Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Infotainment, AVR

  1. #1

    Infotainment, AVR

    Hej alla. Jag har en Saab 9-3 SC Aero (2.8T) som är importerad från Österrike. Den har all utrustning man kan tänka sig, inklusive Infotainment plus inklusive AVR (Advanced Voice Recognition). Dessvärre verkar den vara inställd för tyska och som jag förstår så kan man inte ändra språk på egen hand, utan det krävs en mjukvaru-uppdatering för att få det på svenska. Stämmer det? Någon som har några erfarenheter?
    SAAB 9-3 SC 2.8T (Automat)
    Prestige 300

  2. #2

    Re: Infotainment, AVR

    Har du Svenska i övriga menyer?
    Jag kan byta språk via menyerna mellan Engelska och Svenska har iofs bara röststyrning av telefonen.
    Förövrigt så är röststyrningen rena skämtet om man ska tala in ett telenummer, kärringfan tolkar ju siffrorna lite hur hon vill

  3. #3

    Re: Infotainment, AVR

    Hmm, ja i övrigt är allt på svenska, SID, Navigation (även tal) och menyer är på svenska. Men jag vet inte riktigt var jag ställer in språk för AVRen? Är det i telefoninställningar?
    Om det fungerar så dåligt så är det nog inte värt att lägga pengar på en mjukvaruuppdatering. Jag har inte fått helt klart för mig än vad som kan röststyras, men jag har tolkat (med min skoltyska) att man bland annat kan styra vissa funktioner på navigatorn...får kolla upp och återkomma!

    EDIT:
    Jo, vid närmare eftertanke har jag sett att jag kan lägga till ett Röstmärke för alla mina "favoritdestinationer", så det är inte bara telefonfunktioner jag kan styra. Men tysken förstår inte vad jag säger, och jag förstår inte vad han säger...
    SAAB 9-3 SC 2.8T (Automat)
    Prestige 300

  4. #4

    Re: Infotainment, AVR

    Om allt redan är på Svenska så måste du säkert uppdatera mjukvaran för AVR.
    Jag använder bara röststyrningen till att ringa redan inlagda nummmer och det fungerar perfekt.

    Nya nummer via röstkommando har jag aldrig fått att fungera under dom 3år jag ägt bilen, det är rena skämtet och man får sig ett gott skratt varje gång man försöker.

  5. #5

    Re: Infotainment, AVR

    Ja, då får jag nog kolla på en mjukvaruuppdatering. Har du någon uppfattning om vilka summor det rör sig om?
    SAAB 9-3 SC 2.8T (Automat)
    Prestige 300

Liknande ämnen

  1. TMC och Infotainment
    Av transpetaflops i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-24, 11:04
  2. Hur ser man att man har Infotainment 300 på en 9-3 cab
    Av overlake i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-17, 19:23
  3. Infotainment
    Av Micke-srs i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 11:57
  4. Infotainment i 9-3SC
    Av m2949 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 00:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •