Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25

Ämne: X10 Mini Pro

  1. #1
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555

    X10 Mini Pro

    Nån som har en sån och vill berätta om sina erfarenheter?

    Till dottern 18år, hon vill inte ha Iphone...

    Kanske blir en Julklapp!
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  2. #2
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 037
    Medlem#
    6220

    Re: X10 Mini Pro

    Hej!

    Ja har klämt och känt på X10 mini pro och tyckte den kändes lite för klumpig på något sätt och att skärmen är så pass liten var ett stort minus.
    Funderade länge på en stor X10 men tyckte den var lite för stor så ja köpte mig en X8 och är hel nöjd dessutom fick ja den för 448:-

    Ja kan rekomendera X8an inte för liten och inte för stor perfekt helt enkelt

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893

    Re: X10 Mini Pro

    Använt i 20min innan jag gav upp, en totalt värdelös telefon.

    För liten för touch, ej anpassat OS, förstörd med SE egna lager på Android.

    Leta på något annat!
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Alvesta
    Inlägg
    264

    Re: X10 Mini Pro

    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    Använt i 20min innan jag gav upp, en totalt värdelös telefon.

    För liten för touch, ej anpassat OS, förstörd med SE egna lager på Android.

    Leta på något annat!

    Min sambo har använt sin i ett par månader nu och hon är nöjd. Touchen har hon dock anmärkt på någon gång att den är seg/slutar svara, men annars inget annat.
    Saab 9-5 SC 2.3t Linearsport -04
    13/04/2009 - Välkommen till världen, Elias

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: X10 Mini Pro

    har en sånn liggandes på posten att hämta ut.

    Dock så tror jag att mycket av det man tycker om telefonen har att göra med hur man brukar den.

    Jag stod och valde mellan X10mini och X8 och av recensioner osv att dömma så är X8an ingen direkt höjdare utan då var X10mini att föredra.

    Surfa gör jag på datorn, telefonen använder jag för att ringa, så den funkar troligen utmärkt för min del.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  6. #6
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186

    Re: X10 Mini Pro

    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    Använt i 20min innan jag gav upp, en totalt värdelös telefon.

    För liten för touch, ej anpassat OS, förstörd med SE egna lager på Android.

    Leta på något annat!
    Nu kan man inte jämföra X10mini pro med en fullstor X10 pro utan mer med en vanlig telefon som har möjlighet att skriva e-post och sms snabbt...
    Man kan även surfa runt på hemsidor vid nödfall, går rätt smidigt med hjälp av touch skärmen
    ///Mackanized
    Tillbaka

  7. #7
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574

    Re: X10 Mini Pro

    18årig dotter = kanon
    Telefonintresserad "teknikbög" = O-kanon

  8. #8
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186

    Re: X10 Mini Pro

    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    18årig dotter = kanon
    Telefonintresserad "teknikbög" = O-kanon
    Exakt!
    ///Mackanized
    Tillbaka

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 665

    Re: X10 Mini Pro

    Jag har en X10 mini (inte Pro) och jag är tokigt nöjd med den. Så jävla skönt med en telefon som är så liten att den bara försvinner i byxfickan. Funkar hur bra som helst, inge seg alls (kör såklart med 2.1). När man sedan använder jobbtelefonen som är en HTC Wildfire så javisst, den har större skärm och så men sedan stoppar man skiten i fickan och sätter sig ner, ja antingen så går jag av eller så går telefonen av då den är för stor.

    Rekommenderar X10 mini med eller utan pro.

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Kållered
    Inlägg
    206
    Medlem#
    7034

    Re: X10 Mini Pro

    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    18årig dotter = kanon
    Telefonintresserad "teknikbög" = O-kanon

    Håller med om detta, köpte sådana lurar till teknikanalfabeterna på jobbet nu senast och de är överlyckliga över att kunna peka på skärmen och kolla youtube...
    9-3 SC 2,0t Vector A60 -07

  11. #11
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555

    Re: X10 Mini Pro

    Tack för era svar hittills.

    För 98kr på hennes abonnemang så kan hon surfa 1GB/mån.

    Ös gärna på med mera.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704

    Re: X10 Mini Pro

    Otroligt plastig känsla i "sliden" om jag får säga det. Glappar både hit och dit. Men, som slit-och-släng lur för en vanlig svensson är den nog rätt skysst.

    Lite halvfumligt menysystem (tänker främst på att lägga till / redigera kontakter mm) men överlag helt OK bara man lär sig knapparna och funktionerna.
    Plus i kanten för att den tar skapliga bilder (med tanke på storleken).

    Gav förslag på en sådan till ena systern.. efter mycket velande valde hon till slut en iPhone 3Gs istället som hon fick billigt nu när 4an är inkörd.

    X8an är också en OK lur, även den _otroligt_ plastig känsla. Men om man inte orkar med det lilla tangentbordet som blir på X10 mini pro'n så funkar touchen här istället dugligt för att skriva.

    Mvh

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Hallsberg
    Inlägg
    543
    Medlem#
    11576

    Re: X10 Mini Pro

    Jag har en X10 mini pro i jobbet sedan nån gång i höstas. Toppenlur till allt utom att ringa med! De dåliga telefonfunktionerna beror dock enbart på Android, inte på telefonen.

    Det är osmidigt att få fram telelistan eller att slå nummer. Man kan ju glömma att göra det medan man kör om man inte har en dödslängtan. Jag har haft många SE smartphones de senaste 10-12 åren. Den här är nog den snabbaste och stabilaste jag har haft, även om stabiliteten fick sig en knäck i och med uppdateringen till Android 2.1. Nån gång ska jag ta mig tid och försöka hitta en app för röstuppringning, då kan nog luren bli riktigt bra tror jag.

    Äldste sonen har en X8 och han är jättenöjd, förutom att den saknar fotolampa.

    Jag kan rekommendera bägge telefonerna, förutsatt att inte telefonsamtal är det primära användningsområdet. (jag vet, det är ju faktiskt TELEFONER men de flesta använder dem ju främst till annat än att ringa med)

    Mvh
    Niklas

    //Niklas
    9-3 SS Aero -05, 9-5 Aero -02, 9000 CSE 2,3t -97 med Maptun steg 1, 900s -91, Porsche Cayenne Turbo -04 samt en 96 V4-73

    Har också haft: 9000 CSE 2,3t -96 med Speedparts steg 1, 900s -90, 95 v4-75, 9000cc -88b, 900 EMS -80, 99 GL injection -76

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm/Karlsborg
    Inlägg
    688
    Medlem#
    6934

    Re: X10 Mini Pro

    Efter att min Iphone 2g gick sönder lattjade jag runt med en k750i innan jag impulshandlade en x10 mini pro. Och jag är 99% nöjd.

    Till folk som brukar fråga om jag är nöjd säger jag oftast... Det positiva är att den är liten och billig och hyffsat bra. Och det negativa är att den är liten, billig och HYFFSAT bra. Dvs... den är lite för liten för att det ska vara smidigt att surfa(jämfört med iphone) men åandra sidan 10000 ggr smidigare att ha i byxfickan. Den är billig, vilket innebär att kvalitetskänslan inte är helt 100 men klart godkänd. Så i och med priset är prestandan inte i topp men vad ska man begära för 2500kr?

    Det jag saknar mest är multitouch!

    Ett tips är att skaffa "Tag 2.1 home" app. Blir som en helt annan telefon. För att summera kan jag säga att jag är nöjd

    Edit* utan tangentbordet känns det som att telefonen hade varit värdelös Iaf om man sitter endel i skype/msn osv

  15. #15

    Re: X10 Mini Pro

    Jag har en vanlig X10 Mini och tycker att storleken fungerar bra, upplever inte alls att den lilla storleken gör telefonen värdelös som Androidmobil. Det är förbaskat skönt att slippa hala upp en tegelsten ur fickan och ändå ha en massa godis i luren. Touchen fungerar bra, gränssnittet är ju lite begränsat med en widget / startsida, men det går att komma runt med olika program. Sen är ju X10 Mini och Pro rätt billiga för vad man får. Plus även för blixten som dubblar som ficklampa.

    Så;

    18årig dotter = kanon
    Telefonintresserad "teknikbög" = kanon

    Det är mina $.02.
    9-3 Aero Coupé (2001)

  16. #16
    Grundladd Trekmeisters avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    334
    Medlem#
    7502

    Re: X10 Mini Pro

    Nu har jag bara en vanlig mini utan skjutbart tangentbord, men jag lär garanterat klassas som teknik-nörd - tror inte det är många här som klår mig.

    Jag hade iaf tidigare en SE P10i och jag retade mig på att den var för stor. Hade länge varit sugen på en Android-lur men alla har varit så förbaskat stora. Så när X10 mini dök upp impulsköpte jag den direkt efter att ha fått klämma på en.

    Det är en kompromiss, skärmen är liten och ibland är det svårt att träffa rätt när man pekar. Men själv tycker jag absolut att det är värt den kompromissen för att få en liten telefon som är smidig i fickan. När jag känt på mini pro upplever jag den som betydligt klumpigare än den vanliga minin trots att det inte skiljer mer än någon mm.

    Beroende på vad man gör kan visst avsaknaden av tangentbord vara lite jobbigt. Själv använder jag mest telefonen för att skicka meddelanden så det blir aldrig långa texter a'la bloggande och sånt. Till korta meddelanden tycker jag att den medföljande T9-inmatningen fungerar utmärkt, men längre texter hade inte varit så kul att skriva med det, mest på grund av att tangentbordet tar upp större delen av skärmen.

    Jag, trots att jag är en riktig tekniknörd, är faktiskt väldigt nöjd! Även om jag är sugen på en Nexus S också att ha brevid.

    Slutligen för att vara lite on topic så tror jag att en pro skulle fungera utmärkt till en bloggande, facebookande och twittrande och alla andra sånna dumheter som kidsen håller på med idag.

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    641

    Re: X10 Mini Pro

    Köpte en mini pro till frugan och jag måste säga att jag upplever inte slide out tangentbordet som glapigt. Däremot har jag problem med den lilla skärmen.
    Quality Engineer - Paintshop & Packaging
    Key account member for Aston Martin, Honda, Volvo Cars, Saab

  18. #18
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    X10 Mini Pro

    Min 21-åriga dotter o flera av hennes tjejkompisar ääälskar sina x10-mini's.

    Räcker det som input??
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  19. #19
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555

    Re: X10 Mini Pro

    Tack för era "in-puts".

    Åker ev iväg imorgon och handlar en.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  20. #20
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555

    Re: X10 Mini Pro

    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Tack för era "in-puts".

    Åker ev iväg imorgon och handlar en.
    Inhandlat, X10 Mini Pro.

    Hon försvann in på sitt rum direkt nu när vi kom hem.
    Det är en för tidig julklapp av oss föräldrar som bara vill glädja henne efter denna oerhört trista period i livet.
    http://vadarfel.blogg.se/
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

Liknande ämnen

  1. Fråga om HTC HD mini / Windows Mobile
    Av Brandten i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-22, 14:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •