Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Saab 9-5 Aero Sportkombi 2003

  1. #1
    Guest

    Saab 9-5 Aero Sportkombi 2003

    Ska snart göra 11 000 mila servicen på min bil och bara undrar om det finns ngt billigare ställe som ngn kan rekomendera än just Saab. De vill ha ca 8000:-.......örk!
    Föressten det där som man läst lite om vevhusventilationen på vissa saab aero. Hur vet man om den är uppdaterad eller om det behövs? Har haft min i ca 3 månader och den har väl rullat en 700mil. Har behövt fylla på ca 0.5l olja nu. Är det normal förbrukning?
    Tack på förhand.
    MVH Daniel

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555

    Re: Saab 9-5 Aero Sportkombi 2003

    Du har inte ens funderat på att skriva i profilen vart du bor så nån kan ge ett råd vart du kan lämna in bilen?
    Som du förstår så kan vi mycket på detta forum, men inte ALLT (tex vart folk bor)



    btw, Välkommen till forumet.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Guest

    Re: Saab 9-5 Aero Sportkombi 2003

    Hehe oj glömde
    Bor i Ängelholm i skåneland. Tackar för välkomnandet
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Du har inte ens funderat på att skriva i profilen vart du bor så nån kan ge ett råd vart du kan lämna in bilen?
    Som du förstår så kan vi mycket på detta forum, men inte ALLT (tex vart folk bor)



    btw, Välkommen till forumet.

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Upplands Väsby/Wall Entuna
    Inlägg
    3 076

    Re: Saab 9-5 Aero Sportkombi 2003

    Citat Ursprungligen postat av flipdamix
    Ska snart göra 11 000 mila servicen på min bil och bara undrar om det finns ngt billigare ställe som ngn kan rekomendera än just Saab. De vill ha ca 8000:-.......örk!
    Föressten det där som man läst lite om vevhusventilationen på vissa saab aero. Hur vet man om den är uppdaterad eller om det behövs? Har haft min i ca 3 månader och den har väl rullat en 700mil. Har behövt fylla på ca 0.5l olja nu. Är det normal förbrukning?
    Tack på förhand.
    MVH Daniel
    Nere i dina trakter kan ja inte nåt om var man kan lämna in.
    Iofs denna service är rätt tung. Multirem och löprullar byts samt de svindyra PFR-tändstiften och nåt mer jag inte kommer ihåg, utöver de vanliga serviceåtgärderna. Broms och kylvätska ska bytas också kom jag på.
    Försök förhandla till dig senaste vevhusventilationen om din bil ej är uppgraderad med denna. Du kanske får betala delarna a 400:- men då ska montering ingå då de gör storservicen.
    Jag tror inte du vill avstå denna service. Är dyr men värd pengarna på en Aero iaf.
    9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.

  5. #5

    Re: Saab 9-5 Aero Sportkombi 2003

    Bil & Traktor i Hörby eller ännu närmre finns Dennis på Bil och Motor, Verkstadsgatan 11, Hbg.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    132

    Re: Saab 9-5 Aero Sportkombi 2003

    Citat Ursprungligen postat av turbosug
    Citat Ursprungligen postat av flipdamix
    Ska snart göra 11 000 mila servicen på min bil och bara undrar om det finns ngt billigare ställe som ngn kan rekomendera än just Saab. De vill ha ca 8000:-.......örk!
    Föressten det där som man läst lite om vevhusventilationen på vissa saab aero. Hur vet man om den är uppdaterad eller om det behövs? Har haft min i ca 3 månader och den har väl rullat en 700mil. Har behövt fylla på ca 0.5l olja nu. Är det normal förbrukning?
    Tack på förhand.
    MVH Daniel
    Nere i dina trakter kan ja inte nåt om var man kan lämna in.
    Iofs denna service är rätt tung. Multirem och löprullar byts samt de svindyra PFR-tändstiften och nåt mer jag inte kommer ihåg, utöver de vanliga serviceåtgärderna. Broms och kylvätska ska bytas också kom jag på.
    Försök förhandla till dig senaste vevhusventilationen om din bil ej är uppgraderad med denna. Du kanske får betala delarna a 400:- men då ska montering ingå då de gör storservicen.
    Jag tror inte du vill avstå denna service. Är dyr men värd pengarna på en Aero iaf.
    kylvätska byter man ju inte. Kolla serviceprog
    http://www.maptun.se/serviceGuideTable. ... alleId=131
    9-5 Aero SC -04 ,9-3 SS Aero -04 Såld , 9-5 Aero -04 Såld, 9-5 Aero -02 Såld, 900 Ng T Talladega (Viggen) Såld
    http://www.garaget.org/Nordie

Liknande ämnen

  1. Extraljus på taket på SAAB 9-5 Aero sportkombi -05
    Av Warulfven i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 22:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •