll på sitt lager, och allt är inte inlagt i deras datorer. Bästa är att åka ner till till sin närmaste ÅF och be dem leta, eller be dem ringa till sitt lager.

    Funkat för mig två gånger, att köpa delar som inte "finns" längre.

    Mvh
    Saablös dåre

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 076

    Re: Kundbemötande!

    Vet väl jag med, men här uppe i fjollträsket ÄR just de mörktonade originallyktorna verkligen 100% slut i lager.

    Ska man ha nytt fanns dessa hos verkstan i Bromma i våras då polarns morsa bytte båda. Besiktningen godkände inte olika utseende på höger o vänster. Hon hade bara bytt vänster först, som blivit påbackad, men fick ombesiktning på det.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

Liknande ämnen

  1. Kundbemötande Svenska Bil-inte så bra
    Av H-M i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 17:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •