Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 28

Ämne: surfa med touchskärm

  1. #1

    surfa med touchskärm

    vill ha en skärm i köket (gärna trådlöst) att leta recept på och så vidare, vill inte ha mus tagentbord mm
    en touchskärm, virituellt tagentbord och någon slaggs sändare från den stationära datorn skulle det funka?
    vad behövs förutom skärmen?

    mvh
    JAGUAR - spinner som en katt

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129

    Re: surfa med touchskärm

    Köp en iPad och sätt på väggen? Om du köper billigaste varianten när den nu kommer inom någon vecka så lär det hamna på runt 4-5000 skulle jag gissa på. Då behöver du ju knappt en sladd till den och väggfästen finns faktiskt. Dessutom kan du spela musik från den och allt möjligt.

  3. #3
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: surfa med touchskärm

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Dessutom kan du spela musik från den och allt möjligt.
    Dessutom grymt snygg!

  4. #4
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893

    Re: surfa med touchskärm

    Och enda OS:et som stödjer touch på ett tillfredsställande sätt!
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  5. #5

    Re: surfa med touchskärm

    vill nog ha 15" - 17"
    så ipoden blir lite för liten...
    JAGUAR - spinner som en katt

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: surfa med touchskärm

    finns ju så kallade lasertangentbord, som ritar upp en tangentbord med ljus på bordet och så är det bara skriva på som vanligt.

    Sen finns det ju betydligt billigare surfplattor med android som säkert skulle funka bra och kostar 1/5 av ipad, ipad tycker jag låter som en ovanligt dyr lösning för att surfa lite recept på.
    Nackdelen är ju dock skärmstorleken.

    Men en 17" touch tillsammans med att lasertangetbord skulle kanske kunna funka?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: surfa med touchskärm

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    finns ju så kallade lasertangentbord, som ritar upp en tangentbord med ljus på bordet och så är det bara skriva på som vanligt.

    Sen finns det ju betydligt billigare surfplattor med android som säkert skulle funka bra och kostar 1/5 av ipad, ipad tycker jag låter som en ovanligt dyr lösning för att surfa lite recept på.
    Nackdelen är ju dock skärmstorleken.

    Men en 17" touch tillsammans med att lasertangetbord skulle kanske kunna funka?

    Lät ju bra, surfplattor med Android som kostar 1/5 av en iPad?

    Kan du ge oss några exempel på några sådana surfplattor då, med Android och för ca 800-1000 kr?


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    240

    Re: surfa med touchskärm

    http://www.minhembio.com/stoffen/263154#365971

    Det här kanske kan ge dig lite ideér.
    Saab Aero 9-5 00
    Saab Og 900i 91
    Bilder på bilen, http://www.minhembio.com/Niklas%20F/241163/

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: surfa med touchskärm

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    finns ju så kallade lasertangentbord, som ritar upp en tangentbord med ljus på bordet och så är det bara skriva på som vanligt.

    Sen finns det ju betydligt billigare surfplattor med android som säkert skulle funka bra och kostar 1/5 av ipad, ipad tycker jag låter som en ovanligt dyr lösning för att surfa lite recept på.
    Nackdelen är ju dock skärmstorleken.

    Men en 17" touch tillsammans med att lasertangetbord skulle kanske kunna funka?

    Lät ju bra, surfplattor med Android som kostar 1/5 av en iPad?

    Kan du ge oss några exempel på några sådana surfplattor då, med Android och för ca 800-1000 kr?


    MVH Tony
    Aldrig kollat på Ebay eller Tradera?
    De fullkommigt öses ut med sånna för runt 1000 spänn
    Brukar gå under benämningen EPAD

    Ex
    http://cgi.ebay.com/7-Android-Tablet-eP ... 1c17504ab7
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  10. #10
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: surfa med touchskärm

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    http://cgi.ebay.com/7-Android-Tablet-ePAD-256MB-Wi-Fi-1-3MP-Camera-/120650222263?pt=US_Tablets&hash=item1c17504ab7
    Givetvis så var det en j*vla kopia på en iPad, dock 7" skärm istället för 9,7" inget jag själv skulle välja i alla fall

  11. #11
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893

    Re: surfa med touchskärm

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    http://cgi.ebay.com/7-Android-Tablet-ePAD-256MB-Wi-Fi-1-3MP-Camera-/120650222263?pt=US_Tablets&hash=item1c17504ab7
    Givetvis så var det en j*vla kopia på en iPad, dock 7" skärm istället för 9,7" inget jag själv skulle välja i alla fall
    7" blir ju totalt oanvändbart! Som de flesta som testat Samsung Tab sagt: En förvuxen telefon!

    Sedan tror jag tyvärr att bristerna med Android visar sig ännu tydligare på en lite större platta.

    Kanske mer intressant i sådana fall att kolla på något med Win7 installerat?
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  12. #12
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: surfa med touchskärm

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    http://cgi.ebay.com/7-Android-Tablet-ePAD-256MB-Wi-Fi-1-3MP-Camera-/120650222263?pt=US_Tablets&hash=item1c17504ab7
    Givetvis så var det en j*vla kopia på en iPad, dock 7" skärm istället för 9,7" inget jag själv skulle välja i alla fall
    Men vart går gränsen på kopia då?
    Jag vet inte men jag tycker ju inte det är en kopia direkt.
    Hur du än gör en surfplatta så riskerar den ju att likna en Ipad?

    Jag vet inte 7" och 700 spänn eller 9,7" för 5000 spänn så känns ju i mitt tycke 700kr som en mindre summa att slänga i sjön.

    Kan ju tillägga att det även finns att få med större skärm, men då ryker ju även priset upp emot 1300kr för 10,2".


    Nu jag inte expert på dessa surfplattor, men borde det inte snart komma en lösning så man kan lägga in tex MS nya mobila os på den?


    Man kan ju även köpa sig nått sånt här:
    http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4186

    verkar ju mer vettigt än en Ipad och framförallt mer användbart.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Metropolen i Småland!
    Inlägg
    596

    Re: surfa med touchskärm

    Citat Ursprungligen postat av Pumba

    Man kan ju även köpa sig nått sånt här:
    http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4186

    verkar ju mer vettigt än en Ipad och framförallt mer användbart.
    En sådan har jag och jag är väldigt nöjd med den. Fungerar utmärkt som presentationsdator och även att vika ihop och ha i knät när man slösurfar i soffan. En liten nackdel är att batteriet går åt rätt fort då man pressar den.
    Rattar diesel...

  14. #14
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: surfa med touchskärm

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Men vart går gränsen på kopia då?
    Jag vet inte men jag tycker ju inte det är en kopia direkt.
    Hur du än gör en surfplatta så riskerar den ju att likna en Ipad?
    Givetvis så ser ju surfplattor lika ut... men när dom har en hem knapp som ser ut som den gör på iPad & iPhone så lyser det ju kopia!

  15. #15
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: surfa med touchskärm

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Men vart går gränsen på kopia då?
    Jag vet inte men jag tycker ju inte det är en kopia direkt.
    Hur du än gör en surfplatta så riskerar den ju att likna en Ipad?
    Givetvis så ser ju surfplattor lika ut... men när dom har en hem knapp som ser ut som den gör på iPad & iPhone så lyser det ju kopia!
    Men jag har en Toshiba laptop och en Dell laptop och det är en rund startknapp med samma symbol på, inte är det en kopia för det.
    Klart man apar efter ett "vinnande" koncept, men att kalla det en kopia rent av vettifasen, då får det nog vara mer än en liknande knapp.

    http://cgi.ebay.com/UPS-10-2-SuperPAD-F ... 3cb2a80e20

    Där är ju ytterligare en modell, ser man till priset så tycker jag den verkar rätt ok ändå, vad man nu ska ha den till, ja det vet jag inte riktigt, leksak?
    Gick ju tydligen bruka som GPS om man kände för det.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  16. #16
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: surfa med touchskärm

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    vad man nu ska ha den till, ja det vet jag inte riktigt
    En iPad har man till att surfa, kolla film, lyssna på musik, läsa tidningar/böcker... allt möjligt faktiskt! Har ingen själv men jag använde en polares en del under veckan jag var uppe hos honom i somras & blev vän med den direkt, funderar själv på en faktiskt!

  17. #17
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: surfa med touchskärm

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    vad man nu ska ha den till, ja det vet jag inte riktigt
    En iPad har man till att surfa, kolla film, lyssna på musik, läsa tidningar/böcker... allt möjligt faktiskt! Har ingen själv men jag använde en polares en del under veckan jag var uppe hos honom i somras & blev vän med den direkt, funderar själv på en faktiskt!

    Kolla på film med 9" skärm?
    Det är ju ungefär lika kul som att kolla på film i telefonen ju?

    Nja jag är inte sådär imponerad av Iphone & Ipad, hälften av dem jag känner som köpt Iphone har ju köpt den bara för "alla andra har köpt", inte för att man själv hade behov av en.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  18. #18
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893

    Re: surfa med touchskärm

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av Börne
    En iPad har man till att surfa, kolla film, lyssna på musik, läsa tidningar/böcker... allt möjligt faktiskt! Har ingen själv men jag använde en polares en del under veckan jag var uppe hos honom i somras & blev vän med den direkt, funderar själv på en faktiskt!

    Kolla på film med 9" skärm?
    Det är ju ungefär lika kul som att kolla på film i telefonen ju?

    Nja jag är inte sådär imponerad av Iphone & Ipad, hälften av dem jag känner som köpt Iphone har ju köpt den bara för "alla andra har köpt", inte för att man själv hade behov av en.
    Jag har ju haft min iPad ett tag nu... Maken till underbar pryl har jag sällan skådat, ungefär lika stort lyft som när ISDN kom och internet blev hyfsat användbart.

    Film är inge som helst problem, du har ju den i närheten av dig och således är det inte något problem. Som ett smäck på flyget när man kan sitta och se på film flera timmar utan att behöva böka med en dator som måste ha laddare i sig för att klara en längre resa.

    Sedan har jag flyttat stora delar av min läsning av manualer, specifikationer, upphandlingsmatrial osv till iPaden där jag kan intaga en skön ställning istället för att sitta framför en skärm.

    I stort sett alla möten tar jag med mig ipaden på för att föra anteckningar

    Varje dag börjar jag med att kolla arbetsmailen vid frukostbordet samtidigt som jag växlar och läser igenom dagstidningarna.

    Kontrasten på hur utvecklat IOS är jämfört med Android gör mig skräckslagen på hur dålig och buggig en kopia kan kännas. Det är inte ens i närheten, än vad alla fanboys till android och dess skräp vill göra gällande. Tro mig jag vet, jag får stå ut med en Android telefon.

    iPaden är den pryl jag är mest nöjd med senaste åren, äntligen slipper jag slita fram en dator för att göra saker utan jag klickar på plattan som alltid är startad.

    Efter att ha arbetat halva mitt liv med IT så är jag helt såld på konceptet och att man lyckas göra något så jävla färdigt och genomtänkt så jag blir tårögd.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  19. #19
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129

    Re: surfa med touchskärm

    Välkommen till Apple-sidan

    Nä, visst, Jobs är en despot av otroliga mått och ibland gör han val som vi die-hard-Apple-användare gör att vi undrar över hans mentala hälsa (som nu det senaste med att lägga ner deras enda rackmonterade alternativ). Vad som dock är helt säkert är att det han släpper ut från Apple är genomtänkt, stilrent, och helt utan kompromisser.
    Jag bävar för den dagen när Jobs går ur tiden eller lämnar Apple, det känns som att det kan gå åt skogen den dagen (som det gjorde när han manövrerades ut ur företaget förra gången av ett gäng kostymnissar som fullständigt struntade i vad de levererade).

  20. #20
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: surfa med touchskärm

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Kolla på film med 9" skärm?
    Nu menar jag inte hemma i soffan, då har man lite bättre grejer att roa sig med, både vad gäller bild & ljud! Men som Plupp säger... när man reser fungerar det ju kanon för att fördriva tiden med ett par bra hörlurar!

    Har man inte pillat på en iPad ska man nog inte dömma ut den, det är en underbar maskin

    Men vissa blir ju väldigt anti så fort det är Apple & det är ju fritt att tycka vad man vill!

Liknande ämnen

  1. Hittar nätverk men kan inte surfa
    Av MattA i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-29, 17:40
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 19:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •