Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Problem med navigation 9-3 aero -07

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    69

    Problem med navigation 9-3 aero -07

    Har problem med navigationen i min bil som jag köpte för någon månad sen, antingen är de nåt som är fel eller så är de jag som är dum..

    Problemet är alltså att jag inte kan göra nånting vettigt med navigationen, kan tex inte lägga till en ny destination, när jag trycker på dest kommer jag till skärmen där man egentligen ska kunna lägga till en ny destination men jag kan inte göra nånting på denna sidan förutom att trycka "avbryt vägledning" , trycker man där och väljer ok så ligger fortfarande "avbryt vägledning" kvar.. Fattar nada, kan inte göra nåt..

    Nån som har haft liknande problem?
    Finns de någon "reset" knapp man kan testa?

    Hade jag kunnat lägga till en bild på problemet här så hade jag gjort de

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    242

    Re: Problem med navigation 9-3 aero -07

    Citat Ursprungligen postat av brandcore
    Har problem med navigationen i min bil som jag köpte för någon månad sen, antingen är de nåt som är fel eller så är de jag som är dum..

    Problemet är alltså att jag inte kan göra nånting vettigt med navigationen, kan tex inte lägga till en ny destination, när jag trycker på dest kommer jag till skärmen där man egentligen ska kunna lägga till en ny destination men jag kan inte göra nånting på denna sidan förutom att trycka "avbryt vägledning" , trycker man där och väljer ok så ligger fortfarande "avbryt vägledning" kvar.. Fattar nada, kan inte göra nåt..

    Nån som har haft liknande problem?
    Finns de någon "reset" knapp man kan testa?

    Hade jag kunnat lägga till en bild på problemet här så hade jag gjort de

    Hej !

    Verkar som om naven har fastnat i ett mode som han inte kan ta sig ur, jag skulle börja med att göra en sk "norsk reset" dvs att man lyfter av batterikabeln en stund så att alla datorer återgår till "fabriksinställning", fungerar inte detta så är det nog att masa sig till en Saab verkstad för att läsa ur ev felkoder i naven.

    /Aeroman.
    The first car:SAAB.
    The last car:SAAB.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    69

    Re: Problem med navigation 9-3 aero -07

    ja jag får testa en gammal norsk, ingen som haft samma fel tídigare?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •