Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: GDS i Uppsala?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    280

    GDS i Uppsala?

    Hej!

    Jag är nyinflyttad till Uppsala sen en vecka tillbaks. Trivs väldigt bra i staden och skulle nu vilja ha bra tips på vart jag kan tvätta min bil. Automattvätt är helt uteslutet och att ta med sig hink, svamp, shampoo osv är inte heller aktuellt för tillfället.

    Antar att det borde finnas något liknande ställde som dom hade i min förra stad. Typ högtryck, avfettning, shampoo osv i sprutor hängandes från taket om ni förstår vad jag menar?!

    Sen undrar jag även vad ni rekommenderar för ställe där man kan hyra lyft och utföra oljebyte mm.

    Hoppas på lite bra tips från Uppsalabor nu

    Tack på förhand
    /W
    9000 Aero -96

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    698
    Medlem#
    8122

    Re: GDS i Uppsala?

    Hej och välkommen till den cykelstad

    Är dåligt med bra GDS här, jag brukar använda den vid korsningen Råbyvägen/väderkvarnsgatan. Är ST1 som ligger där nu. Det finns vanlig slang fast med mkt bra tryck i och det är 6 tvättplatser. Tyvärr finns ingen lyft. Det oftast ingen kö för att komma in heller.

    Behöver man lyft är det egentligen bara OKQ8, svartbäcken som gäller. Dom har två lyftar. Finns även vid OKQ8 kungsgatan men där är det så jäkla trångt och brant när man ska upp på rampen så jag kommer inte upp.


    Mvh
    Magnus
    Trött och seg men ändå älskad Saab 9000 CC -92--Såld
    Röd 9-3 Aero -02
    Silver 9-5 Aero -09

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    280

    Re: GDS i Uppsala?

    Citat Ursprungligen postat av Magnus84
    Hej och välkommen till den cykelstad

    Är dåligt med bra GDS här, jag brukar använda den vid korsningen Råbyvägen/väderkvarnsgatan. Är ST1 som ligger där nu. Det finns vanlig slang fast med mkt bra tryck i och det är 6 tvättplatser. Tyvärr finns ingen lyft. Det oftast ingen kö för att komma in heller.

    Behöver man lyft är det egentligen bara OKQ8, svartbäcken som gäller. Dom har två lyftar. Finns även vid OKQ8 kungsgatan men där är det så jäkla trångt och brant när man ska upp på rampen så jag kommer inte upp.


    Mvh
    Magnus
    Tackar tackar, man kanske måste skaffa en cykel nu då...

    Får tacka så mycket för informationen, det verkar som man får skaffa sig lite tvättredskap först med andra ord... kanske lika bra då det blir bäst resultat! Har dom behållare och sånt för gammal motorolja på OKQ8 Svartbäcken?

    Tack än en gång, man känner sig ganska vilsen när det gäller de mesta saker man har stenkoll på i sin gamla stad.

    Mvh Martin
    9000 Aero -96

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    280

    Re: GDS i Uppsala?

    Citat Ursprungligen postat av Magnus84
    ...
    Jag var på OKQ8 svartbäcken och tvättade av bilen idag. Tyckte det var riktigt bra där, högtryck på alla platser plus två lyftar för oljebyte mm som du sa. Nu är det bara att hoppas på att dörrarna inte har fryst fast imorgon

    /W
    9000 Aero -96

  5. #5
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    356

    Re: GDS i Uppsala?

    Svartbäcken är som sagt bra. Kungsgatan är bra om man bara ska in och tvätta bilen, men inte lika kul när man ska använda lyft. Sen finns det väl en hyfsad GDS hall på OKQ8 i Gottsunda också. Har dock aldrig använt den själv.
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

Liknande ämnen

  1. Tech2 i Uppsala
    Av JSN i forum Stockholm med omnejd
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2021-07-16, 07:39
  2. Tisnar bil Uppsala????
    Av MR_M i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 09:31
  3. fylla på ac i uppsala?
    Av Jocke86 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 00:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •