Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 48 av 48

Ämne: Dags för ny gammal SAAB

  1. #41
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: Dags för ny gammal SAAB

    Finnansbolag är fd tjänstebilar, min är iaf från ett finansbolag och den har gått som tjänstebil på en större lastbilstillverkare..

    Tycker nog inte det är värre än att köpa "vanligt" gud fan vet vad för grejer både privatpersoner och firmor fifflar med...

    Bästa som jag upplevt var när brossan köpte BMW, de besiktigade bilen med 7st 2or, dessa släcktes på deras egen verkstad.
    1 år senare när brossan körde till besiktningen så fick han exakt samma 2or igen...

    Som sagt, det är nog inte värre än en vanlig bilfirma, skillnaden är väl mest att KVD berättar om ev brister och de tar även i ganska ordentligt när de berättar med, en vanlig bilfirma gör ju som rgel vad de kan för att bristerna inte ska synsas, jag föredrar nog att veta om ev problem före att få upptäcka dem den hårda vägen..

    En bilaffär med beg bil handlar ju allt som ofta inte OM du blir lurad utan hur mycket lurad du blir...
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  2. #42
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Dags för ny gammal SAAB

    Det går inte att läsa ut vad en bil på KVD har för historik baserat på vad det står för ägare i dagsläget. KVD köper in hundratals bilar varje vecka och då står det vagnparksägare som ägare på dessa oavsett vad de har varit med om tidigare. Allt beror på hur avtalen med leasingbolagen eller ägarna ser ut.

    Det enda man kan vara säker på är att den med 95%* säkerhet har varit ett företag i ett eller annan form som varit ägare till bilen tidigare.

    *Det säljs trots allt någon bil per vecka för privatpersoner. Vet fasen inte vilka de privatpersonerna är för det går i alla fall inte att sälja sin egen bil via KVD.
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  3. #43
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    667

    Re: Dags för ny gammal SAAB

    Väcker liv i min gamla tråd igen. Det har gått lite troll i mitt billetande, och nu börjar jag allvarligt tvivla på om det är en bra idé att köpa på Kvarndammen. Priserna på de bilar jag har bjudit på har varit väldigt höga - nu senast en 9-5 från 2007 med sprucken framruta, oljeläckage, skrapad kofångare och 16000 mil på mätaren. När priset gick över 90.000 hoppade jag av, och jag vet inte vad den gick för i slutändan. Lägg på 3000 i auktionsavgift och 2000 i transport så börjar det närma sej Bilpartnerpris... (Sen är alla bilar avställda så skatten kommer inom 21 dagar)

  4. #44
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Dags för ny gammal SAAB

    Citat Ursprungligen postat av MaMa
    (Sen är alla bilar avställda så skatten kommer inom 21 dagar)
    Vilket de iofs är på alla bilfirmor också...
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  5. #45
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    667

    Re: Dags för ny gammal SAAB

    Citat Ursprungligen postat av Andreas_Lofgren
    Citat Ursprungligen postat av MaMa
    (Sen är alla bilar avställda så skatten kommer inom 21 dagar)
    Vilket de iofs är på alla bilfirmor också...
    Jag är nog rätt ovetande hur bilförsäljning går till... Då cashar ju alla bilfirmor in rätt många hundratusen bara på återbetalning av skatt (inkl KVD).

  6. #46
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Dags för ny gammal SAAB

    Det är alldeles riktigt.

    Men ställer man av den innan man byter in den (kan göras via Transportstyrelsens telefontjänst) så slipper man skänka bort pengar.
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  7. #47
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    667

    Re: Dags för ny gammal SAAB

    Dags att avsluta tråden!

    Är nu ägare till en Fusion Blue 9-5 SC 2007 2.3t Biopower Vector med Pilot Pluspaket och ljus helskinnsklädsel! En äldre herre som sålde sin tjänstebil på Blocket. Alla stämplar i boken, lackbehandlad och min själ inte en skråma varken ut eller invändigt. Nya vinterdäck hade gubben kvitterat ut bara för någon vecka sen, på sommarhjulen sitter det Michelin med bra mönster.

    En riktigt stolt 9-5:a med andra ord! Så nu är jag glad, och dessutom glad att jag väntade ut marknaden tills rätt objekt dök upp. Ett praktexemplar!

    Utgångspriset var 119.000, men efter väldigt lite förhandlande fick jag den för 86.000. Det skall å andra sidan vara ett normalt pris för denna bilen enligt bilpriser.se, men knappast i detta skicket! Skit samma, det här blir bra

  8. #48

    Re: Dags för ny gammal SAAB

    HEJ

    http://www.blocket.se/malmo/Saab_9_5_2_ ... ?ca=17&w=3

    Var det denna bilen du tittade på?

    MVH

Liknande ämnen

  1. Köpa gammal Saab 9-5 2.2 TID taxi?
    Av Psycho Dave i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 09:54
  2. fråga ang gammal saab (v4)=)
    Av abbe86 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 15:49
  3. Separat oljepump på gammal saab?
    Av _JP_ i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 13:34
  4. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-11-12, 15:35
  5. Gammal klassiker - T16 motor i Saab 99
    Av switchblade327 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-02-21, 20:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •