hej
har ett problem med min 9000 cs, det är så att kupefläkten endast går på direktström och endast då på full hastighet! är det kolen som gör att spökar eller vad kan det vara??
MVH/F
hej
har ett problem med min 9000 cs, det är så att kupefläkten endast går på direktström och endast då på full hastighet! är det kolen som gör att spökar eller vad kan det vara??
MVH/F
Är kolen slut går ju inte motorn!
Har du ACC?
900 2.0t Speedparts steg 3 -94
OM bilen skulle sakna ACC så är det lite enklare. Då är det fläktmotståndet som pajjat.
En bil med ACC har en elektronisk regulator som sitter i AC-huset innan fläkten.
Om den snurrar direktkopplat så är det något av dessa 2 saker som felar.
9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.
den har acc, då är det alltså den elektroniska regulatorn som pajat? är det jäkligt att byta? vart kan man få tag på en ny sån?
Hos saab, men tror inte du vill betala nypriset.
Finns några men fram till -93 är det en och de nyare från 94-98 har en annan.
Finns gott om sådana på skroten och tar typ 5 minuter att få loss.
Men lyft på plastlocket framför rutan först o kolla om kablarna till den är brända. Då finns en misstanke att din fläktmotor börjat gå trögt och den dragit för mycket ström.
Antar att du kollat säkringen redan. Sitter i handskfacket eller på bilar med airbag på högersidan under panelen.
9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.
Precis.
Om regulatorn pajjar så brukar det komma sig av att fläktmotorn är sliten, så det kan nog vara bra att byta den också. Inte lika roligt dock.
SAAB #6: 9-5 Aero -01
Brukar klippa av en bit av anslutningssladden från donatorbilen så man kan skarva ihop om den är bränd, vilket varit fallet de senaste gångerna.
Ska ha en kvar som passar på din. Och fläkt. Fast då får du hämta i norra stockholm(vet att man inte ska sälja här, men vill ju att det ska funka för dig)
9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.
tackar för alla tips nu blir det att fixa te den svettiga fläkten
nu har jag bytt regulatorn samt ny fläktmotor (bara för att allt hade pajat) men den nya vill ändå inte funka, mätte sedan igår på kvällen och fick inte fram någon ström till motorn,säkringen är hel! har kollat lite i elscheman och och det ska finnas ett tändningsrelä till fläkten, kanske detta som bråkar?? eller ett kabelbrott nånstans....
MVH/F