Det är som så att tanken är att jag ska porta slavcylindern innan jag slänger i lådan igen. Har nämligen skaffat sachs 600Nm-koppling, och fick tipset att en portning av slaven var att rekommendera.
Hur mycket ska den portas tycker ni?
Det är som så att tanken är att jag ska porta slavcylindern innan jag slänger i lådan igen. Har nämligen skaffat sachs 600Nm-koppling, och fick tipset att en portning av slaven var att rekommendera.
Hur mycket ska den portas tycker ni?
Den RÖDa blev GRÖN sen SVART sen SILVER och till sist SVART.. Kör numer polkaRÖD R1!
Ingen som vet??
Den RÖDa blev GRÖN sen SVART sen SILVER och till sist SVART.. Kör numer polkaRÖD R1!
Vad ger det för positiv effekt att porta den?
/Marcus
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
Bättre vätskeflöde som ger bättre responsUrsprungligen postat av Weggen
Man borrar upp med ett 2,5mm-borr...
Kan vara en idé att fundera på schimsning av tryckplattan också - läs mer här: http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... ta+slav%2A
>>Weggen
Anledningen att att man portar slavcylindern är att den skall kunna röra sig snabbare vid växling.
Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.
Porta inte.....
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Ahh... vad härligt med uttömmande svar!
Varför skall man inte porta slaven då? Måste iofs erkänna att jag mest gjorde det efter rekommendationer här på forumet, men det var ändå inte mer än vad min hade original...
Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.
RZ --> Varför ska jag inte porta?
Den RÖDa blev GRÖN sen SVART sen SILVER och till sist SVART.. Kör numer polkaRÖD R1!
Jag har inte heller portat min och den funkar perfekt ändå.
Portning av slaven är en rekommendation från ABR, generalagenten för Sachs.
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Funkar perfekt som i "Jag får i alla växlar inkl backen utan skarp" eller "Jag kan växla snabbt som huggorm"?Ursprungligen postat av Adam/1849
Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.
[quote=Mats 2720]Funkar perfekt som i "Jag får i alla växlar inkl backen utan skarp" eller "Jag kan växla snabbt som huggorm"?[/quote:1fsokci7]Ursprungligen postat av "Adam/1849":1fsokci7
Båda 2.
Men visst. Möjligt att den inte kopplar ur ordentligt i början om man inte schimsar tryckplattan. Det gjorde inte min heller innan lamellen slitits ner en aning, men det har väl knappast något med portningen av slavcylindern att göra.
Stämmer - portning påverkar inte hur mycket man rör slavcylindern utan bara hur snabbt den kan röra sig när man frikopplar.
Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.
Tror jag ska porta den 2,5 mm. Kommer antagligen inte att skimsa tryckplattan, får bara låta bli att tjejen kör bilen så ofta..
Den RÖDa blev GRÖN sen SVART sen SILVER och till sist SVART.. Kör numer polkaRÖD R1!
Dom är lika enkla för fruntimmerna att köra ändå.Ursprungligen postat av westinrobert
Men som sagt, det där om portning råder det delade meningar om.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Kommer inte ihåg om jag portade 2.5 el 3mm....
Bra blev de iaf.
Medlem #3851 - Ronny Olofsson
9000 Aero -96 600 hk
E det inte så att vissa årsmodeller har större hål än andra?
Vill minnas att jag läste det när jag bytte koppling.
Slavcylindern på min -94 hade större ingående hål än den nya slavcylindern jag fick köpa efter att ha lyckats förstöra den... Har för mig att det var just 2,5 mm hål på den.Ursprungligen postat av pumpe3
Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.
portar man som fan och trampar som en huligan så sticker väl tätningarna i slaven kan jag tänka mig
/M
Vem Fan är Anja Pärson?
ohh.. denna hade man missat... som vanligt...
Fan några problem med att koppla ur snabbt på strippen har man inte men o andra sidan slänger jag alltid ut mattorna som man har under pedalerna så man får lite extra väg.. inte mycket men lite...
föresten 600plattan ska ha en speciallamell för att funka 100 upptäckte jag nyligen med.. trode att min funkade 100 redan då jag inte har haft väcxlingsproblem men ICKE!!
I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO