Och som vanligt så är det ett litet tag sedan som här uppdaterades!
Har inte hänt jättemycket faktiskt men har bestämt mig för lite småändringar så slänger upp lite bilder nu i alla fall.
Tänkte montera värmeplåten jämte tanken och fästena till tankbanden, men då helt plötsligt såg ju hela underredet på bilen så slitet och smutsigt ut så jag rengjorde och tänkte underredsbehandla den. Köpte Feltemas underredsspray men det jäkla skräpet torkar ju aldrig riktigt så det är jag inte alls nöjd med. Men får vara så tills vidare, får se hur det ser ur sen när man kört ett tag med den om man får ge sig på att försöka få bort det...
Såg när jag skulle montera nya växellådsbussningen att den är mindre än den som satt tidigare, så fick fräsa fram en hylsa så att det skulle sitta ordentligt. Men nu är de tre nya bussningarna monterade.
Passade på att provmontera brorsans 19" BBS LM-replikor med, blev riktigt sugen på sådana!
Blästrade till tryckröret mellan turbo och ic för att testa på våra pulverlacksgrejer med, blev jäkligt bra! Ska visserligen göra detta tryckrör i aluminium sen när allt är färdigt och fungerar men lika bra att ha nåt att provlacka
Pulvret på...
Och färdigbakad!
Har tänkt om lite och har satt bränslefiltret på torpedväggen så man kommer åt det smidigt under huven, och gjorde ett nytt fäste med lite radier i alla hörn och så, hade lite tid över liksom...
Btr:en får sitta till höger istället.
Har ju även funderat på att flytta batteriet till reserhjulsbaljan, ville då göra ett eget (något överarbetat, men ändå) fäste till batteriet. Blev lite inspirerad av Optimabatteriet jag har i Supran och hållaren till det så har skissat upp lite på jobbet. Blir en 8-10mm tjock aluminiumplatta i så fall som kommer se ut ungefär nåt sånt här, de tunna streckade linjerna är ju alltså batteriet:
Men detta med batteriet får vänta tills bränslesystemet är helt klart och bilen verkar färdig för mappning. Finns det då tid över så gör jag det, annars blir det ett senare projekt.
Men har spånat lite på vilka prylar och kommer bli en 35mm2-kabel fram och funderar på att dra den i robotslang under bilen, undrar bara om besiktningen gillar detta..?
Blir ju samma storlek på jordkabeln givetvis, sen en säkringshållare precis vid batteriet med en 200-250A säkring i.
Tanken är att göra en lite större och finare catchtank till vevhusventilationen och sätta den där batteriet sitter nu då. Ska pulverlacka ventilkåpan med så funderar på att svetsa dit en AN-anslutning där på med till vevhusventilationen innan dess.