Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 32

Ämne: Facelift NG9-3 MY11

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    382

    Facelift NG9-3 MY11

    Hej.

    Någon som vet något om vad som kommer hända med befintliga 9-3 tills i vår?
    Är det facelift på G eller något interiört?

    Mvh Tim

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 974

    Re: Facelift 9-3

    kommer hända lite både ut/insida
    [ Porsche 996 Turbo X50 -03 ] [ SAAB 9-5 2.3t vector combi -08 Hirsch ]
    [ SAAB 9-3 SS TTID aero -10 ]

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    427

    Re: Facelift 9-3

    Betyder det att jag kommer få köpa ytterligare faceliftdelar... suck

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    1 068

    Facelift 9-3

    Klart du måste det Ådi
    9-3 Aero SC Hirsch Griffin TX TTiD MapTun 2009
    9-3 Aero SS Facelifted 2.0T BP Mackan 2003
    AUDI A6 ALLROAD 2013

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 974

    Re: Facelift 9-3

    men man kommer långt med -08 faceliften
    [ Porsche 996 Turbo X50 -03 ] [ SAAB 9-5 2.3t vector combi -08 Hirsch ]
    [ SAAB 9-3 SS TTID aero -10 ]

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    427

    Re: Facelift 9-3

    Citat Ursprungligen postat av 9000r -86
    men man kommer långt med -08 faceliften

    Det låter väldigt bra

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    382

    Re: Facelift 9-3

    Citat Ursprungligen postat av 9000r -86
    kommer hända lite både ut/insida
    Vadvadvad?

    Nej men.. Finns det någon info ute än om vad som ska hända?
    Bara hört ATT det ska hända

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    699

    Re: Facelift 9-3

    Citat Ursprungligen postat av Timez
    Citat Ursprungligen postat av 9000r -86
    kommer hända lite både ut/insida
    Vadvadvad?

    Nej men.. Finns det någon info ute än om vad som ska hända?
    Bara hört ATT det ska hända
    Nej det finns inte mycket information.. Även inne på SAAB är det ganska dåligt med information tycker jag. Men jag har sett exteriören och jag vet vad jag tycker om den iallafall

  9. #9

    Re: Facelift 9-3

    LED-bakljus får man hoppas. I övr är Aero-modellen färdigdesignad tycker jag. Tycker redan att Hirsch-diffusor/vinge (speciellt på en SC) är too much...

  10. #10
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 405

    Re: Facelift 9-3

    De är väl mest fronten för att klara fotgängarskyddet o insidan mer uppdatering för att de ska bli bättre inrednings kvalite.

    /F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 367

    Re: Facelift 9-3

    Saxat


    2011 års modell får en försiktig ansiktslyftning och nya motorer.

    Vanligtvis mycket välinformerade Saab-sajten saabsunited.com rapporterar om nyheterna för 9-3, som man redan sett i verkliga livet.

    Detta ska hjälpa Saab att hålla liv i modellen tills dess att den nya blir klar, vilket den enligt företagsledningen ska vara 2012.

    Exteriört kommer framför allt fronten att fixas till i samma stil som nya 9-5 – kofångaren och strålkastarna får nytt utseende. Dessutom kommer bilen att få de nya turbin-inspirerade fälgarna som vi sett på både koncept och 9-5 tidigare.

    På bakluckan försvinner Griffin-logon och ersätts med ordet Saab på kromlisten.

    Interiört blir förändringarna små, enligt saabsunited är det bara silverranden på instrumentbrädan som ändrar färg till mörkgrå, samt att materialvalen verkar blivit lite bättre. Dessutom har Saab blandat ihop ett par nya färger, av vilka Javabrun faller saabsunited på läppen

    På motorsidan kompletterar Saab sitt program. På dieselsidan kan man i fortsättningen välja mellan 130, 160 och 180 hästar. På bensin/etanolsidan kommer det finnas en 2-liters fyrcylindrig motor på 163 hästar, samt samma motor med turbo som ger 220 hästkrafter.

    Bilen kommer att säljas i två versioner, ”Vector Griffin” och ”Griffin Aero”

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    676

    Re: Facelift 9-3

    Citat Ursprungligen postat av -Rickard-
    Saxat


    2011 års modell får en försiktig ansiktslyftning och nya motorer.

    Vanligtvis mycket välinformerade Saab-sajten saabsunited.com rapporterar om nyheterna för 9-3, som man redan sett i verkliga livet.

    Detta ska hjälpa Saab att hålla liv i modellen tills dess att den nya blir klar, vilket den enligt företagsledningen ska vara 2012.

    Exteriört kommer framför allt fronten att fixas till i samma stil som nya 9-5 – kofångaren och strålkastarna får nytt utseende. Dessutom kommer bilen att få de nya turbin-inspirerade fälgarna som vi sett på både koncept och 9-5 tidigare.

    På bakluckan försvinner Griffin-logon och ersätts med ordet Saab på kromlisten.

    Interiört blir förändringarna små, enligt saabsunited är det bara silverranden på instrumentbrädan som ändrar färg till mörkgrå, samt att materialvalen verkar blivit lite bättre. Dessutom har Saab blandat ihop ett par nya färger, av vilka Javabrun faller saabsunited på läppen

    På motorsidan kompletterar Saab sitt program. På dieselsidan kan man i fortsättningen välja mellan 130, 160 och 180 hästar. På bensin/etanolsidan kommer det finnas en 2-liters fyrcylindrig motor på 163 hästar, samt samma motor med turbo som ger 220 hästkrafter.

    Bilen kommer att säljas i två versioner, ”Vector Griffin” och ”Griffin Aero”
    och så hoppas vi att panelytorna stöps i samma form som nya 9-5. Det fanns ju en detaljerad utläggning om hur det gick till i tråden om nya 9-5.
    /Anders B.
    jag har också kramat Lill-Babs...

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    382

    Re: Facelift 9-3

    Utsidan tycker jag redan är bra. Dock att de höga dörrarna gjort att modellen ser högre ut än tidigare 9-3 tex -05.
    Att få ner den till en "gokart" igen skulle jag mest hoppas på

    Men annars är det ju insidan som är kass enligt mig. Ser inte speciellt modernt ut och kvaliten är nästintill bedrövlig. Vore ju verkligen fint med ny panel och nya spännande mätarare.

    Vi funderar på att byta vår 9-3 Aero -08 till en ny men fick "rådet" att vänta tills efter nyår

  14. #14
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt

    Re: Facelift 9-3

    Citat Ursprungligen postat av Timez
    Utsidan tycker jag redan är bra. Dock att de höga dörrarna gjort att modellen ser högre ut än tidigare 9-3 tex -05.
    Att få ner den till en "gokart" igen skulle jag mest hoppas på
    Nu blir jag lite nyfiken på hur du menar. Dörrarna är ju likadana storleksmässigt. Skillnaden är listerna mitt på dörrarna som kanske får dörrarna att se lägre ut. Eller har jag missat något?

    SU's beskrivning låter spännande. Ska bli intressant att se resultatet.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    382

    Re: Facelift 9-3

    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Citat Ursprungligen postat av Timez
    Utsidan tycker jag redan är bra. Dock att de höga dörrarna gjort att modellen ser högre ut än tidigare 9-3 tex -05.
    Att få ner den till en "gokart" igen skulle jag mest hoppas på
    Nu blir jag lite nyfiken på hur du menar. Dörrarna är ju likadana storleksmässigt. Skillnaden är listerna mitt på dörrarna som kanske får dörrarna att se lägre ut. Eller har jag missat något?

    SU's beskrivning låter spännande. Ska bli intressant att se resultatet.
    Dörrarna är säkert lika stora, men intrycket blir att de är högre

    Att det sedan är 18" på den jämfört med 17" på vår gamla borde väl inte spela någon roll då rullomkretsen borde vara densamma? Men ändå känns hela hjulen störrre.. Jaja nog det, är ju nya vi ska sikta in oss på

    Var det V.7 det är dags att få se den?

  16. #16
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378

    Re: Facelift 9-3

    Citat Ursprungligen postat av Timez
    Men annars är det ju insidan som är kass enligt mig. Ser inte speciellt modernt ut och kvaliten är nästintill bedrövlig. Vore ju verkligen fint med ny panel och nya spännande mätarare.
    Håller till viss del med. Inte att den är bedrövlig men jag tycker att exempelvis en -06:a har snyggare inredning än en -07:a. Även om nya navin är mycket bättre så ser inredningen i gen1 fräckare ut med snyggare integrering av komponenterna och HUD:en framme under vindrutan är klockren. Kan faktiskt inte förstå varför man tog bort den men gissar på ekonomi.

  17. #17

    Re: Facelift 9-3

    Hmmm, nu blir jag förvirrad. Kommer det en facelift på nuvarande 9-3 eller inte. Det Rickard har klippt ur från någonstans verkar gälla 2011 års modell och de bilar som säljs nu är väl 2011 men där är ju inga förändringar utseendemässigt.
    Någon nämner något om V07, var kommer den uppgiften ifrån och skulle det vara visning då eller vad gäller ?

  18. #18
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 405

    Re: Facelift 9-3

    Citat Ursprungligen postat av Hakan
    Hmmm, nu blir jag förvirrad. Kommer det en facelift på nuvarande 9-3 eller inte. Det Rickard har klippt ur från någonstans verkar gälla 2011 års modell och de bilar som säljs nu är väl 2011 men där är ju inga förändringar utseendemässigt.
    Någon nämner något om V07, var kommer den uppgiften ifrån och skulle det vara visning då eller vad gäller ?
    De är 2011,5 som uppdateringen kommer heta så de blir under 2011 modell år.
    Så de blir halvtids uppdatering.

    /F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  19. #19

    Re: Facelift 9-3

    B, 2011B (jmf SAAB 900 1988B).

  20. #20
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Köping
    Inlägg
    24

    Re: Facelift 9-3

    Jag tycker att 07- inredningen är helt okej, det som kan förbättras är ju självklart blinkersspaken som inte är direkt premium, samt lite gnek från vissa inredningsdetaljer, armstöd i dörren tror jag det mesta kommer ifrån, annars måste jag nog säga att det mesta är funktionibelt.

    Köping...
    Saab 9-3 SC-08 1,8t

Liknande ämnen

  1. Svar: 48
    Senaste inlägg: 2020-07-11, 07:54
  2. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-04-08, 10:22
  3. Lite input kring bilbyte till ev NG9-5-MY11 eller 9-3-MY11.
    Av Johannyman i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 14:54
  4. Facelift 9-3SS
    Av daree i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 23:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •