Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Klä baslåda?

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280

    Klä baslåda?

    Ikväll ska jag ge mig på det sista på mitt ljudprojekt, bl.a baslådan skall kläs.

    Någon som kan ge lite tips och pointer på hur man får bäst resultat?,

    Lådan är ca 500x350x380 BxDxH och mattan är helsvart kanska "korthårig". kommer att använda spraylim.

  2. #2
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959

    Re: Klä baslåda?

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Ikväll ska jag ge mig på det sista på mitt ljudprojekt, bl.a baslådan skall kläs.

    Någon som kan ge lite tips och pointer på hur man får bäst resultat?,

    Lådan är ca 500x350x380 BxDxH och mattan är helsvart kanska "korthårig". kommer att använda spraylim.
    Det är väl en baggis. Fixar du lätt Johan. Om inte ska jag stå bredvid och fnissa lite åt dig...

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280

    Re: Klä baslåda?

    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Ikväll ska jag ge mig på det sista på mitt ljudprojekt, bl.a baslådan skall kläs.

    Någon som kan ge lite tips och pointer på hur man får bäst resultat?,

    Lådan är ca 500x350x380 BxDxH och mattan är helsvart kanska "korthårig". kommer att använda spraylim.
    Det är väl en baggis. Fixar du lätt Johan. Om inte ska jag stå bredvid och fnissa lite åt dig...

    Haha, ja just det,

    Det jag är mest bekymrad över är skarvarna, vart man ska lägga dem för att de ska bli så osynliga som möjligt..

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 418
    skarvarna brukar alla fall jag lägga på kortsidorna, där de oftast inte syns om lådan är lika bred som bagaget, men det är ganska enkelt att få till bra skarvar med, lägg tyget dubbelt och skär sen med vass kniv genom båda lagren, så har du exakt passande skarv sen. (vattenpass är bra att skära emot)

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Kalix
    Inlägg
    233
    Jag slet ut tyget ur bagage´t på en gammal 900 vi skrota, matcha exakt tyget i en 9000 så jag klädde lådan med det tyget Faktiskt snyggt med orginal saab tyg på lådan Använde häftpistol och spraylim, piece of cake

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    1 247
    Spraya eller pensla ut lite lim på både tyget och baslådan, låt limmet "klibba" till sig lite
    sedan lägger du på tyget samtidigt som du spänner det något.
    sträck tyget ganska rejält runt hörnen och försök lägga tyget dubbelt sedan skära igen
    bägge lagrena matta med en rakbladskniv (måste vara vass annars blir snittet grovet och luddigt).
    häfta gärna fast mattan i lådan medans limmet torkar efter det är tort kan man ta bort stiften.
    Det är inte så svårt att klä med det gäller att ha tålamod för det kommer säkerligen
    jäklas en hel del i början innan man har lärt sig tekniken.
    Saab 9-5 Sedan 2.0T Maptun Steg1 E85 BioPower
    http://www.garaget.org/?car=302321

Liknande ämnen

  1. Baslåda i en 9-5:a
    Av Apex i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 14:49
  2. Baslåda
    Av Sensa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 21:29
  3. Baslåda i 9-5 -04
    Av AERO_chrille i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 13:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •