Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hund och barnvagn i en 9-5:a?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    19

    Hund och barnvagn i en 9-5:a?

    Om några månader får vi tillökning i familjen och vi är därför på jakt efter en ny bil. Vår nuvarande Audi A4 Avant -98 är alldeles för liten då vi även ska få plats med en hund i 35-kilosklassen. Vi kollar på bilar kring 100 tkr och de modeller vi spanat på är:

    Audi A6 (fin kvalitetskänsla, men tråkig att köra trots quattro och v6:a)
    Mercedes E-klass (gigantiskt bagageutrymme, men dyr och gubbig)
    Ford Mondeo (fina lastutrymmen och köregenskaper, men det är ju en Ford...)
    Volvo V70 (kommentarer överflödiga..)
    och till sist Saab 9-5!

    Vi har haft många Saabar (900og, 900ng, 9000 CS mfl) i släkten och både jag och frugan ser mycket hellre en Saab än en Volvo på garageuppfarten. Som min fru sa: "Men Volvon är ju så sjuk tråkig och vill vi verkligen ha en Ford stående utanför huset?".

    Det är framför allt "nya" modellen med vector-paket, 2.0T Biopower som är intressant. Då vi bor i Sthlm är gratis tullar i något år till ett stort plus. En annan fördel med Saabar är att de ofta är välutrustade med bl.a. motorvärmare och dragkrok till skillnad från andra "livsstilskombis". Med ett litet chip blir det väsentligt mer "bang for the buck" än de tyska konkurrenterna.

    Frågan är dock om vi får plats med både vovven och barnvagnen i bagageutrymmet? Saaben är ju trots allt en rätt gammal konstruktion och har inte den största skuffen i klassen.

    Vi skulle helst vilja ha en bur/mellanväg till hunden så att han inte får en massa prylar över sig så fort man svänger. Vi är medvetna om att det kommer att bli trångt och håller på att leta efter den barnvagn som tar minst plats ihopfälld... För längre resor kommer troligtvis en takbox att inhandlas.

    Det måste vara fler på detta forum som knökar in både vovve och barn i sina bilar, hur får ni plats? Om någon har bild på hur det ser ut med hundbur monterad i 9-5:an skulle jag vara tacksam om ni postade dem.
    SAAB 9-5 SC Aero -04

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    19

    Re: Hund och barnvagn i en 9-5:a?

    Hittade precis denna tråd: viewtopic.php?f=18&t=173383&view=next

    Var kan man köpa en lastavdelare? Finns de hos Saab och är det någon som vet vad de kostar?
    SAAB 9-5 SC Aero -04

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    883
    2001 B205E, 2004 B235E, 2006 B235R & 2008 B235E BioPower
    Läs vad jag menar, inte vad jag skriver.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    19

    Re: Hund och barnvagn i en 9-5:a?

    Citat Ursprungligen postat av Lysmask
    http://www.blocket.se/kalmar/Avdelare__galler__Saab_original_30482126.htm?ca=7& w=3&last=1

    Ring.

    Edit: Ett till: http://www.blocket.se/stockholm/Vinterh ... m?ca=7&w=3
    Lastrumsavdelare är alltså det magiska ordet! Jag har provat att söka på diverse lastgaller, hundgaller, galleravdelare, bagagegaller, lastdelare, gallerförattdelapåbagageutrymmet osv utan att hitta något vettigt, nu vet jag varför! En lastrumsavdelare är vad jag ska ha. Tack för hjälpen!
    SAAB 9-5 SC Aero -04

Liknande ämnen

  1. Barnvagn + hund saab 9-3 SC
    Av oceaN666 i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-16, 19:06
  2. Saab 9-3 SC Hund / barnvagn
    Av Mr Dezent i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-01, 17:50
  3. Hund i 9-3 SC
    Av mariagbg i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-09, 18:19
  4. Ni med 9-3ss och hund, hur har ni löst det?
    Av -Konrad- i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 20:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •