Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: tips på bra verkstäder i borås

  1. #1

    tips på bra verkstäder i borås

    behöver tips på bra verkstäder i borås, jag har köpte reservdelar så arbetet är det enda jag behöver är arbetet att byta ut fjäderben,bromsskivor bak o fram o bromsoken runtom.
    A.H +185hk power

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Nära Gbg
    Inlägg
    213

    Re: tips på bra verkstäder i borås

    Har du inte glömt beläggen?

  3. #3

    Re: tips på bra verkstäder i borås

    jag ska byta dem med, tänkte att det int behövs skriva allt men det verkade behövas. allt byts i broms delar.
    A.H +185hk power

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    521

    Re: tips på bra verkstäder i borås

    Åk till Nordling Motorteknik i Sparsör. Tony som jobbar där är väldigt erfaren och väldigt trevlig. Sen är det väldigt bra pris.

    Hemsida: http://www.nordlingmotorteknik.se/


    //Jonas

  5. #5

    Re: tips på bra verkstäder i borås

    tackar! för jag behöver en bra verkstad. ingen hej kompis! verkstad
    A.H +185hk power

  6. #6

    Re: tips på bra verkstäder i borås

    ta han o fixar bilen fast jag har fixat egna delar?
    A.H +185hk power

  7. #7

    Re: tips på bra verkstäder i borås

    Fick tillbaka min bil i onsdags, super nöjd och rätt billigt blev repet, bytte ut fjäderbenen fram (Vänster,Höger) till helt nya. Nya skivor fram och bak, broms ok bak, belägg fram o bak, handbromsbelägg bak. och alla inställningar på framvagnen. Allt som allt så gick arbetet runt på 5300, då är inte delarna inräknade men dem landade på ca 15 tusen, så nu är allt helt och bra igen Kan verkligen tipsa om Nordling Motorteknik AB i sparsör, ett mycket bra arbete och snabbt gjort!
    A.H +185hk power

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    521

    Re: tips på bra verkstäder i borås

    Skönt att de löste sig! Kan bara hålla med om dina ord om Nordling.


    Citat Ursprungligen postat av heartberg_turbo
    Fick tillbaka min bil i onsdags, super nöjd och rätt billigt blev repet, bytte ut fjäderbenen fram (Vänster,Höger) till helt nya. Nya skivor fram och bak, broms ok bak, belägg fram o bak, handbromsbelägg bak. och alla inställningar på framvagnen. Allt som allt så gick arbetet runt på 5300, då är inte delarna inräknade men dem landade på ca 15 tusen, så nu är allt helt och bra igen Kan verkligen tipsa om Nordling Motorteknik AB i sparsör, ett mycket bra arbete och snabbt gjort!

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Gbg
    Inlägg
    275
    Hur ser det ut nuförtiden?
    Jag behöver fixa en hel del med ac tex på min 9-3:a
    Några tips på verkstäder?
    -------------------------------------
    Saab 9-5 2,3l BP Vector, Pilot. -08 Fusion Blue metallic.
    Saab 9-3 1,9 TID Vector, -07 Light Blue metallic.

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Borås
    Inlägg
    139
    Jag var på borås bilhandel AB igår och gjorde en ac service 899 tog dem grymt nöjd! 500 om man bara ville fylla på.

    Det ligger mitt emot bilprovningen på ramnaslätt.

    1 användare gillar detta inlägg



  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2016
    Ort
    Borås
    Inlägg
    26
    Medlem#
    -
    Den där Nordling låter intressant, jag bor ju på Sjöbo så det är ju nära och bra om man behöver hjälp i framtiden

    Nu kapar jag tråden lite, men sammanställer verkstäder som jag har handskats med så kanske vi kan samla lite info om verkstäderna i Borås för att hjälpa varandra!

    Jag har nu varit på tre verkstäder i Borås sedan tidigare:

    Mekonomen vid ICA Maxi - Gjorde förvisso ett OK jobb med att byta mina fjädrar fram. Men verkstaden gav ett dåligt intryck då jag uttryckligen bad om att släcka 2or och det kunde han lösa, jajjamen. Men det hade han inte gjort när jag kom för att hämta bilen.

    Mekonomen vid COOP - Bytte min bränslepump. Snabb åtgärd och tog in min bil trots fullbeläggning och löste problemet "vid sidan om" på en halv vecka. Verkar vara en populär verkstad.

    Autoexperten vid COOP - Gjorde en felsökning, 295kr. Mekanikern verkade kompetent och trevlig. Men killen i kassan var ointresserad av kunden. Gav dåligt intryck.

    Någon annan som haft erfarenheter från verkstäderna ovan?
    Saab 9-3 SS 1,8t -04 21000mil

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Gbg
    Inlägg
    275
    Citat Ursprungligen postat av lucifer579 Visa inlägg
    Den där Nordling låter intressant, jag bor ju på Sjöbo så det är ju nära och bra om man behöver hjälp i framtiden

    Nu kapar jag tråden lite, men sammanställer verkstäder som jag har handskats med så kanske vi kan samla lite info om verkstäderna i Borås för att hjälpa varandra!

    Jag har nu varit på tre verkstäder i Borås sedan tidigare:

    Mekonomen vid ICA Maxi - Gjorde förvisso ett OK jobb med att byta mina fjädrar fram. Men verkstaden gav ett dåligt intryck då jag uttryckligen bad om att släcka 2or och det kunde han lösa, jajjamen. Men det hade han inte gjort när jag kom för att hämta bilen.

    Mekonomen vid COOP - Bytte min bränslepump. Snabb åtgärd och tog in min bil trots fullbeläggning och löste problemet "vid sidan om" på en halv vecka. Verkar vara en populär verkstad.

    Autoexperten vid COOP - Gjorde en felsökning, 295kr. Mekanikern verkade kompetent och trevlig. Men killen i kassan var ointresserad av kunden. Gav dåligt intryck.

    Någon annan som haft erfarenheter från verkstäderna ovan?
    Bra info.
    Jag har ingen erfarenhet än, men skall snart lämna in min bil så kanske skall man testa mekonomen vid coop.
    Dock så har jag en bekant med dålig erfarenhet av dessa.. Menmen, svårt att bedöma, man får väl chansa
    -------------------------------------
    Saab 9-5 2,3l BP Vector, Pilot. -08 Fusion Blue metallic.
    Saab 9-3 1,9 TID Vector, -07 Light Blue metallic.

Liknande ämnen

  1. Tips Turbobyte Borås
    Av andy101 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-12, 23:56
  2. Tips på bra verkstäder söder om Sthlm (Huddinge)?
    Av TFK i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-05, 04:29
  3. Bra billackare i borås!!
    Av Tommyh82 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 21:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •