Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 85

Ämne: Angående forumsregler & signaturer!

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 696

    Angående forumsregler & signaturer!

    Varför får "Vissa" göra reklam el ha länkar & andra inte?

    Är detta ett forum där vissa har anonymitet?
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Citat Ursprungligen postat av Aero-E-Tuna
    Varför får "Vissa" göra reklam el ha länkar & andra inte?
    Allas signaturer, även din, skall uppfylla reglerna.

    Citat Ursprungligen postat av Aero-E-Tuna
    Är detta ett forum där vissa har anonymitet?
    Ja, anonymitet i bemärkelsen att man kan skriva under pseudonym utan att behöva ange sin identitet har inte bara vissa utan samtliga om de så önskar men du kanske menar något helt annat?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 696

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Det hela gör ju saken än mer värdelös då du LM som är virrig nog inte göra rätt som moderator & göra lika för alla!

    Det är så med regler!






    Du tycks inte efter flera timmar förstå innebörden av ditt handlande
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Frågan är nog föranledd av att Aero-E-Tuna vänligen TRE gånger idag blivit tillsagd att se till att hans signatur uppfyller forum- och signaturreglerna men vägrat eftersom han hittat några andra signaturer som ännu inte hunnit justeras.

    När han då hotat med att fortsätta bryta mot dessa och andra forumregler på flera andra punkter valde jag att då radera hans signatur helt eftersom han själv vägrade följa reglerna ända till alla andra också gjorde det.
    Därav att han själv för tillfället saknar signatur.

    Själv tycker jag det visar på ett omoget beteende att inte ta ansvar för sin egen signatur och i frågan om signaturer så uppmanar jag ännu en gång såväl honom sam andra att dels läsa forumreglerna men även de särskilda signaturregler där mycket förtydligas och klarläggs.

    Är det så att man fortfarande inte förstår innebörden av dessa regler ta då gärna kontakt med valfri moderator.

    Själv vill jag dock INTE ha fler oförskämda och virriga PM ikväll av Aero-E-Tuna då jag har fått nog av dessa för tillfället.
    Ni andra är däremot välkomna med frågor om signaturer och annat.

    Ni som vet med er att ni har signaturer som befinner sig i en gråzon får nog bereda er på att dessa skärskådas extra nu eftersom det uppenbarligen finns en nitisk hjälp till oss moderatorer på just den punkten.

    Ja, såvida han inte fortsätter bryta mot såväl regler som uppmaningar och då mister förmånen att vara med i vår härliga gemenskap såklart.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 696

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Frågan är nog föranledd av att Aero-E-Tuna vänligen TRE gånger idag blivit tillsagd att se till att hans signatur uppfyller forum- och signaturreglerna men vägrat eftersom han hittat några andra signaturer som ännu inte hunnit justeras.

    När han då hotat med att fortsätta bryta mot dessa och andra forumregler på flera andra punkter valde jag att då radera hans signatur helt eftersom han själv vägrade följa reglerna ända till alla andra också gjorde det.
    Därav att han själv för tillfället saknar signatur.

    Själv tycker jag det visar på ett omoget beteende att inte ta ansvar för sin egen signatur och i frågan om signaturer så uppmanar jag ännu en gång såväl honom sam andra att dels läsa forumreglerna men även de särskilda signaturregler där mycket förtydligas och klarläggs.

    Är det så att man fortfarande inte förstår innebörden av dessa regler ta då gärna kontakt med valfri moderator.

    Själv vill jag dock INTE ha fler oförskämda och virriga PM ikväll av Aero-E-Tuna då jag har fått nog av dessa för tillfället.
    Ni andra är däremot välkomna med frågor om signaturer och annat.

    Ni som vet med er att ni har signaturer som befinner sig i en gråzon får nog bereda er på att dessa skärskådas extra nu eftersom det uppenbarligen finns en nitisk hjälp till oss moderatorer på just den punkten.

    Ja, såvida han inte fortsätter bryta mot såväl regler som uppmaningar och då mister förmånen att vara med i vår härliga gemenskap såklart.
    Saker är ju vad du gör dom till

    Det är ditt största handikapp just nu & som jag sagt tidigare så följer du inte heller reglerna el klarar av att bli ifrågasatt!

    Vart i forumsreglerna står det om anonymitet, immunitet?

    Förklara det för mej LM?

    Vakna nån gång under denna kvällen & inse att du inte är helt ärlig emot vare sej STCS el reglerna & gör fel.


    Att detta lyser igenom att många springer andras ärenden är helt uppenbart sedan långt tidigare & fram tills nu!

    Är det inte dags att de som fått klagomål el liknande som moderatorer byts ut.



    Snart låses väl tråden då dessa inte klarar denna sortens ifrågasättande!
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Citat Ursprungligen postat av Aero-E-Tuna
    Vart i forumsreglerna står det om anonymitet?

    Förklara det för mej LM?
    Ingenstans. Det var ju du själv som väckte frågan om "anonymitet" även om du kanske menade något helt annat?

    Citat Ursprungligen postat av Aero-E-Tuna
    Är detta ett forum där vissa har anonymitet?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 696

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Du har ju uppenbarligen raderat min signatur & kan således även radera andras anonymitet, Immunitet

    Du får helt enkelt jobba på det ikväll & sitta med lupp & söka efter andra #offer# som har företagsnamn el länkar utan att göra nån sorts avkall el liknande för någon

    Samt din egen sk image



    Jag menar bägge! anonymitet, Immunitet SRY fick inte med ordet
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  8. #8
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Vad är det här för trams?

    Du har blivit tillsagd att ändra din signatur men vägrar. Enligt uppgift på grund av att du påstår det finns andra signaturer på forumet som inte följer reglerna.
    Resonerar du så i livet i övrigt också? Att det är OK för dig att bryta mot lagar eftersom det finns andra som gör det?

    Istället för att mycket enkelt rätta till vad som felade din signatur så har du istället valt att ge dig ut på en smutskastningskampanj mot en moderator vilket tagit dig rejält mycket närmare en avstängning från forumet.

    Hoppas att du är nöjd med din söndagskväll men vi andra hoppas mer på att du skall ta och växa upp lite.

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 696

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Vad är det här för trams?

    Du har blivit tillsagd att ändra din signatur men vägrar. Enligt uppgift på grund av att du påstår det finns andra signaturer på forumet som inte följer reglerna.
    Resonerar du så i livet i övrigt också? Att det är OK för dig att bryta mot lagar eftersom det finns andra som gör det?

    Istället för att mycket enkelt rätta till vad som felade din signatur så har du istället valt att ge dig ut på en smutskastningskampanj mot en moderator vilket tagit dig rejält mycket närmare en avstängning från forumet.

    Hoppas att du är nöjd med din söndagskväll men vi andra hoppas mer på att du skall ta och växa upp lite.
    Vad är det som gör att andra för nån sorts immunitet då?

    Smutskastningskampanj?

    Du pratar ju i nattmössan rejält nu är du stolt över det på nåt vis?

    & med det uttalandet du nyss gjorde så undrar jag vem som skall växa upp om inte du.

    Jag ställde en fråga ang regler som finns här & att LM svarar & agerar som han gör så får man ju tillbaka det man ger, vad ser du för konstigt i det egentligen?

    Var det så lätt att radera min signatur varför gjordes inte detta för andra isf.

    Dock har det väll inte med saken att göra angående annonser i sign.. Sakfrågan var väll i sjävla fallet att vissa medlemmar tycks inneha en sorts immunitet med företagsnamn i.

    Ta & se över detta med regler osv & ge inte bara enskilda rättepinnar utan reglerna är lika för alla.

    Nu tar jag kvällen

    Gonatt!
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  10. #10
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Vi sitter och inte och kontrollerar över 30k signaturer regelbundet. Dock drar ju vissa till sig mer uppmärksamhet än andra på ett eller annat sätt. Självklart lyder alla användare på forumet under samma regler.
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 696

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo
    Vi sitter och inte och kontrollerar över 30k signaturer regelbundet. Dock drar ju vissa till sig mer uppmärksamhet än andra på ett eller annat sätt. Självklart lyder alla användare på forumet under samma regler.
    Tack för det Mr turbo det var det jag ville höra!

    Jag har även uppmanat moderatorn Lm detta flertalet ggr ikväll ang fler användare som har detta men det tycks han tydligen inte kännas vid vilket är tragiskt för han som moderator då det förstör hans förtroende som moderator djupt.

    Se nu till att detta åtföljs utan undantag då reglerna är skrivna så & MrTurbo även delar den åsikten.

    Gonatt!
    Mvh
    Mike
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Käre Aero-E-Tuna, jag skall försöka vara så tydlig att du äntligen förstår:

    Ingen annan har ännu efter TRE vänliga uppmaningar VÄGRAT ändra sin signatur och då också HOTAT att fortsätta bryta mot ett flertal forumregler med motiveringen att först skall ALLA andra signaturer uppfylla forumreglerna innan de behagar lyda reglerna.

    1. Se till att själv följa reglerna.
    2 Om du skall hänvisa till andra exempel så då åtminstone till att det ÄR sådana signaturer som bryter mot reglerna, inte bara att de tillhör de som du anser konkurrerar med din egen verksamhet.
    Eftersom du nog vid det här laget hunnit läsa igenom de regler jag hänvisat dig till minst tre gånger idag så borde du också kunna komma med en tydlig motivering till de signaturer du anser bryter mot reglerna.

    VAD är egentligen problemet?
    Att DU inte tillåts bryta mot reglerna eller att andra begår regelbrott?


    Edit: Det när jag drar mig till minnes funnits några som intagit samma trotsiga attityd men så har de också förverkat sin rätt att vara kvar på forumet då de också upprepade gånger vägrat följa samma regler som gäller för oss andra.
    Hur det blir i ditt fall kan du i allra högsta grad påverka själv.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 696

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Käre Aero-E-Tuna, jag skall försöka vara så tydlig att du äntligen förstår:

    Ingen annan har ännu efter TRE vänliga uppmaningar VÄGRAT ändra sin signatur och då också HOTAT att fortsätta bryta mot ett flertal forumregler med motiveringen att först skall ALLA andra signaturer uppfylla forumreglerna innan de behagar lyda reglerna.

    1. Se till att själv följa reglerna.
    2 Om du skall hänvisa till andra exempel så då åtminstone till att det ÄR sådana signaturer som bryter mot reglerna, inte bara att de tillhör de som du anser konkurrerar med din egen verksamhet.
    Eftersom du nog vid det här laget hunnit läsa igenom de regler jag hänvisat dig till minst tre gånger idag så borde du också kunna komma med en tydlig motivering till de signaturer du anser bryter mot reglerna.

    VAD är egentligen problemet?
    Att DU inte tillåts bryta mot reglerna eller att andra begår regelbrott?


    Edit: Det när jag drar mig till minnes funnits några som intagit samma trotsiga attityd men så har de också förverkat sin rätt att vara kvar på forumet då de också upprepade gånger vägrat följa samma regler som gäller för oss andra.
    Hur det blir i ditt fall kan du i allra högsta grad påverka själv.
    1. Vad tror du egentligen att du är för nån?

    2. Käre Lm el vem du nu är för nån individ med förståelse för ditt eget handlande då du knappt själv ens följa reglerna el dina sk åtaganden här på Stcs som moderator! & ärligt varför ska du hacka på mej?

    3. Varför ska du inte kunna göra som du redan gjort i min signatur för andra & vad är din mening egentligen & syfte & vad vill du uppnå med ditt agerande?

    4. Jag tycker att jag kan ifrågasätta ditt beteende på alla sätt & andras förehavanden då det klart & tydligt står i forumsregler & regler.

    5. Skall jag som användare vara tvungen att påminna dej om reglerna?

    6. Dessa regler gäller inte bara vissa utan du som moderator ska ha koll på sånt & INTE generaliseras så som du gör, de jag tagit upp är bråkdelen!

    7. Vad är det du egentligen inte fattar såhär efter flera timmar så borde ju nåt ljus dykt upp el?

    8. Herregud människa vad är felet egentligen på dej?

    9. Du är rent ut sagt patetisk enl mitt tycke & en person som går andras ärenden.

    10. Usch & tvi! LM du går sååååå bort!

    11. & inte första el sista gången du "fixar" med användare på forumet.

    12. Har du ingen insikt alls människa på ditt moderatande? som beter dej som en 3 åring.

    13 .Jag är uppriktigt besviken på Stcs då det ska vara öppet för alla & alla regler som finns skrivna vara lika för alla.

    14. Så är inte fallet idag!

    Man blir bara besviken på Stcs idag! då det är rena soppan!

    Vart är de gamla rävarna som hade ett bra levande forum som inte kan jämföras emot idag!

    Johan Sonesson Osv de saknas.
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 480

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    När man läser den här tråden så inser man att signaturen är Aero-E-tunas minsta problem.
    F.d 9-5 Aero -00 och 99 Turbo -78

  15. #15

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Tycker man att en signatur, inlägg bryter mot reglerna så anmäler man den.
    Starta en tråd om att andra minsan har signaturer som bryter mot reglerna hjälper ju föga...

    Moderatorerna kan omöjligen läsa alla inlägg,signaturer.

    Kanske dags att strama åt reglerna ytterligare i forumet så slipper man sandlåde nivån. Eller rentav bara betalande medlemmar i forumet, mindre tjafs och förhopningsvis bättre stämmning.

  16. #16
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Mike: Hur mår du egentligen? Räcker att sitta en kvart på internet för att du ska dyka upp på flertalet forum med samma otrevliga attityd och samma destruktiva beteende, varför ska du alltid käfta om smådetaljer? Har du testat psykvården, känns som du skulle ha nytta av dom.

    Och läs det jag skriver som jag skriver, jag menar det verkligen inte på något negativt sätt, men det är ju bara kolla igenom ditt vackra internetspår för att se att något står inte rätt till nånstans. I sverige har vi en helt OK psykvård (min erfarenhet efter 3 år med dom)

  17. #17
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 309

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Citat Ursprungligen postat av Flåklypa
    När man läser den här tråden så inser man att signaturen är Aero-E-tunas minsta problem.
    Instämmer ...
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  18. #18
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 696

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Regler är regler & skall följas lika för alla utan undantag!

    Vissa tycks tydligt ha smala referensramar vad som är brukligt el ej angående regler & kan inte annat än att upprepa sej som en skiva med hack i, det om något är väldigt bekymrande & oroväckande!?

    Enl ovanstående så instämmer MrTurbo som är moderatoransvarig här på forumet

    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo
    Självklart lyder alla användare på forumet under samma regler.
    Bra då avvaktar jag & ser om andras signaturer el länkar försvinner!?

    M Boberg:

    Smådetaljer kan man väl knappast kalla saker för då regler är regler & skall vara LIKA FÖR ALLA UTAN UNDANTAG!

    Finns inte dessa reglerna el de åtföljs så kan vi ju skita i allt el hur ang regler el lagar som finns för att fylla någon sorts funktion för hur vi vill ha det!

    Vad är det du inte förstår?

    Jag kan knappast rå för dina 3 år på psykvården

    Not my problem!

    I mitt dagliga liv både som ledare & gruppmedlem så är jag väldigt uppskattad för min ärlighet & för att alla ska ha likadana förutsättningar utan undantag vilket är en huvudregel som är väldigt viktig.


    Att uppnå respekt & tillförlit från många personer IRL, istället för på ett forum där alla sitter bakom en skärm med massa snedvridna tankar & uppfattningar om andra användare utan ens ha träffat dem IRL.


    Efter 40 år så har man goda referensramar
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  19. #19
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 496

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Jag har själv blivit tillsagd tidigare att ändra min signatur för att den stred mot reglerna. Min signatur var fyra rader istället för dom tre tillåtna. Vill minnas att jag själv då påpekat att flera andra än bara jag bröt mot dessa regler varpå LM's svar på detta var "Anmäl inläggen så tas det hand om" eller något i den stilen vilket jag tycker är fair and square.

    Att denna tillsägelse som LM gett leder till personangrepp mot honom känns ju meningslöst och minst sagt väldigt barnsligt. Följ reglerna istället och var glad över att någon faktiskt försöker hålla ordning på forumet och försöker se till att så många som möjligt faktiskt följer reglerna som finns.
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 696

    Re: Angående forumsregler & signaturer!

    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Jag har själv blivit tillsagd tidigare att ändra min signatur för att den stred mot reglerna. Min signatur var fyra rader istället för dom tre tillåtna. Vill minnas att jag själv då påpekat att flera andra än bara jag bröt mot dessa regler varpå LM's svar på detta var "Anmäl inläggen så tas det hand om" eller något i den stilen vilket jag tycker är fair and square.

    Att denna tillsägelse som LM gett leder till personangrepp mot honom känns ju meningslöst och minst sagt väldigt barnsligt. Följ reglerna istället och var glad över att någon faktiskt försöker hålla ordning på forumet och försöker se till att så många som möjligt faktiskt följer reglerna som finns.
    Håller med dej Manick!

    Men här så verkar det som Mr LM är på med stora blåslampan så som han gjort med många andra & det syns fort vad hans inställning är.

    Uppmaningen jag hade gett han följde ju reglerna som finns skrivna här.

    Ingenting har hänt sedan igår & vad säger det då att folk skiter i reglerna & men kan ge sej på enskilda individer.

    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Vill minnas att jag själv då påpekat att flera andra än bara jag bröt mot dessa regler varpå LM's svar på detta var "Anmäl inläggen så tas det hand om" eller något i den stilen vilket jag tycker är fair and square.
    Enl ovan så har du oxå haft diskussion med LM & uppenbarligen så finns de fortfarande kvar.

    VARFÖR?
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

Liknande ämnen

  1. REGLER FÖR SIGNATURER !
    Av KK i forum Allmänt
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2015-09-08, 21:29
  2. Angående köp av 95 -02
    Av pihlanker i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 16:41
  3. Angående vår FAQ
    Av GULSAAB i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 15:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •