Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Prestige 300 ger halvdant ljud

  1. #1

    Prestige 300 ger halvdant ljud

    Jag har Prestige 300-systemet i min 9-3a (2006).
    Jag tycker nog inte att ljudet motsvarar mina förväntningar. Ljudet är helt okej, men inte mer. Basen (har en sub i reservhjulsbaljan) verkar inte riktigt jobba så mycket, trots att jag har skruvat upp basen en del i equalisern. Resultatet är att det skorrar och slår lite i framsystemet, främst dörrarna.

    Är det någon mer som har reflekterat över det här? Jag läste på SAAB Central att någon hade bytt baselement till något kraftigare, utan någon extra förstärkare. Har någon bytt basen, eller några andra högtalare? 300 watt är ju inte så jättemycket, men visst borde vara det tillräckligt att få ett bättre ljud?
    SAAB 9-3 SC 2.8T (Automat)
    Prestige 300

  2. #2

    Re: Prestige 300 ger halvdant ljud

    Hej

    Tyvärr är det så att Prestige 300 ger ett halvdant ljud enligt många här inne.

    Hade det i min 06a och nu i min 08 Bose och kan trösta dig med att det är ännu sämre ljud.

    Jag isolerade dörrarna och fick ett bättre tryck samt att vägbullret blev mindre samt att jag kopplade in en liten aktiv baslåda.

    Det är det jag kan råda dig med att göra. Nästa steg blir nog att byta element fram vid instrumentbrädan och då ev ett starkare steg oxå.


    Men blev nöjd när jag isolerat dörrarna och kompleterat med basen.


    Lycka till!

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    42

    Re: Prestige 300 ger halvdant ljud

    Citat Ursprungligen postat av exile82
    Jag har Prestige 300-systemet i min 9-3a (2006).
    Jag tycker nog inte att ljudet motsvarar mina förväntningar. Ljudet är helt okej, men inte mer. Basen (har en sub i reservhjulsbaljan) verkar inte riktigt jobba så mycket, trots att jag har skruvat upp basen en del i equalisern. Resultatet är att det skorrar och slår lite i framsystemet, främst dörrarna.

    Är det någon mer som har reflekterat över det här? Jag läste på SAAB Central att någon hade bytt baselement till något kraftigare, utan någon extra förstärkare. Har någon bytt basen, eller några andra högtalare? 300 watt är ju inte så jättemycket, men visst borde vara det tillräckligt att få ett bättre ljud?
    Min svärfar har prestige 300 i sin 9-5 07:a låter inte särskilt bra.
    Jag har as2 i min 9-5:a, bytte hötalarna i brädan och dämpade alla dörrar
    låter mycket bättre.

  4. #4

    Re: Prestige 300 ger halvdant ljud

    Aj då, då blir det till att riva dörrsidor!
    SAAB 9-3 SC 2.8T (Automat)
    Prestige 300

Liknande ämnen

  1. Bättre ljud med Prestige 300 i 9-3SS -05
    Av Cod i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 13:39
  2. Uppgradera ljud i en 9-3 SC 2007 - Prestige 300W - Tips?
    Av Televinken i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 00:15
  3. Dåligt ljud i 9-3 SC med prestige 300?
    Av Thomas L i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 12:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •