Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Backvarningsproblem 9-3 SC -06

  1. #1
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 911
    Medlem#
    2959

    Backvarningsproblem 9-3 SC -06

    Har haft problem med backvarningssystemet sen i vintras. Till en början sporadiska meddelande i SID att systemet var ur funktion, men i slutet av vintern blev det permanent.
    Kände inte att jag hade varken tid eller råd att prioritera det fören nu i somras varpå felkoder lästes ut och en annan styrenhet monterades. Tyvärr med samma resultat. Därefter byttes kabelmattan, men även det utan resultat.
    Har provat byta någon sensor, men eftersom felkoden är på spänningsmatning och inte på någon sensor så har det inte lagts något krut på att byta dessa.

    Den gamla styrenheten monterades tillbaka eftersom det inte hjälpte med en ny. Så nya kabelmattan och nya styrenheten har inte varit monterade samtidigt. Inga visuella fel på kabelmattan dock.

    Felkoden på spänningsmatning kvarstår, men enligt verkstaden så finns det spänning till systemet, men inte ut från styrenheten.

    Någon som varit med om något liknande?

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Solna
    Inlägg
    571

    Re: Backvarningsproblem 9-3 SC -06

    Jag hade samma bekymmer ett tag men verkar ha försvunnit av sig självt sen 2-3 månader tillbaka. Bekymret uppstod strax efter att jag läste in maptun st1, såg att du har detsamma. Men jag har ingen koll på om det skulle kunna påverka backvarningen.

  3. #3
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 911
    Medlem#
    2959

    Re: Backvarningsproblem 9-3 SC -06

    Inte för att jag kan förstå vad det skulle ha för samband, men nog är det så att problemet uppkom strax efter uppgraderingen.

    Fick besked att styrenheten inte matar ut spänning när man har givarna anslutna men att den matar ut korrekt när alla givarna kopplas bort. Dessutom höll samtliga får låg impedans, men det märkliga är att alla hade samma.
    Har nu beställt 4 begagnade från SDCC. Får hoppas det löser problemen för nu är jag hjärtligt trött på det.

  4. #4
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555

    Re: Backvarningsproblem 9-3 SC -06

    Hur blir det med originalprogrammet då?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  5. #5
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 911
    Medlem#
    2959

    Re: Backvarningsproblem 9-3 SC -06

    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Hur blir det med originalprogrammet då?
    Har inte fått min Maptuner ännu så jag vet inte.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •