Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: 9-3 fjäder och stöddämpare

  1. #1

    9-3 fjäder och stöddämpare

    Tjena, ska göra lite med vår 9-3 aero från 2005... Klonkljud fram, stöddämpare gnisslar och när man parkera skrapar den i trottoar kanterna klonkljud finns ju mycket info om och jag ska byta bussningar mm. Men hur gör jag med stöddamparna och fjädrar? Vilka tar man som är komfortabel och ändå sportig hård? "hissa" bilen bara 10mm skulle göra susen fast det är ju egentligen totalt mot Aeros själ........ Tacksam för lite tips och idéer.
    Blir nog nya fälgar det med till nästa sommar....18"
    Lasse

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 827
    Medlem#
    4458

    Re: 9-3 fjäder och stöddämpare

    när man parkera skrapar den i trottoar kanterna

    Menar du att fägarna skrapar i? Det kan du ju inte döma bilen för...

    Eller menar du kanske att något annat skrapar i? Det låter ju isåfall väldigt konstigt. Då måste den antingen vara mycket lägre än en original Aero, eller så har du jättehöga kanter där du parkerar. Låter märkligt hur som helst...
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3

    Re: 9-3 fjäder och stöddämpare

    När jag parkera skrapar den med underkanten av frontspoilern i trotoarkanten. Ska kolla om det är nåt fel med fjädrarna. Den är helt original- får se.

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 827
    Medlem#
    4458

    Re: 9-3 fjäder och stöddämpare

    Ja, men då kör du ju för långt in på parkeringen så att du står med fronten över trottoaren. Aerofronten är iofs väldigt låg så det är inte alls omöjligt om man parkerar så långt fram. Speciellt om man har en lite högre trottoarkant eller snödriva där. Snödrivor och ng9-3 aerofronter passar generellt väldigt dåligt ihop.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

Liknande ämnen

  1. Fjäder av OG9-3 Aero
    Av Borgen i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-05-16, 15:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •