Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 29

Ämne: Tack för mig.

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Tack för mig.

    Kommer inte att förnya mitt medlemsskap. Så jag tackar för mig efter 7 år ni får ha det så trevligt. Själv tycker jag Stcs tappat stinget.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Alvesta
    Inlägg
    264

    Re: Tack för mig.

    okej hej
    Saab 9-5 SC 2.3t Linearsport -04
    13/04/2009 - Välkommen till världen, Elias

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    694
    Medlem#
    8122

    Re: Tack för mig.

    Va tråkigt, tröttnat på Saab eller klubben i stort?

    Mvh
    Magnus
    Trött och seg men ändå älskad Saab 9000 CC -92--Såld
    Röd 9-3 Aero -02
    Silver 9-5 Aero -09

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Tack för mig.

    Klubben och dess styre. Saab är fortfarande en förträfflig bil.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Tack för mig.

    Annars kan man ju göra som jag gör och många andra, är medlem enbart för div rabatter, det räcker ju med ett en skitgrej pajar på bilen för att du ska tjäna in medlemsavgiften genom ett rabatt köp hos Speedparts tex.

    Kan nog med tycka det känns lite rörigt i klubben på sistone, men det är väl som det brukar vara med det mesta som är frivilligt, folk vill helt enkelt inte ställa upp på sin fritid med saker och ting gratis, och ju färre eldsjälar det finns ju sämre funkar ju tex en klubb.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Tack för mig.

    Surt att du tycker så, men håller med om det pumba säger.
    Saablös dåre

  7. #7
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: Tack för mig.

    Betyder detta att du även lämnar forumet?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Tack för mig.

    Stannar nog kvar ett tag om jag inte blir avstängd. Beträffande rabatter så klarar jag mig utan stcs rabatter då jag lyckats arbeta in egna från diverse ställen.
    Ska väll lyckas reta nån moderator till.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  9. #9
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129

    Re: Tack för mig.

    Skall väl vara om du jobbar hårt på det

    Det är ju inte så att du är den enda här på forumet som inte är betalande medlem eller så. Det finns ju faktiskt flera moderatorer som inte är det. Det provoceras vi inte av

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Tack för mig.

    Ta inte åt dig . Den jag syftar på har både snökaos och tomtar på------.
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Tack för mig.

    Jag tar inte heller åt mig men sett ur min horisont är det främst fråga om att inte vilja acceptera gällande regler och att då försöka ta ut detta på någon som är utsedd att tillse att reglerna följs.

    Jag tycker du måste acceptera att såväl i samhället i övrigt som i en klubb eller på ett forum får du inte alltid göra exakt som du själv vill.

    Det känns för mig som ett synnerligen bakvänt resonemang att lämna klubben STCS för att man hamnat i luven på en enskild forummoderator när denne agerar enligt forumreglerna men att samtidigt stanna kvar på forumet där konflikten uppstått.
    Vad uppnår man egentligen med detta?

    Stanna därför gärna kvar i såväl klubb som på forumet medan du följer gällande regler men att du självklart gärna får verka för att förändra dessa om så önskas.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: Tack för mig.

    Citat Ursprungligen postat av LM
    för att man hamnat i luven på en enskild forummoderator när denne agerar enligt forumreglerna men att samtidigt stanna kvar på forumet där konflikten uppstått.
    Vad uppnår man egentligen med detta?
    Det antyds i poster ovanför att droppen var "modererandet" i snökaos-tråden där diskussioner om hur folk kör bil i snökaos och hur förmågan att göra så varierar mellan landskapen tolkades som "off-topic" och inte höll sig till "ursprungsfrågan", vad den nu var.
    Att man vill rensa bladder från trådar där TS önskar svar på en specifik fråga tycker jag är eftersträvansbart men att prata om off-topic i off-topicforumet...

    Jag är inte heller medlem i klubben btw.
    Fredrik J

  13. #13
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Tack för mig.

    Fredrik J>>Vi ser inte horisonten från samma utsiktspunkt. Jag känner att jag i det här fallet har en betydligt större överblick.

    Även om det är fråga om ett modererande i en enskild tråd som varit "droppen..."begriper jag ändå inte på vilket sätt ett eventuellt utträde ur klubben STCS men samtidigt ett kvarstående på forumet uppnår nånting alls?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  14. #14
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 422
    Medlem#
    3020

    Re: Tack för mig.

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Fredrik J>>Vi ser inte horisonten från samma utsiktspunkt. Jag känner att jag i det här fallet har en betydligt större överblick.

    Även om det är fråga om ett modererande i en enskild tråd som varit "droppen..."begriper jag ändå inte på vilket sätt ett eventuellt utträde ur klubben STCS men samtidigt ett kvarstående på forumet uppnår nånting alls?

    Hörru LM. ¨Då är det inte mycket du inte förstår, vem skall betala för forum och så, när ingen är medlem i STCS pga deras sätt att agera i slutändan.

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  15. #15
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Tack för mig.

    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Fredrik J>>Vi ser inte horisonten från samma utsiktspunkt. Jag känner att jag i det här fallet har en betydligt större överblick.

    Även om det är fråga om ett modererande i en enskild tråd som varit "droppen..."begriper jag ändå inte på vilket sätt ett eventuellt utträde ur klubben STCS men samtidigt ett kvarstående på forumet uppnår nånting alls?

    Hörru LM. ¨Då är det inte mycket du inte förstår, vem skall betala för forum och så, när ingen är medlem i STCS pga deras sätt att agera i slutändan.

    //MH
    Cabmange>>Menar du på allvar att du tror att det är lättare att påverka forumets utveckling genom att lämna klubben STCS och därmed då avsäga sig allt inflytande eller att vara kvar som betalande medlem och förändra verksamheten inifrån?

    Läs gärna igen vad jag skrev ovan:

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Stanna därför gärna kvar i såväl klubb som på forumet medan du följer gällande regler men att du självklart gärna får verka för att förändra dessa om så önskas.
    Vad gäller forumets förmåga att locka nya medlemmar till klubben STCS behöver jag definitivt inget ytterligare stöd men det innebär inte att man bara för att man är betalande medlem kan ta sig friheten att bryta mot forumreglerna och hota med att hoppa av om man inte tillåts bete sig hur man vill.

    Samma regler för uppförande på forumet gäller oavsett om man betalar medlemsavgift till STCS eller ej. ( Till skillnad från andra ställen, tex elitserien i ishockey, kan man här inte med pengar köpa sig fri från straff om man väljer att begå regelbrott. )
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: Tack för mig.

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Fredrik J>>Vi ser inte horisonten från samma utsiktspunkt. Jag känner att jag i det här fallet har en betydligt större överblick.
    Kanske är du så högt upp att du har lite svårt att se vad som händer på marken framför fötterna...

    Klubben hit och klubben dit. Tror ni att forumet blir bättre av att bara släppa in klubbmedlemar är det väl bara att låsa ute alla andra.
    Klubbmedlemarna borde fundera på hur man ska locka fler icke-medlemar att hänga och posta i forumet. Det är nämligen nyckeln till att få ett välbesökt forum (om det nu är vad man eftersträvar).

    De flesta som bara lämnar ett forum för att inte komma tillbaka skriver vanligtvis ingen post för att berätta det. Klumpigt modererande innebär inte alltid möjligheter till en diskussion efteråt.
    Fredrik J

  17. #17
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Tack för mig.

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Kanske är du så högt upp att du har lite svårt att se vad som händer på marken framför fötterna...
    Om vi säger så här, naturligtvis rent hypotetiskt och har därför nödvändigtvis inget alls att göra med det aktuella fallet : Om en forumdeltagare gång efter annan, år efter år, hotar att lämna forumet så snart han eller hans kompisar inte tillåts bryta mot reglerna efter eget tycke bidrar det i allra högsta grad att kunna göra kartan betydligt mer detaljerad även om den synas mer ingående.

    Det finns ju en alldeles egen forumavdelning kallad "Forum-/Hemsiderelaterat/Ris & Ros" där man kan posta "Nyheter, frågor, förslag, problem, konstruktiv kritik, feedback etc gällande forumet och hemsidan. ALLT som har med forumet och hemsidan att göra helt enkelt.".
    PM är också ett sätt att ha dialog med moderatorerna och gäller det att komma i kontakt med klubben STCS styrelse har ledamöterna där föredragit att välja att kontaktas via mail : http://www.saabturboclub.com/index.p...d=13&Itemid=21

    För mig är detta ett mycket bättre och ärligare sätt att kommunicera än ett kryptiskt "Tack för mig" vilket dessutom riskerar att inte läsas av någon enda styrelseledamot.

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Klubben hit och klubben dit. Tror ni att forumet blir bättre av att bara släppa in klubbmedlemar är det väl bara att låsa ute alla andra.
    Klubbmedlemarna borde fundera på hur man ska locka fler icke-medlemar att hänga och posta i forumet. Det är nämligen nyckeln till att få ett välbesökt forum (om det nu är vad man eftersträvar).
    Inte tror du väl att du argumenterar MOT mig nu?
    Jag delar den uppfattningen till fullo.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  18. #18
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: Tack för mig.

    Citat Ursprungligen postat av LM
    PM är också ett sätt att ha dialog med moderatorerna och gäller det att komma i kontakt med klubben STCS styrelse har ledamöterna där föredragit att välja att kontaktas via mail.
    Det är ju inget nytt att svarande i någon form av maktställning inte föredrar öppna brev utan hellre vill ta det på tu man hand. Argumenten till det brukar ju variera men än har inte jag hört något bra.
    Fredrik J

  19. #19
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Tack för mig.

    Är det inte bara enklare att erkänna att tråden angående snökaos blev heltokig och sen gå vidare?

    Istället så börjar man försvara och tramsa runt en massa skit, det är ju 10 gånger lättare att be om ursäkt för att det blev fel och sen slippa massa diskutioner som uppstår man när man ska "försvara" sig och andra..
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  20. #20
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Tack för mig.

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Citat Ursprungligen postat av LM
    PM är också ett sätt att ha dialog med moderatorerna och gäller det att komma i kontakt med klubben STCS styrelse har ledamöterna där föredragit att välja att kontaktas via mail.
    Det är ju inget nytt att svarande i någon form av maktställning inte föredrar öppna brev utan hellre vill ta det på tu man hand. Argumenten till det brukar ju variera men än har inte jag hört något bra.
    Nu verkar du medvetet vilja bortse från det rödmarkerade i citatet ovan vilket betyder, "tillika", "även", "dessutom" etc.
    Du missade väl knappast
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Det finns ju en alldeles egen forumavdelning kallad "Forum-/Hemsiderelaterat/Ris & Ros" där man kan posta "Nyheter, frågor, förslag, problem, konstruktiv kritik, feedback etc gällande forumet och hemsidan. ALLT som har med forumet och hemsidan att göra helt enkelt.".
    vilket PM och mail kan ses som ett alternativ och komplement till?

    En nackdel med dialog via PM som jag själv ibland blivit utsatt för är dock att någon väljer att ha dialog samtidigt i PM och publikt och då också i den öppna tråden för fram rena lögner om vad som sagts i PM vilket i alla fall jag själv anser mig vara förhindrad att bemöta eller i alla fall beslå med lögn då jag mycket motvilligt skulle publicera något som skrivits till eller av mig i ett PM i bemärkelsen "Private Message"/"Privat Meddelande".
    Är det privat så är det såvida inte såväl avsändare OCH mottagare kan komma överens om att offentliggöra det.

    Det anser i alla fall jag vara ett gott argument till att bestämma sig hur och på vilket sätt en dialog skall föras och att om man inleder den via PM kanske då får avhålla sig att senare föra den parallellt även publikt. Om du inte tycker det är ett bra argument får jag acceptera detta.

    Om det mot förmodan fortfarande skulle vara otydligt för någon så är det rekommenderat att vid oklarheter med någon enskild moderators agerande i enskilda fall vilket inte kan lösas genom dialog direkt med denna då som nästa åtgärd ta kontakt med moderatorsansvarige MrTurbo som är den som gentemot styrelsen svarar mot moderatorsgruppens samlade agerande.

    Gäller det principdiskussioner upprepar jag för tydlighetens skull att det finns en hel forumavdelning för diskussioner i detta ämne: Forum-/Hemsiderelaterat/Ris & Ros
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Tack för mig!
    Av Canada2000 i forum Off Topic
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 00:27
  2. Tack
    Av rbA i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 09:41
  3. Tack
    Av khmn@comhem.se i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-08-26, 21:31
  4. tack
    Av SaabAri i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-05-28, 19:00
  5. Tack för mig..
    Av 93ssaero i forum Allmänt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-02-09, 22:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •