Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Chassisats från chassIt till NG9-3, bra dåligt?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    117

    Chassisats från chassIt till NG9-3, bra dåligt?

    Tjena jag är trött på massa missljud från både fram och bak på bilen så jag beställde en chassisats från ChassIt med gulla dämpare för 4950:- är det någon som vet om det är bra grejer eller? Kör inte på bana precis.. Vill bara ha bra saker som håller och inte massa missljud och skit.

    Sen undrar jag hur lång tid det bör ta för en stor verkstad att montera allt fram och bak? Vet en verkstad som tar bra timpris men jag vill veta innan vad det bör ta för en bra verkstad att göra det för att inte bli blåst.
    Tacksam för svar !! Bilen den som står i signatur.
    Vänliga hälsningar Eric
    9-3 SS Vector

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    956

    Re: Chassisats från chassIt till NG9-3, bra dåligt?

    Att du skulle slippa missljud bara för att du byter fjäder och dämpare är jag högst tveksam till.
    Grejorna funkar säkert okej men du kommer troligen få sämre stabilitet och ett lite mer lynnigt chassie specielt på sämre vägar och över gupp.
    På en slät bana får du säkert lite bättre hållning iomed att den blir lägre.

    Eventuella misljud kommer från bussningarna om det är ljud i chassiet.
    En halvdag brukar en verkstad behöva för att byta detta.

    Jag personligen hade inte köpt denna sattsen men jag prioriterar körbarhet, högfartsstabilitet och bra grepp i sidled. Många sånna här sattser är sämre än orginalfjädringen specielt om vägen är lite guppig.
    Sen ä ja lite yrkesskadad oxå eftersom ja jobbar med chassieutveckling så du kanske kan komma att bli nöjd ändå.
    H&R , Sachs och Bilsteins grejor är väll dom som generelt brukar funka rättså bra bland eftermarknads produkter. Koni är sämre men ändå okej.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    117

    Re: Chassisats från chassIt till NG9-3, bra dåligt?

    HP tack för ditt svar det var givande. Bussningarna har jag hört och läst en del om men det en som en dimma för mig som är amatör.. Hur många olika bussningar finns det fram och bak? Jag m-testade bilen hos motormännen i somras och killen som gjorde det sa att det är glapp i bakre bussningarna därför uppkommer missljudet från bakre. Kanske ska börja med att byta bussningar och kanske tjänar en slant på att bara göra det? Vet du vilka jag ska köpa?
    MVH Eric
    9-3 SS Vector

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    136

    Re: Chassisats från chassIt till NG9-3, bra dåligt?

    Hallå,

    bussningar, leder och stag hittar du här:

    http://www.speedparts.se/kat/parts/imag ... akvagn.jpg
    Peter
    9-3 ss 2,0t vector

Liknande ämnen

  1. Chassisats från GE-Motorsport
    Av Gustaf i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 02:35
  2. Sportbromssats från chassit.se någon som har??
    Av bosabengt i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 14:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •