Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Regskyltarna stulna, vad händer nu?

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 529

    Regskyltarna stulna, vad händer nu?

    God eftermiddag!

    Igår nångång mellan 19,03 och 20,40 var nån och plockade regskyltarna från min bil. Tjuvarna har skruvat loss dom från bilen, och sen skruvat tillbaka skruvarna i hålen igen. Omtänksamt.

    Bak så har dom tagit loss skylten från hållaren, sen skruvat loss hållaren och till sist skruvat in skruvarna så långt det går.

    Skyltarna stals i Älvsjö, Stockholm.

    Händelsen är givetvis polisanmäld, och jag har fått tillfälliga skyltar. Frågan är vad som händer nu? Är det nåt jag bör tänka på eller göra? Parkeringsböter och trängselskatt räknar jag med, och nån tjuvtankning.
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Regskyltarna stulna, vad händer nu?

    Det viktigaste är en polisanmälan snabbt. En kompis till mig blev en gång av med sina skyltar. Han polisanmälde inte, skyltarna användes vid ett rån och kompisen blev efterfrågad av polisen.
    Fredrik J

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 529

    Re: Regskyltarna stulna, vad händer nu?

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Det viktigaste är en polisanmälan snabbt. En kompis till mig blev en gång av med sina skyltar. Han polisanmälde inte, skyltarna användes vid ett rån och kompisen blev efterfrågad av polisen.
    Jag polisanmälde direkt.

    Det blev dock en kort historia; skyltarna är redan hittade! Dom ligger på polisstationen i Flemingsberg.
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  4. #4
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 058

    Re: Regskyltarna stulna, vad händer nu?

    Jösses vad du och din bil är utsatta för skit :S tur att skyltarna är hittade, hade du sån tur att då fick tillbaka STCS hållaren också?
    Men nu är ju frågan: tar du dig i kragen och beställer ny skyltar så du slipper saktte ugglan bak och den extremt skrynkliga skylten fram? (och jag slår på dig om du sätter framskylten på samma ställe igen )

    //Konrad.
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 529

    Re: Regskyltarna stulna, vad händer nu?

    Fick inte tillbaka sklylthållaren.
    Ska dock fara och köpa en ny hållare idag, kanske två. Är det nån som har nåt förslag på hur man fäster skylten på ett smart sätt så att den blir svårare att sno? Funderar på att limma fast plåten fram, men hur gör jag där bak?

    Tillsvidare så kommer dom att få sitta som dom satt innan nån tog loss dom.
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002

    Re: Regskyltarna stulna, vad händer nu?

    Åk till låsfirma och köp härdade "envägsskruv" som man brukar använda på låsbeslag.
    Fredrik J

  7. #7
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    7567

    Re: Regskyltarna stulna, vad händer nu?

    Vad som händer när du får regskyltarna stulna är att IC:n kyler bättre
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  8. #8
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 058

    Re: Regskyltarna stulna, vad händer nu?

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Vad som händer när du får regskyltarna stulna är att IC:n kyler bättre

    som sagt, ja slår på dig om du sätter tillbaka plåten fram på samma ställe
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  9. #9
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 058

    Re: Regskyltarna stulna, vad händer nu?

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Åk till låsfirma och köp härdade "envägsskruv" som man brukar använda på låsbeslag.
    finns ju dock vissa nackdelar med den metoden, tex. om man vill få loss plåten.
    Sen så är det ju så att om tjuven VILL så är det iaf inget problem att få loss skylten, sitter den i skylthållare, ja då sliter "den" (Tjuvar förtjänar inte att kallas annat än den/det ) hel enkelt sönder hållaren, och är det skruvat genom plåten så är det iaf inget problem att bryta loss den, då aluminiumplåtar är ganska mjuka.
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 529

    Re: Regskyltarna stulna, vad händer nu?

    Citat Ursprungligen postat av -Konrad-
    finns ju dock vissa nackdelar med den metoden, tex. om man vill få loss plåten.
    Sen så är det ju så att om tjuven VILL så är det iaf inget problem att få loss skylten, sitter den i skylthållare, ja då sliter "den" (Tjuvar förtjänar inte att kallas annat än den/det ) hel enkelt sönder hållaren, och är det skruvat genom plåten så är det iaf inget problem att bryta loss den, då aluminiumplåtar är ganska mjuka.
    Det var så dom hade gjort på front-plåten. Delar av den satt kvar när jag kollade närmre, så jag måste ändå beställa en ny plåt till fronten...så du kan sova gott om nätterna! Just nu har jag en gul i framrutan, ska dock skruva fast den ikväll (på det där fina stället) då jag ska ut och köra i helgen.
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  11. #11
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 614

    Re: Regskyltarna stulna, vad händer nu?

    Va sjutton är det med den trakten och stulna plåtar, fick mina stulna i början på 2002 på min dåvarande 9000, de snodde mina och bytte ut mot andra plåtar. Råkade se dagen efter att det inte var rätt regnr, blev förvånad, var ledig den dagen och åkte direkt till polisstationen i Flempan och anmälde plåtarna. Samt lämnade in de som pundarConny hade satt på min kärra. Tack och lov hade de varit väldigt försiktiga och varsamma. Den trevlige konstapeln som tog min anmälan hade aldrig någonsin hört talas om att någon hade bytt plåtar men det löste sig som sagt.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296

    Re: Regskyltarna stulna, vad händer nu?

    Citat Ursprungligen postat av 9000CSE
    Va sjutton är det med den trakten och stulna plåtar, fick mina stulna i början på 2002 på min dåvarande 9000, de snodde mina och bytte ut mot andra plåtar. Råkade se dagen efter att det inte var rätt regnr, blev förvånad, var ledig den dagen och åkte direkt till polisstationen i Flempan och anmälde plåtarna. Samt lämnade in de som pundarConny hade satt på min kärra. Tack och lov hade de varit väldigt försiktiga och varsamma. Den trevlige konstapeln som tog min anmälan hade aldrig någonsin hört talas om att någon hade bytt plåtar men det löste sig som sagt.
    Verkar som du bara blivit utsatt för ett roligt bus

    (det skulle säkert vara ganska kul att se dig försöka föklara regnumret för SBP )
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    616

    Re: Regskyltarna stulna, vad händer nu?

    Citat Ursprungligen postat av ErikR
    Fick inte tillbaka sklylthållaren.
    Ska dock fara och köpa en ny hållare idag, kanske två. Är det nån som har nåt förslag på hur man fäster skylten på ett smart sätt så att den blir svårare att sno? Funderar på att limma fast plåten fram, men hur gör jag där bak?

    Tillsvidare så kommer dom att få sitta som dom satt innan nån tog loss dom.
    Jag använder alltid nitar genom borrade hål. Då måste tjuven använda borrmaskin för att få bort dem.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

Liknande ämnen

  1. Stulna nummerplåtar
    Av fredrikl74 i forum Allmänt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-10-19, 16:30
  2. Stulna nya saabar!?
    Av Per i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 23:00
  3. Stulna nya SAABar
    Av Boj i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 11:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •