Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Stora datorn, ta från lilla?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 030

    Stora datorn, ta från lilla?

    Tjena.
    Var och köpte stora datorn till min 9000 idag, de sa att det bara var att plugga in. Men jag hittar inte en av sladd-stammarna som ska gå till den.
    Måste jag ta den från lilla datorn och sätta i den stora datorn?
    9-5 2,3t -02
    9-5 2,0t -02

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Herrljunga
    Inlägg
    230
    Inte svar på din fråga, men vad kostade den? Borde väl finnas en del av dem på skroten?
    = Inte min längre: Saab 9000 CD -89 =

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    3 134
    vet inte hur det ser ut på din men ska det vara 2 st stora kontaktstcyken på datorn? isf så ska en kontakt ligga gömd därbak nånstan, tror min låg vid acc panelen

    Hästmyra: på saab kostar dom ca 3500:- + inbytes men du kan hitta en beggad på blocket för kanske en 400:- skroten lär säkert vara dyrare
    Subaru Legacy

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Växjö/Oskarshamn
    Inlägg
    228

    Re: Stora datorn, ta från lilla?

    Citat Ursprungligen postat av putte
    Tjena.
    Var och köpte stora datorn till min 9000 idag, de sa att det bara var att plugga in. Men jag hittar inte en av sladd-stammarna som ska gå till den.
    Måste jag ta den från lilla datorn och sätta i den stora datorn?
    i din lilla dator finns det 2 sladdad en som går till klockan med endast 2kablar i ..den andra som sitter under den ska du ha till stora datorn ..sen ska du hitta en till kabelstam med 8kablar i ..riv bort stereo å facken å riv lite där bak så ska du hitta den..sen bryter du den svarta å vita sladden som hänger där på den med 8kablar så du får yttertempen att funka..så gjorde jag 9000cc-89
    Saab 9000 Talladega-89SÅLD
    New Ride: http://www.garaget.org/?car=55632
    STCS #6245

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 030
    Skroten ville ha 1000:- De fick 700:- vilket jag egentligen tycker är för mycket, men.... (Samma skrot skulle ha 500 för ett helt sönderrostat bakok)

    Var nog lite otydlig förrut, vad jag undrade var om man skulle ta sladdar från displayen under hastighetsmätaren, men det ska man väl inte?

    Går den andra stammen (den med 8 sladdar) gemensamt med den som var till lilla datorn? DVS går de i samma plaströr eller kommer de från skilda håll?
    9-5 2,3t -02
    9-5 2,0t -02

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    3 134
    nej du ska inte mecka på bakom mätartavlan. om jag inte missminnner mig så sitter dom nog inte i samma stam, kontakten som satt bakom den lilla är likadan och ska hänga löst där nere nånstans, glöm inte att dela på den lilla kontakten (2polig svart/vit) om du vill att ute tempen ska funka med stora datorn
    Subaru Legacy

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 030
    Citat Ursprungligen postat av davva
    nej du ska inte mecka på bakom mätartavlan. om jag inte missminnner mig så sitter dom nog inte i samma stam, kontakten som satt bakom den lilla är likadan och ska hänga löst där nere nånstans, glöm inte att dela på den lilla kontakten (2polig svart/vit) om du vill att ute tempen ska funka med stora datorn
    Hur menar du dela? Vart ska de sättas sen då?
    9-5 2,3t -02
    9-5 2,0t -02

Liknande ämnen

  1. STORA FÄRD-DATORN
    Av Junior30 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-19, 12:09
  2. Färddatorbyte, lilla -> stora, går det?
    Av DaCure i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 13:15
  3. Stora & lilla lådan OG900?
    Av B-motor i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 23:58
  4. Problem med stora datorn.
    Av putte i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-04-25, 23:49
  5. lilla --> stora färddatorn
    Av davva i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 13:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •